25 Nisan 2008 Cuma

Zeytinyağlı Portakal Dilimli Kereviz


Güzel bir zeytinyağlı tarifi . Hem zengin görünüşlü hem de lezzetli.
Beni yıllar sonra kereviz yemeğe başlatan tarifte denebilir :)

Portakal dilimlerini eklemeyi geçen hafta iş yerinden adaşım sevgili Neşe’den gördüm ve hemen ben de denemek istedim. Bence gayet başarılı oldu. Bu yemeğin esas sahibi sevgili Neşe F. dir, teşekkürler Neşe :)

Malzemeler;

- 2 adet büyük boy kereviz
- 1 çay bardağı bezelye ( dondurulmuş )
- 1 çay bardağı havuç ( küçük küçük küp şeklinde doğranmış )
- 1 portakal ( soyulup ince ince dilimlenmiş )
- 1 portakal ( suyu için )
- Zeytinyağı
- Tuz ve 1 adet kesme şeker

Kerevizler istenildiği ebatta doğrayıp limonda suda biraz bekletilir. Daha sonra düdüklü tencereye tüm malzemeler konup 1 çorba kaşığı su ilave edilip kapağı kapatılıp ocağın altı açılır. Düdükten ses ve buhar çıkmaya başlayınca ocağın altı kısılıp 5 ya da 6 dakika ( siz kendi tencerenize göre zamanı ayarlayınız ) pişirilir . Servis tabağına alınınca kerevizin yaprakları doğranarak süslenir.

Sağlıcakla kalın.
Not: Bu tarifimi 13/01/2008 tarihinde ilk olarak diğer blogumda yayınladım.

Hiç yorum yok: