hamur işi etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
hamur işi etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

5 Ocak 2015 Pazartesi

Ispanaklı Lezzet Dilimleri



Yılbaşı soframdan çeşitler devam ediyor.
Bu tarifi uzun seneler her ay aldığım Lezzet Dergisi'nden yaptım . Beni önce görsel olarak etkiledi , daha sonra tarihine baktığımda hiç zor olmayacağı kararına varıp listeme eklemeye karar verdim.
Bir kaç tanesini de kurabiye kalıplarımdan çam ağacı ve kalp ile şekilli de yaptım , gayet hoş oldular :-)
Ispanağı hiç hamurda kullanmamıştım , ama bu tarifi değişik sunumlarda sık sık kullanacağımı tahmin ediyorum çünkü çok lezzetli oldu.
Daha önceki tariflerimde yılbaşı soframı paylaşmamıştım . küçük bir karede masamdan :-)
 
 
Malzemeler :
Hamur için :

- 1/2 kilo ıspanak ( ben Superfresh dondurulmuş kullandım )
- 5 yumurta sarısı
- 5 yumurta akı
- 5 kahve fincanı un
- 5 yemek kaşığı sıvı yağ
- 1/2 paket kabartma tozu
- 1 tatlı kaşığı tuz

İç Harcı için :

- 150 gr kadar Labne ya da Krem peynir
- 2 yemek kaşığı süzme yoğurt
- 1 çorba kaşığı mayonez
- 4 dilim jambon ( küp küp doğranmış )
- 3 tane gözlenmiş kapya biberi turşusu ( küp küp doğranmış )
- 3 adet salatalık turşusu ( küp küp doğranmış )
- 1/ çay bardağı haşlanmış mısır
- 4 dal ince kıyılmış dereotu
- 1 iri dil rendelenmiş sarımsak

Hamur Yapımı :
Ispanağı yanmaz bir tavada üzerine su ve yağ ilave etmeden yumuşayana kadar pişiriyoruz.
Ocaktan alıp derin bir kaba koyup el blenderi ile pürüzsüz hale getirip soğumaya bırakıyoruz.
Yumurta beyazlarını tuz ile iyice kar haline gelip katılaşana kadar çırpıyoruz.
Yumurta sarılarını bir kapta iyice çırpıyoruz, içine soğuyan ıspanak püresini ve sıvı yağı katıp çırpmaya devam ediyoruz.
Elediğimiz un ve kabartma tozunu spatula ile .karıştırıyoruz.
Tuz ile kar haline gelen yumurta beyazlarını ilave edip beyazı söndürmeden karıştırıyoruz.
Fırın tepsisine yağlı kağıt serip , hamuru dökerek spatula ile yayıyoruz.
Önceden ısıtılmış 160 derecelik fırında ortalama 25-30 dakika pişiriyoruz.
Fırından çıktıktan sonra üzerine temiz bir havlu serip dinlendiriyoruz.

İç Harcın Yapımı :
Tüm harç malzemelerini derin bir kabın içine alıp iyice karıştırıyoruz.

Ispanaklı hamurumuzu kibrit kutusu büyüklüğünde eşit parçalara kesiyoruz. ( benim yaptığım gibi istenilirse değişik şekilli kurabiye kalıplarıyla da kesilebilir )
Hamurun aralarına gelecek şekilde fazla yanlara gelmeyecek şekilde harcımızı koyuyoruz ve üst üste diziyoruz.
Dilimleri koyduğumuz tabağı buzdolabı poşetine geçirip en az 1 saat buzdolabında kalıcak şekilde dinlendiriyoruz.
Daha sonra servise sunabilirsiniz.

Sağlıcakla kalın.




Kar haline gelmiş yumurta akını yanlardan hafifçe karıştırarak spatula ile malzemeye katıyoruz.


Yumurta akı tüm malzemeye iyice yayılmış olacaktur , bu biraz zaman alıyoe , sabırlı olmak gerecek çok hızlı karıştırılmayacaktır.


Fırın tepsisine serilmiş halidir.


15 Kasım 2013 Cuma

Kıymalı Mısır Unlu Poğaça



Dün aniden bir heves geldi , ve bu heves ile hemen mutfağa girdim :-) Uzun zamandır sadece tarifleri izliyordum ve sadece yutkunmakla kalıyordum ,dün ile birlikte zincirlerimi kırmış oldum , ama umuyorum bu heves sınırlı kalır aksi takdirde hem bana hem de etrafıma bol bol kilo olarak dönebilir :-))
Bu arada sadece poğaça ile kalmadım , poğaça yanında birde tatlı bir lezzet vardı , bakalım ne zaman yayına hazır olacak :-)
Tarifin temeli http://www.yoncadanlezzetler.com/ geliyor ,değişik poğaça tarifleri neler diye araştırdım karşıma çıkan ilk tarife mısır unu eklemesi yaptım. Gayet güzel oldu , mısır ununun taneleri mayalı poğaçaya çıtır bir lezzet kattı.

Malzemeler ;

Hamur :
- 125 gr. kadar tereyağı ( oda sıcaklığında )
- 1 su bardağı ılık süt
- 1 paket toz maya
- 2 tatlı kaşığı toz şeker
- 1 tatlı kaşığı tuz
- 3 su bardağı buğday unu geri kalan alabildiği kadarıyla mısır unu
- üzeri için 1 yumurta sarısı ( parlaklık vermesi için 1/2 çay kaşığı pudra şekeri karıştırılabilir )

İç Malzemesi:
- 200 gr. kıyma
- 2 orta boy soğan ( zar şeklinde doğranmış )
- 2 adet taze soğan
- 1 çorba kaşığı zeytinyağı
- tuz , karabiber , kırmızı pul biber ,

Öncelikle iç malzemeyi hazırlıyoruz ( iç malzeme olarak peynir ya da patateste olabilir )  , kıyma hafifçe zeytinyağında kavurulurken doğranmış kuru ve taze soğanı ve baharatları ekliyoruz ve fazla harlı olmayan ateşte kavurarak pişiyoruz. Cam bir kaba alıp soğuması için bekliyoruz.

Hamur için tüm malzemeleri karıştırıp , kulak memesi kıvamında bir hamur yapıp , üzerini bir havlu ile örterek ılık bir ortamda 30-40 dakika kadar mayalandırıyoruz. (Ben çok hafif ısıda yanan peteğin üzerine koydum )
Mayalanan hamurdan cevizden biraz daha büyük parçalar ayırıp elimizle yuvarlak şekil verip ortasına malzemeyi koyup kapamayı alta gelecek şekilde yapıp yuvarlak şekil veriyoruz. Tepsiye dizdikten sonra üzerine yumurta sarısı sürüp önceden ısıtılmış 180-190 derecelik fırında üzeri ve altı iyice kızarıp pişene dek tutuyoruz.
Kıymalı poğaçalar sıcak olarak tüketildiğinde daha lezzetli oluyor , soğudukları zaman çok kısık ateşte yapışmayan tavada kapak kapalı olarak ısıtılabilir.

Sağlıcakla kalın.

26 Mayıs 2013 Pazar

Annemin Fıstıklı Un Helvası



 
Sıcak sıcak yendiğinde tadına doyum olmayan bir parça daha çaktırmadan nasıl yerim diye düşündüren enfes bir lezzet :-)
Geçen haftalarda anneme gittiğimde bana bu güzel lezzeti kendi usulünce öğretmesini istedim ve kendi ellerimle ilk defa yaptım .Yiyenlerden tam not alarak sınavı geçtim artık bu güzelliği annemin harika tarifiyle devam ettirebilirim :-)
Zahmeti biraz fazla hele bir de benim gibi şu sıralarda sağ kolunu kullanıp da aynı kolunda problemi olan kişiler için , ama gene de yılmayıp hafiften acı çeksem de yaptım ve sanırım gene yaparım :-)
 
Malzeme listesi vermek yerine tarifi fotoğraflarla anlatmanın daha kolay olacağı fikri aklıma yattığı için tariflerimi mümkün olduğunca bu şekilde vermek istiyorum , tabi tüm aşamaların fotoğrafını çekebilirsem :-)
 
2 su bardağı ve istenildiği miktardaki çam fıstığını 1 paket ( 200 gr ) tereyağı ile durmaksızın karıştırarak altın sarısı kıvamına gelinceye kadar çok harlı olmayan ateşte güzelce kavuruyoruz.

 
Kavrulan unun üzerine kuru olarak 2 su bardağı şekeri koyuyoruz.


 
Hemen ardından şekerin üzerine 2 bardak süt ve 1 bardak suyu ilave ediyoruz.


 
Sütü ve suyu ilave ettikten sonra hafifçe karıştırıyoruz.


 
Suyunu çekmeye başladığı anda kısık ateşte çok az bir süre karıştırmadan kendine gelmesini bekliyoruz.


 
 
Suyunu çekince alttan alarak iyice karıştırıp ,kıvamına gelince ocak kapatılıp tencere kapağı yarım kapatılarak bir müddet dinlendirilecek ( kapak tam kapatılırsa helva sulanabilir )
Hafifçe ılıyan helva istenilen şekil verilerek servise hazır edilecek.


 
Sağlıcakla kalın.

29 Nisan 2013 Pazartesi

Çıtır Börek - Kızımın Elinden

 
Denizli'den Fatma Hanım TeyzeninTarifi

           Bu çıtır çıtır lezzet yaklaşık 2 ay öncesi biricik kızım Çağla tarafından yapıldı.
 Kızımın izin günü sabah Kanal D 'deki Mutfağım programında seyrettiğimiz bu güzel lezzeti yapmak için programın bitmesini beklemeden hemen kolları sıvadık :-) Aslında ben Beyaz Fırın'a gidip hazır börek yiyelim dedim ama kızım o kadar hevesliydi ki benden önce mutfağa girdi bile :-)
Bu güzel lezzet pişer pişmez , sıcak sıcak toparlayıp hemen anneanne ve dedesine tattırmak için yola çıktık , onlardan da tam not aldık .
 Şimdi düşünüyorum bazı ilklerin son olacağının o an kimse farkında olamıyor , kızımın dedesine kendi elleriyle yaptığı ilk ve son börek oldu  . Babam ara ara blogumdaki yazı ve tariflerimi de okur " bize ne zaman yapacaksın " derdi  , belki bu yazılardan da haberdar olup " yazılarına devam et " diyorsundur . Işıklar içinde yat , mekanın cennet olsun babacım.
 
Malzemeler;
Hamur için ;
1 adet yumurta
1 küçük kahve fincanı sirke
1 çay bardağı sıvı yağ
1 tutam tuz
5 su bardağı un ( 2 bardak tam buğday - 3 bardak buğday unu )
Açmak için :
Nişaşta
1 çay bardağı sıvı yağ
250 gr. tereyağı
İç Malzemesi ;
Beyaz Peynir
Maydanoz


Unun üzerine 1 adet yumurta, bir tutam tuz, 1 küçük kahve fincanı sirke ve sıvı yağ eklenir. Hamur azar azar su dökülerek yoğrulur ve yukardaki gibi 28 beze yapılarak bir müddet dinlendirilir.
 
 
Her beze biricik kızımın yaptığı gibi :- ) nişaşta kullanarak merdane ile yemek tabağı çapında tek tek açılır.


 
İlk part 14 adet olacak şekilde her katı eritilmiş tereyağı ile karıştırılmış sıvı yağ ile yağlanarak üst üste konur ve diğer 14 katlı hamur da yapılınca buzdolabında yaklaşık yarım saat kadar dinlendirilir.


 
Dolapta dinlenip yağı hafiften donan 14 kattan ilkini kenarlarından tutarak merdane kullanmadan çekiştirerek açıyoruz .Kesinlikle iki kişiyle daha rahat oluyor , tek kişi olursa biraz zorlayıcı olabilir.


 
İlk katın açılmasından sonra iç malzememiz olan peynir ve maydanoz karışımını hamurun üzerine seriyoruz.

 
Açtığımız diğer 14 kat hamuru , malzeme ile döşeli katların üzerine seriyoruz.


 
Yukarıda göreceğiniz gibi bardak yardımı ile yuvarlak şekil vererek kesiyoruz.


 
Kestiğimiz yuvarlakları tepsiye dizip üzerine yumurta sarısı sürüp çöreotu serpip 180 derecede önceden ıstılmış fırında üzerleri kızarıp pişene kadar tutuyoruz.


 
Sağlıcakla kalın

25 Nisan 2013 Perşembe

Kıymalı Volovan


Yapalı epey zaman oldu ancak şimdi paylaşıyorum. Her zamanki gibi farklı bir niyetle başlayıp bambaşka bir sonuçla karşılatığım yemeklerden birisi oldu :-)
Bu arada ismini de yeni öğredim " volovan " deniyormuş , biz çanakta kıymalı harç olarak yedik , bu isim ile şimdi daha afilli oldu :-)

Malzemeler ;

- 250 gram kıyma
- 2 orta boy kuru soğan ( yemeklik doğranmış )
- 2 adet taze soğan ( doğranmış )
- 1 adet iri boy domates ( küp küp doğranmış )
- 1 çorba kaşığı zeytinyağı
- 1/2 çay kaşığı tuz
- 1/2 çay kaşığı zencefil
- 1/2 çay kaşığı zerdeçal
- 1/2 çay kaşığı kırmızı pul biber
- 1/2 çay kaşığı hardal tozu
- Yeteri kadar milföy hamuru

Kıymayı tüm malzemelerle birlikte kavuruyoruz ve kenarda soğumaya bırakıyoruz.
Çanağımızın tabanını oluşturmak için milföy hamurundan bir su bardağı yardımıyla yuvarlak çıkartıyoruz.
Daha sonra aynı çapta olmak üzere iki ayrı milföyden 2 adet halka çıkartıyoruz.
Yuvarlak tabanın üzerine iki halkayı yerleştirip içine kıymalı malzemeyi koyuyoruz , kıymaların üzerine küçük hamur parçaları koyup hamurların üzerine yumurta sarısı sürüp önceden ısıtılmış 190 derecelik fırında volovanlar kızarana kadar tutup sıcak servis yapıyoruz.

Sağlıcakla kalın.



10 Mart 2013 Pazar

Kolay Piza






Bugün NTV de yayınlanan Mucize Lezzetler programında Refika'nın http://www.mucizelezzetler.com/ verdiği öğrenciler için ucuz ve kolay pizayı ben biraz değiştirerek öğleden sonra için hazırladım .
Lezzetini çok çok beğendik , artık hamur açıp piza yapmaya son :-) İncecik, bol malzemeli ve kısa zamanda pişen bir lezzet. Pazar günleri ve ani gelen misafirler için birebir. Sadece evde lavaş ekmeği bulundurmak yeterli, diğer malzemeler ise o an evde ne varsa.

Malzemeler ;

- 2 adet yuvarlak lavaş
- 1 kase rendelenmiş taze kaşar peyniri ( 150 gr kadar )
- 3 kibrit kutusu kadar doğranmış beyaz peynir
- 8 adet siyah zeytin ( doğranmış )
- 1 adet kırmızı kapya biberi ( şerit şeklinde doğranmış )
- 6 adet küçük domates ( ortadan kesilmiş )
- 1 çay kaşığı zeytinyağı
- 1 çorba kaşığı biber salçası + domates salçası
- Kekik , pul biber , karışık baharat ( Mısır Çarşısı'ndan almıştım)

Domates ve biberi 1 çay kaşığı zeytinyağında soteliyoruz. Sotelediğimiz tavadan domates ve biberleri alıp ilk önce bir adet lavaşı seriyoruz üzerine rendelenmiş kaşar peynirinin yarısını serpiyoruz ve kaşarların üzerine ikinci lavaşı koyuyoruz.
Salçaları ve baharatları çok az sıcak suyla ezip lavaşın üzerine sürüyoruz.Salçanın üzerine çok az kaşar rendesi serpip sırayla önce beyaz peyniri , zeytinleri sonra domatesleri , biberleri koyup çok az kekik serpiyoruz ve en üstüne rendelenmiş kaşar koyup tavanın üzerini kapatıp ocakta en kısık ateşte peynirler tamamen eriyip altı hafifçe kızarana kadar pişiriyoruz.

Sağlıcakla kalın.

Tavada pişmeden önceki hali.

İki lavaş arası taze kaşar peyniri rendesi.

Zeytinyağında sotelenmiş domates ve biberler.

2 Mart 2013 Cumartesi

Elmalı Kurabiye



 
Malzemeler ;

- 100 gr. tereyağı
- 1/2 çay bardağı sıvı yağ
- 1/2 su bardağı yoğurt
- 1 paket vanilya
-  1 paket kabartma tozu
- alabildiği kadar un ( beyaz ve tam buğday ununu karışık koydum )
- 1/2 su bardağı pudra şekeri
İç malzemesi ;
- 2 elma
- 1,5 yemek kaşığı toz şeker
- 1 tatlı kaşığı tarçın
- 1 fincan kırılmış ceviz

Elma , ceviz, ve şekeri parçalayıcıda iri şekilde öğütüp tarçını ekleyerek hazır hale getiriyoruz.
Hamurumuz için ;
Yumuşamış tereyağını sıvı yağ ile birlikte bir kaba alıyoruz , üzerine yoğurt ilave edip iyice elimizle karıştırıyoruz..
Bir miktar unu koyup vanilya ve kabartma tozunu ekleyip hamuru elimizle karıştırıyoruz , kulak memesi kıvamına gelene kadar un ilave ediyoruz.
Kabuklu ceviz büyüklüğünde parçalara alıp avuç içimizde açıp ortasına elmalı malzemeden koyup D şeklinde kapatıp yağlı kağıt serdiğimiz tepsimize dizip önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında pişiriyoruz.
Üzeri pembeleşmeden çıkartıp sıcakken ,çukur bir kaba koyduğumuz pudra şekerine bulayıp servis tabağımıza diziyoruz.
 
Sağlıcakla kalın.
 

28 Şubat 2013 Perşembe

Perişan Kurabiye - Canım Arkadaşım Burcu'dan


Canım arkadaşım Burcu , bu güzellikleri dün gece saatlerinde hiç üşenmeden hazırlayıp sabah bana mis gibi çayın yanında yolladı , tabii sadece fotoğraf değil tarifte kendisinden hatta kendi yorumuyla:-) Saol canımcım :-)

Perişan kurabiye:

2 yumurta
1 bardak şeker
1 bardak sıvı yağ (ben zeytinyağ-riviera koyuyorum,çok daha lezzetli oluyor)
1 paket kabartma tozu
1 bardak kuru üzüm
1/2 bardak dövülmüş ceviz(ben biraz da acıbadem katıyorum, daha lezzetli oluyor)
Aldığı kadar un.

Isıtılmış fırında 170 derecede,yaklaşık 25 dakikada pişiyor.
Tüm malzemeler ele yapışmayacak kıvama gelene kadar un ilave edilip yoğuruluyor.Şekilsiz,büyük parçalar halinde yağlı kağıtlı fırın tepsisine diziliyor,bu ölçekte yaklaşık 16 adet kurabiye çıkıyor.

 Sağlıcakla kalın.

30 Ocak 2013 Çarşamba

Tava Keki

Sabah yaptığım çorbadan artan yumurta akını değerlendirme adına minnacık bir kek yaptım hem de tavada ve ocak üstünde:)
Aklıma esen malzemeye göre yaptım hatta diyeti hiçe sayıp ufak bir dilim bile yedim çünkü yok denecek kadar yağ ve şeker var. Ben kullandığım malzemeleri tam olarak veriyorum. İsteğe göre artırılabilir. Çok kısa zamanda ve gayet kezzetli puf puf olan bir kek oldu. Denemenizi tavsiye ederim:))

Malzemeler;
- 1 yumurta akı + 1 tam yumurta
- 1 çorba kaşığı yoğurt
- 1 çorba kaşığı zeytinyağı
- 1 çorba kaşığı kakao
- 1,5 çorba kaşığı pudra şekeri
- 1 su bardağından az tam buğday unu
- 1/2 paket kabartma tozu
- 2 çorba kaşığı kuru üzüm
- tavayı yağlamak için çok az becel yağı
- 20 cm çapında seramik tava

Tüm malzemeleri sırasıyla el çırpıcısı ile iyice karıştıralım, tavamızı yağladıktan sonra , tavayı ocağa üzerine aleminyum folyo konmuş bir tavanın üzerine oturtup en kısık ateşte kapağı kapalı olarak pişiriyoruz.( aşağıdaki fotoğrafta yöntemi görebilirsiniz ) Ben ocağı söndürme seviyesine getirerek kısık konuma getirdim. Yaklaşık 20 dakika sonra kürdan batırıp temiz çıkıyorsa pişirme işlemini bitiriyoruz.

Sağlıcakla kalın.



18 Ocak 2013 Cuma

Tam Buğday Unu ile Meyvalı Kek

1 paket tam buğday unu aldım ve artık mümkün olduğunda tatlı ya da tuzluda onu kullanacağım. Tuzluyu denedim başarılı oldu şimdi de meyvalı kek denedim bence o da gayet başarılı. Bakalım beyaz undan vazgeçebilecekmiyim:))
Evde tek tük kalan yaş ve kuru mevya değerlendirmek adına yaptığım kekimim tarifine başlayım. Ben kuru meyva koyduğum ve eşimle beraber şeker hastalığına aday olduğumuz için şekeri az tuttum.
Malzemeler:
- 2 yumurta
- 1/2 su bardağı yoğurt
- 1/2 su bardağı şeker
- 1/2 çay bardağı zeytinyağı
- 2 su bardağı tam buğday unu
- 1 paket vanilya
- 1 paket kabartma tozu
- 1 elma ( küçük küçük doğranmış )
- 3 kivi ( bir tanesi küçük küçük doğranmış, diğeri dilimlenmiş üzeri için )
- 1/2 çay bardağı kuru üzüm
- 4 adet kuru kayısı ( küçük küçük doğranmış )
- 1 çorba kaşığı tarçın
- 1 çorba kaşığı granül çikolata
Yapılışı :
Öncelikle yumurtaları çok iyi çırpıyoruz, şekeri ilave edip bir miktar daha çırptıktan sonra sırasıyla yoğurt, yağ , un , vanilya ve kabartma tozunu ekleyip yavaşça karıştırıyoruz. Başka bir kapta karıştırdığımız mevya tarçını ve çikolatanın bir bölümünü kek hamuruna ekleyip hafifçe karıştırıyoruz. Karışımı yağladığımız tepsiye döküp üzerine dilimle kivileri ve çikolatanın geri kalanlarını serpiyoruz önceden ısıtılmış 170 derecede pişiriyoruz.
Sağlıcakla kalın.



12 Ocak 2013 Cumartesi

Kakaolu Islak Kurabiye

Uzun zamandır yapmayı düşündüğüm ama aklıma yatan bir tarif bulamadığım için hep ertelediğim bir lezzet.
Geçen gün bloglar arası gezinirken http://eyas cookies.blogspot.com/2013/01/kakolu-islak-kurabiye rastladım, görüntü harika tarifte son derece basitti ben de en kısa zamanda denemek için listeme aldım ve zamanı bugünmüş:)
Biraz dinlenmesini beklemeden tadına baktım gayet başarılı olmuş:))
Bu arada ilk defa bloguma telefondan bir tarif giriyorum umarım başarılı olurum:))

Malzemeler;
- 1 yumurta
- 1 çay bardağı toz şeker
- 125 gr. margarin ya da tereyağı
- 1 çay bardağı sıvı yağ
- 3 yemek kaşığı kakao
- 1 paket kabartma tozu
-1 paket vanilya
- aldığı kadar un ( 2 su bardağından biraz fazla )
Şerbet için;
- 3 çay bardağı toz şeker
- 3 çay badağı su
- bir kaç damla limon suyu

Yapılışı;
Öncelikle şerbeti yapıyoruz, suda eriyen şeker kaynadıktan sonra kısık ateşte 5 dk daha kaynatıp limonu ilave edip soğumaya bırakıyoruz ( ben cam bir kaba koyup önce balkonda soğuttum sonra buzdolabına koydum )
Hamurumuz için un hariç tüm malzemeleri iyice karıştırıyoruz sonra unu yoğururken yavaş yavaş ekliyoruz.
Çok büyük olmayan yuvarlak şekil verdiğimiz hamurlarımızı
yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye aralarında boşluk bırakarak diziyoruz. Önceden ısıttığımız 200 derecelik fırında üzeri çatlayana kadar pişiriyoruz. (Çok çabuk pişiyor).
Sıcak olan kurabiyelerin üzerine kaşık kaşık soğuk şerbeti koyuyoruz. Kurabiyeler soğuyunca buzdolabında 1 gün bekletilerek tüketilmesi önerilmektedir.
Sağlıcakla kalın.