hamur işi börek kek vs... etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
hamur işi börek kek vs... etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

15 Kasım 2013 Cuma

Kıymalı Mısır Unlu Poğaça



Dün aniden bir heves geldi , ve bu heves ile hemen mutfağa girdim :-) Uzun zamandır sadece tarifleri izliyordum ve sadece yutkunmakla kalıyordum ,dün ile birlikte zincirlerimi kırmış oldum , ama umuyorum bu heves sınırlı kalır aksi takdirde hem bana hem de etrafıma bol bol kilo olarak dönebilir :-))
Bu arada sadece poğaça ile kalmadım , poğaça yanında birde tatlı bir lezzet vardı , bakalım ne zaman yayına hazır olacak :-)
Tarifin temeli http://www.yoncadanlezzetler.com/ geliyor ,değişik poğaça tarifleri neler diye araştırdım karşıma çıkan ilk tarife mısır unu eklemesi yaptım. Gayet güzel oldu , mısır ununun taneleri mayalı poğaçaya çıtır bir lezzet kattı.

Malzemeler ;

Hamur :
- 125 gr. kadar tereyağı ( oda sıcaklığında )
- 1 su bardağı ılık süt
- 1 paket toz maya
- 2 tatlı kaşığı toz şeker
- 1 tatlı kaşığı tuz
- 3 su bardağı buğday unu geri kalan alabildiği kadarıyla mısır unu
- üzeri için 1 yumurta sarısı ( parlaklık vermesi için 1/2 çay kaşığı pudra şekeri karıştırılabilir )

İç Malzemesi:
- 200 gr. kıyma
- 2 orta boy soğan ( zar şeklinde doğranmış )
- 2 adet taze soğan
- 1 çorba kaşığı zeytinyağı
- tuz , karabiber , kırmızı pul biber ,

Öncelikle iç malzemeyi hazırlıyoruz ( iç malzeme olarak peynir ya da patateste olabilir )  , kıyma hafifçe zeytinyağında kavurulurken doğranmış kuru ve taze soğanı ve baharatları ekliyoruz ve fazla harlı olmayan ateşte kavurarak pişiyoruz. Cam bir kaba alıp soğuması için bekliyoruz.

Hamur için tüm malzemeleri karıştırıp , kulak memesi kıvamında bir hamur yapıp , üzerini bir havlu ile örterek ılık bir ortamda 30-40 dakika kadar mayalandırıyoruz. (Ben çok hafif ısıda yanan peteğin üzerine koydum )
Mayalanan hamurdan cevizden biraz daha büyük parçalar ayırıp elimizle yuvarlak şekil verip ortasına malzemeyi koyup kapamayı alta gelecek şekilde yapıp yuvarlak şekil veriyoruz. Tepsiye dizdikten sonra üzerine yumurta sarısı sürüp önceden ısıtılmış 180-190 derecelik fırında üzeri ve altı iyice kızarıp pişene dek tutuyoruz.
Kıymalı poğaçalar sıcak olarak tüketildiğinde daha lezzetli oluyor , soğudukları zaman çok kısık ateşte yapışmayan tavada kapak kapalı olarak ısıtılabilir.

Sağlıcakla kalın.

29 Nisan 2013 Pazartesi

Çıtır Börek - Kızımın Elinden

 
Denizli'den Fatma Hanım TeyzeninTarifi

           Bu çıtır çıtır lezzet yaklaşık 2 ay öncesi biricik kızım Çağla tarafından yapıldı.
 Kızımın izin günü sabah Kanal D 'deki Mutfağım programında seyrettiğimiz bu güzel lezzeti yapmak için programın bitmesini beklemeden hemen kolları sıvadık :-) Aslında ben Beyaz Fırın'a gidip hazır börek yiyelim dedim ama kızım o kadar hevesliydi ki benden önce mutfağa girdi bile :-)
Bu güzel lezzet pişer pişmez , sıcak sıcak toparlayıp hemen anneanne ve dedesine tattırmak için yola çıktık , onlardan da tam not aldık .
 Şimdi düşünüyorum bazı ilklerin son olacağının o an kimse farkında olamıyor , kızımın dedesine kendi elleriyle yaptığı ilk ve son börek oldu  . Babam ara ara blogumdaki yazı ve tariflerimi de okur " bize ne zaman yapacaksın " derdi  , belki bu yazılardan da haberdar olup " yazılarına devam et " diyorsundur . Işıklar içinde yat , mekanın cennet olsun babacım.
 
Malzemeler;
Hamur için ;
1 adet yumurta
1 küçük kahve fincanı sirke
1 çay bardağı sıvı yağ
1 tutam tuz
5 su bardağı un ( 2 bardak tam buğday - 3 bardak buğday unu )
Açmak için :
Nişaşta
1 çay bardağı sıvı yağ
250 gr. tereyağı
İç Malzemesi ;
Beyaz Peynir
Maydanoz


Unun üzerine 1 adet yumurta, bir tutam tuz, 1 küçük kahve fincanı sirke ve sıvı yağ eklenir. Hamur azar azar su dökülerek yoğrulur ve yukardaki gibi 28 beze yapılarak bir müddet dinlendirilir.
 
 
Her beze biricik kızımın yaptığı gibi :- ) nişaşta kullanarak merdane ile yemek tabağı çapında tek tek açılır.


 
İlk part 14 adet olacak şekilde her katı eritilmiş tereyağı ile karıştırılmış sıvı yağ ile yağlanarak üst üste konur ve diğer 14 katlı hamur da yapılınca buzdolabında yaklaşık yarım saat kadar dinlendirilir.


 
Dolapta dinlenip yağı hafiften donan 14 kattan ilkini kenarlarından tutarak merdane kullanmadan çekiştirerek açıyoruz .Kesinlikle iki kişiyle daha rahat oluyor , tek kişi olursa biraz zorlayıcı olabilir.


 
İlk katın açılmasından sonra iç malzememiz olan peynir ve maydanoz karışımını hamurun üzerine seriyoruz.

 
Açtığımız diğer 14 kat hamuru , malzeme ile döşeli katların üzerine seriyoruz.


 
Yukarıda göreceğiniz gibi bardak yardımı ile yuvarlak şekil vererek kesiyoruz.


 
Kestiğimiz yuvarlakları tepsiye dizip üzerine yumurta sarısı sürüp çöreotu serpip 180 derecede önceden ıstılmış fırında üzerleri kızarıp pişene kadar tutuyoruz.


 
Sağlıcakla kalın

10 Mart 2013 Pazar

Kolay Piza






Bugün NTV de yayınlanan Mucize Lezzetler programında Refika'nın http://www.mucizelezzetler.com/ verdiği öğrenciler için ucuz ve kolay pizayı ben biraz değiştirerek öğleden sonra için hazırladım .
Lezzetini çok çok beğendik , artık hamur açıp piza yapmaya son :-) İncecik, bol malzemeli ve kısa zamanda pişen bir lezzet. Pazar günleri ve ani gelen misafirler için birebir. Sadece evde lavaş ekmeği bulundurmak yeterli, diğer malzemeler ise o an evde ne varsa.

Malzemeler ;

- 2 adet yuvarlak lavaş
- 1 kase rendelenmiş taze kaşar peyniri ( 150 gr kadar )
- 3 kibrit kutusu kadar doğranmış beyaz peynir
- 8 adet siyah zeytin ( doğranmış )
- 1 adet kırmızı kapya biberi ( şerit şeklinde doğranmış )
- 6 adet küçük domates ( ortadan kesilmiş )
- 1 çay kaşığı zeytinyağı
- 1 çorba kaşığı biber salçası + domates salçası
- Kekik , pul biber , karışık baharat ( Mısır Çarşısı'ndan almıştım)

Domates ve biberi 1 çay kaşığı zeytinyağında soteliyoruz. Sotelediğimiz tavadan domates ve biberleri alıp ilk önce bir adet lavaşı seriyoruz üzerine rendelenmiş kaşar peynirinin yarısını serpiyoruz ve kaşarların üzerine ikinci lavaşı koyuyoruz.
Salçaları ve baharatları çok az sıcak suyla ezip lavaşın üzerine sürüyoruz.Salçanın üzerine çok az kaşar rendesi serpip sırayla önce beyaz peyniri , zeytinleri sonra domatesleri , biberleri koyup çok az kekik serpiyoruz ve en üstüne rendelenmiş kaşar koyup tavanın üzerini kapatıp ocakta en kısık ateşte peynirler tamamen eriyip altı hafifçe kızarana kadar pişiriyoruz.

Sağlıcakla kalın.

Tavada pişmeden önceki hali.

İki lavaş arası taze kaşar peyniri rendesi.

Zeytinyağında sotelenmiş domates ve biberler.

2 Mart 2013 Cumartesi

Elmalı Kurabiye



 
Malzemeler ;

- 100 gr. tereyağı
- 1/2 çay bardağı sıvı yağ
- 1/2 su bardağı yoğurt
- 1 paket vanilya
-  1 paket kabartma tozu
- alabildiği kadar un ( beyaz ve tam buğday ununu karışık koydum )
- 1/2 su bardağı pudra şekeri
İç malzemesi ;
- 2 elma
- 1,5 yemek kaşığı toz şeker
- 1 tatlı kaşığı tarçın
- 1 fincan kırılmış ceviz

Elma , ceviz, ve şekeri parçalayıcıda iri şekilde öğütüp tarçını ekleyerek hazır hale getiriyoruz.
Hamurumuz için ;
Yumuşamış tereyağını sıvı yağ ile birlikte bir kaba alıyoruz , üzerine yoğurt ilave edip iyice elimizle karıştırıyoruz..
Bir miktar unu koyup vanilya ve kabartma tozunu ekleyip hamuru elimizle karıştırıyoruz , kulak memesi kıvamına gelene kadar un ilave ediyoruz.
Kabuklu ceviz büyüklüğünde parçalara alıp avuç içimizde açıp ortasına elmalı malzemeden koyup D şeklinde kapatıp yağlı kağıt serdiğimiz tepsimize dizip önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında pişiriyoruz.
Üzeri pembeleşmeden çıkartıp sıcakken ,çukur bir kaba koyduğumuz pudra şekerine bulayıp servis tabağımıza diziyoruz.
 
Sağlıcakla kalın.
 

28 Şubat 2013 Perşembe

Perişan Kurabiye - Canım Arkadaşım Burcu'dan


Canım arkadaşım Burcu , bu güzellikleri dün gece saatlerinde hiç üşenmeden hazırlayıp sabah bana mis gibi çayın yanında yolladı , tabii sadece fotoğraf değil tarifte kendisinden hatta kendi yorumuyla:-) Saol canımcım :-)

Perişan kurabiye:

2 yumurta
1 bardak şeker
1 bardak sıvı yağ (ben zeytinyağ-riviera koyuyorum,çok daha lezzetli oluyor)
1 paket kabartma tozu
1 bardak kuru üzüm
1/2 bardak dövülmüş ceviz(ben biraz da acıbadem katıyorum, daha lezzetli oluyor)
Aldığı kadar un.

Isıtılmış fırında 170 derecede,yaklaşık 25 dakikada pişiyor.
Tüm malzemeler ele yapışmayacak kıvama gelene kadar un ilave edilip yoğuruluyor.Şekilsiz,büyük parçalar halinde yağlı kağıtlı fırın tepsisine diziliyor,bu ölçekte yaklaşık 16 adet kurabiye çıkıyor.

 Sağlıcakla kalın.

5 Ocak 2013 Cumartesi

Kıtır Tuzlular - Sema Teyze'den


Eşimin teyzesinin yaptığı ve her zaman severek yediğim kıtır kıtır tuzlu kurabiyeler.Bir kere birlikte yaparak öğredim artık ben de ara ara yapıyorum.Aslına bakarsanız son derece kolay ama bazı tarifler var ki ancak lezzetli yapan kişilerle yaparsam daha kalıcı oluyor.

Bir an önce tarifimi verip şu an NTV de verilen belgesele dönmem gerekiyor :-)

Malzemeler ;
- 1 paket margarin ( hüner hamur işi en uygunu - oda sıcaklığında olacak)
- 1 yumurta
- 1 paket kabartma tozu
- 1 tatlı kaşığı tuz
- 1/2 su bardağı yoğurt
- aldığı kadar un
- üzeri için yumurta sarısı , susam ve çöreotu

Yapılışı;
Tüm malzemeleri karıştırıp kulak memesi kıvamında hamur elde edince bir müddet dinlendiriyoruz( 15 dakika kadar) Elimizde istediğimiz şekilleri verip , üzerine yumurta sarısı sürüp susam ve çöreotu serperek önceden ısıtılmış 180 derececelik fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.

Sağlıcakla kalın

4 Ocak 2013 Cuma

Elmalı Tart


İlk defa denedim desem yalan olmaz :-) Ama tatlıyla arası olmayan ben bile beğendim , hem hafif hem lezzetli bundan sonra sık olmasa da ara ara yapabilirim :-)
Ama üstünü süslemekte pek başarılı olamadım çünkü hamurun dondurucu da iyice donması gerekmekte, çünkü bana verilen tarifte süsleme hamuru donmalı ve rendelenmeliydi , benim ki olmayınca ben de kendi yöntemimle yaptım , oldu :-))

Malzemeler ;
Hamuru;
- 2 yumurta
- 3.5 su bardağı un
- 1 çay bardağı zeytinyağ
- 1 çay bardağı yoğurt
- 125 gr kadar katı yağ ( ben tereyağı kullandım )
- 1 su bardağı şeker
- 1 paket vanilya
- 1 paket kabartma tozu
İçi:
- 3 elma ( irice rendelenmiş )
- 1.5 tatlı kaşığı tarçın
- 1 çay bardağı şeker
Üzeri ;
- Pudra şekeri
Yapılışı ;
Hamur için tüm malzemeleri elimizle karıştırarak kıvamı geline kadar yoğuruyoruz . Kıvama gelince bir avuç büyüklüğünde bir parçayı derin dondurucuda iyice donanana kadar tutuyoruz , diğer hamurunda üzerini örterek buzdolabında dinlenmeye bırakıyoruz.
Bu sırada rendelediğimiz elmaları şeker ilave edip tavada hafif ateşte pişiriyoruz ocaktan alırken tarçını ekleyip iyice karıştırıp soğumaya bırakıyoruz.
Buzdolabında olan hamurunu çok az katı yağ ile yağladığımız kenarları tırtırlı tart kalıbına kenarları da yapışacak şekilde iyice yerleştiriyoruz , üzerine hazırladığımız elmalı harcı yaydıktan sonra , donmuş olan diğer hamuru rendeleyip elmaların üzerine serpiştiriyoruz.( Benim hamurum donmadığı için ben küçük parçalar halinde elmaların üstüne koydum )
180 derecede önceden ısıtılmış fırında üzeri tam kızarmadan hafif pembeleşene kadar pişirip hafifçe soğuduktan sonra pudra şekeri serperek servise hazır ediyoruz.


Sağlıcakla kalın.


24 Aralık 2012 Pazartesi

Beze


İlk defa denenip geçer not alan lezzetlerden bir tanesi de beze . Aslında yumurta aklarını atmaya kıyamayıp bakalım yapabilecekmiyim diye denemeye giriştim ve başarılı oldum :-) Ama şu bir gerçek ki bir daha yaparmıyım bilemiyorum , pişme süresi çok uzun üstelik gece 12 de fırına koyduğumu düşünürseniz 1.5 saat ancak uyumamak için saati kurarak bekledim :-))
Yapımı çok kolay ama dediğim gibi uzun zamanda ve düşük derecede pişmesi önemli ve ayrıca da soğuyana kadar fırından çıkartılmaması gerekiyor .

,Malzemeleri ;

- 2 adet yumurta akı
- 1.5 çay bardağı toz şeker
- parmak ucuyla tuz
Yumurta akıyla şekeri yaklaşık 10 dakika tamamen kar haline gelip kaşıktan düşmeyecek hale gelene kadar yüksek devirdeki çırpıcı ile karıştırıyoruz.
Karışımı sıkma torbasına koyup fırın kağıdının üzerine sıkıyoruz 100 derece fırında yaklaşık 1- 1.5 saat pişiriyoruz , önemli olan soğuyana kadar fırından çıkarmamak.

Saqğlıcakla kalın

31 Temmuz 2012 Salı

Meyvalı Minik Kekler

Geçen hafta yaptığım ve beğenilerek yenilen kekimi sizler paylaşmak istedim.
Kekimi yaparken yazılarını ve tariflerini beğeniyle takip ettiğim sevili Nunu'dan esinlendim -http://birdutmasali.blogspot.com/  . Tarifi tıpatıp uygulayamadım , elimde olan malzemelerden her zamanki gibi doğaçlama yaptım :-)

Malzemeler ;
3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
1/2 su bardağı sıvı yağ ( zeytinyağı )
2 su bardağı un
2 çorba kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu
1 adet şeftali ( ufak ufak doğranmış )
5 adet kuru kayısı ( ufak ufak doğranmış )
1 çay bardağı vişne ( 2-3 'e bölünmüş )
Üzeri için süsleme çikolatalar ve renkli şekerler

Yumurtaları uzun bir süre mikser ile çırpıyoruz , üzerine şekeri ekleyip beyaz köpük olana kadar çırpmaya devam ediyoruz.Sırasıyla sütü , yağı , unu ve kabartma tozunu katıp düşük devirde çırpıyoruz.Bir su bardağı kadar karışımdan ayırıp diğerine 2 kaşık kakaoyu ilave edip karıştırıyoruz.Kakaolu karışımın içine tüm meyvaları ekleyip hafifçe karıştırıyoruz.Bu karışımı minik kalıplara boşaltıp üzerlerine ayırdığımız beyaz karışımdan birer kaşık döküp en üstüne süs şeker ve çikolatalaları serpip önceden 170 derecede ısıtılmış fırında pişiriyoruz.

Sağlıcakla kalın.

30 Temmuz 2012 Pazartesi

Kesin Dönüş ve Haşhaşlı Rulo Çörek

Uzun süreli yokluğum umuyorum artık son bulacak ve biriken tarif ve yazılarımla düzenli olarak burada olacağım.
24 senelik çalışma hayatımı yaklaşık 3 hafta önce noktalayarak emekli kıvamında evine kesin dönüş yapan gurbetçi gibiyim :-)
Önceleri epey bocalayacağım diye düşünürken şu anda sanki hiç çalışmamış gibi hissediyorum , üstelik 24 sene aynı iş yerinde çalışmış , ilk ve son işim olmasına rağmen .
Ama tabiki zor olan önemli bir kısmı var , çok sevdiğim arkadaşlarımdan ayrılmış olmam , ayrılık günü ve gecesi ağlamaktan gözlerimiz şişti. Kimiyle 24 senedir , hatta üniversiteyi de katarsam 29 senelik birlikteliğim , kimisiyle ise o kadar uzun süre olmasa bile çok şeyler paylaşmışlık. Aynı zamanda karar verip aynı gün emekli olduğum can arkadaşım Nursen ile bu konuda da hem fikir olduk , ikimizinde zamanı gelmişti :-)
Bacaksızım , Nunum , Selocanım gözümde tüteceksiniz emin olabilirsiniz.Ama ayrı kalmayacağımıza eminim :-)

İşte bu güzel görüntü daha 2. hafta dolar dolmaz kendilerini kahvaltıya davet ettiren canlar için yapılmış lezzetlerden birisi :-)


Haşhaşlı Rulo Çörek

Hamur Malzemeleri:
1 su bardağı ılık süt
1 paket toz maya
1/2 çay bardağı sıvı yağ
bir tutam şeker
istenildiği kadar tuz
alabildiği kadar un

İç Malzemesi
1 çay bardağı dövülmüş haşhaş
sıvı yağ

Üzeri için yumurt sarısı ve 1/2 çay kaşığı pudra şekeri

Ilık sütün içine bir paket toz mayayı döküp karıştırıyoruz , mayalanması için bir müddet bekliyoruz., maya kabardıktan sonra çukur bir kabın içinde alıp sıvı yağ , tuz , şeker ve alabildiği kadar un ile kulak memesi kıvamında hamuru hazırlayıp mayalanması için üzerine bir havlu ile kapatıp yaklaşık yarım saat kadar bekliyoruz.
Mayalanan hamurdan iri ceviz büyüklüğünde toplar yapıp merdane ile açıyoruz , açılan hamuru öncelikle sıvı yağ ile yağlayıp üzerine dövülmüş haşhaştan yayıyoruz.İki parmak kalınlığında şeritler kesip iki şeridi üst üste koyup rulo yapıp üzerine hafifçe bastrıyoruz.
Hazırladığımız ruloları tepsiye dizip bir müddet daha mayalanmasını bekledikten sonra üzerine pudra şekeri eklenmiş yumurta sarılarını sürüp 190-200 derecelik önceden ısıtılmış fırında pişiriyoruz.

Sağlıcakla kalın.

16 Mayıs 2012 Çarşamba

Çikolatalı Çilekli Biricik Kızımın Doğum Günü Pastası


Biricik kuzumun 1 Mayıs'ta 25. yaş gününü kutladık ve bu sefer doğum gününü kendi hazırladığım bir pasta ile kutlamak istedim.

Yazıma ve tarifime geçmeden gurur kaynağım biricik kızım 1 Mayıs'ta 25 yaşına girdi ve
ailemizin ilk Veteriner Hekimi olarak bu yaşında kariyerine ilk adımı attı .Öğrenim hayatı boyunca yaklaşık 6 senedir evinden uzakta yaşadıktan sonra şimdi her sabah uyanıp işe giderken onunda evde olduğunu bilmek ve işe giden bir bayan olduğunu görmek beni çok sevindiriyor ve gururlandırıyor. Çocukları olanların bu duyguyu  aynı şekilde yaşamlarını canı gönülden dilerim.

 "Seni Çok Seviyorum Bal Bebeğim"

Sabah itibari ile her türlü pasta kitabını elime aldım ve bir sürü tarif içersinden sadece yan duvarlarını beğendiğim bu pastayı seçtim , ama sadece yan duvarlarında tarife sadık kaldım geri kalını kendi doğaçlamamla ortaya çıkarttım , her zamanki gibi:-)


Aslında pastanın siparişinin dışardan verilmesi  konusunda biraz ısrarcı olundu ama aklıma koyduğum için nasıl olursa olusun ben yapacaktım ve kendisini görüp tadına baktıktan sonra ısrarımda haklı olduğum konusunda hem fikir olunup takdirleri almadım değil :-))

Aslında etrafındaki kaplama haricinde son derece kolay yapımı olan bir pasta.Hele benim gibi birde tembellik yapıp hazır pasta tabanı kullanırsanız daha kolay :-)

Malzemeler ;
- 1 paket hazır pasta tabanı ( kakaolu )
- 150 gr. bitter çikolata
- 1 paket krema
- 20-25 adet çilek
Dış Kaplama için :
- 150 gr. bitter çikolata
- 50 gr. beyaz çikolata
- fırın kağıdı b

Kremayı kaynatmadan ısıtıyoruz içine 150 gr. bitter çikolatayı kırarak ekleyip eriyene kadar karıştırıyoruz.İkiye ayırdığımız pasta tabanının ortasına erimiş çikolatayı sürüp üzerine dilimlediğimiz çilekleri sık olarak diziyoruz.
Üzerine diğer pasta tabanını kapatıp çikolatanın geri kalan kısmını kaplayacak şekilde sürüyoruz. Bu işlemi bir ızgara üzerinde yaparsanız yanlarını çikolata kaplarken zorlanmazsınız , fazla çikolatalar ızgaradan akıp yanlarda birikmez.Üzerini süslemek için çikolatanın donması için bir süre buz dolabında tutuyoruz. Bu sırada yan duvarları yapmak için pastamızın yan duvarlarının ölçüsünü alıp eni ve boyuna uygun olarak yağlı kağıt kesiyoruz.İlk önce beyaz çikolatayı benmari usulü eritip kağıdın üzerine  belli aralıklarla damla şeklinde koyuyoruz , bunun donması için kağıdı buzdolabına koyuyoruz ( ben bunun için buzdolabının bir rafını boşalttım ) . Diğer taraftan bitter çikolatayı gene aynı şekilde eritip dolapta donmuş olan fırın kağıdının üzerine döküp spatula yardımı ile yayıyoruz. Daha sonra dolaptan çıkarttığımız pastamızın etrafına kağıt dışarda kalacak şekilde sarıyoruz , ben bu sarma işleminde eşimden yardım aldım , tek başına yapmak biraz zor olabilir. Sardıktan sonra donması tekrar buzdolabına koyuyoruz.
İyice donduktan sonra yavaşça pastanın etrafından kağıdı çıkartıp kaplmayı ortaya çıkarıyoruz ve üzerini istediğimiz gibi süslüyoruz . Ben yarım ve çikolataya batırılmış çileklerle süsledim.

Sağlıcakla kalın.





7 Mayıs 2012 Pazartesi

Kupta Muhallebi


Uzun zamandır tembellik yaptıkdan sonra ağız tatlılığıyla başlayım dedim:-)
Gülaycım ayrıca bu tarif senin için , beni merak ettiğin için hemen ekleyim dedim :-))

Muhallebi hazır paket Dr. Oetker'in çikolatalı ürününü kullandım ama eklemelerim tabiki oldu.

Malzemeler ;

- 1 Paket Dr. Oetker Çikolatalı Muhallebi
- 1/2 Süt
- 1 Paket Bitter Çikolata
- 1 Adet Kedi Dili Biskuvisi
- 10 Adet Çilek
- 1 Adet Muz
- Süslemek için Biskolata Gevreği
- Şerit Çikolata Parçaları

Muhallebiyi tarifine göre hafif ateşte karıştırarak yapıyoruz , kaynamaya başlayınca kırdığımız 1 paket çikolatayı ekliyoruz ve karıştırmaya devam ediyoruz.Pişince hafif soğuyana kadar üzeri kabuk bağlamasın diye ara ara karıştırıyoruz.
Bu arada kapların içine doğradığımız çilek , muz ve kedi dillerini koyup üzerine muhallebimizi boşaltıyoruz . Üzerine şerit çikolata serpip soğumaya bırakıyoruz.
Soğuduktan sonra üzerini çilek ve çikolata gevreği ile süslüyoruz.

Özellikle çocukların seveceği hem görselliği hemde lezzeti güzel bir tarif.

Sağlıcakla kalın.

19 Şubat 2012 Pazar

Elmalı Kurabiye - Annemden

Dün anneme uğradığımda tarifini aldığım , çocukluğumun yegane talarından biri olan elmalı kurabiyemi sizlerle paylaşmak istiyorum. Tarifi hemen hayata geçirmek istedim , yaparken 2 kere annemi aradım ama sonuç gayet başarılı oldu :-)
Tabi benim aramalarım sonucu babamın da canı çekti annemde mutfağa girip yapmak zorunda kaldı:-))
Şimdi tarifi görünce neden 2 kere arama gereği duydun dediğinizi duyar gibiyim , işimi sağlama almak istedim nede olsa hamur işlerinde pek becerikli sayılmam:-)
Ama eşim ve kızımın tadımları sonucu tam notu aldı , ben de çocukluğumun tadını bulmuş oldum.

Malzemeler ;
- 100 gr. becel yağı
- 1/2 su bardağı sıvı yağ
- 1/2 su bardağı yoğurt
- 1 paket vanilya
- 1 çay kaşığı karbonat ya da 1/2 paket kabartma tozu
- alabildiği kadar un
- 1/2 su bardağı pudra şekeri
İç malzemesi ;
- 2 elma ( rendelenmiş )
- 1,5 yemek kaşığı toz şeker
- 1 tatlı kaşığı tarçın
- 1 fincan kırılmış ceviz

Bir tavada elma rendesiyle şekeri hafif ateşte bir müddet pişiriyoruz , üzerine tarçını ve cevizi ilave edip kullanmak için soğumasını bekliyoruz.
Hamurumuz için ;
Yağı eritip sıvı yağ ile birlikte bir kaba alıyoruz , üzerine yoğurt ilave edip iyice karıştırıyoruz.
Bir miktar unu koyup vanilya ve kabartma tozunu ekleyip hamuru elimizle karıştırıyoruz , kulak memesi kıvamına gelene kadar un ilave ediyoruz.
Kabuklu ceviz büyüklüğünde parçalara alıp avuç içimizde açıp ortasına elmalı malzemeden koyup D şeklinde kapatıp yağlı kağıt serdiğimiz tepsimize dizip önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında pişiriyoruz.
Üzeri pembeleşmeden çıkartıp sıcakken ,çukur bir kaba koyduğumuz pudra şekerine bulayıp servis tabağımıza diziyoruz.



Sağlıcakla kalın.



12 Şubat 2012 Pazar

Elmalı Tarçınlı Kek

Akşamın son tarifi ve kek sevmeyen benim bile çok hoşuma giden son derece hafif ve lezzetli bir parça :-) Deneyin pişman olmazsınız , hele elinizin altında harcamınız gereken elmalar varsa , sanırım sevgili eşim bu tabiri gayet iyi anladı :-)))
Bu tarif sabah eşimle önümüze aldığımız ona yakın yemek kitabı içinden kendisi tarafında seçilmiş bir tariftir , seçmesi ondan yapması benden ne kadar eşit bir görev dağılımı değilmi :-)

Malzemeler ;

- 100 gr. tereyağı + 1/,2 çay bardağı zeytinyağı
- 2 yumurta
- 1 su bardağı yoğurt
- 1 su bardağı şeker
- 1 paket kabartma tozu
- 2 su bardağı un
- 3 küçük boy elma ( kabukları soyulup dilimlenmiş )
- tarçın

Yumurta ve şekeri beyaz köpük olana kadar yüksek devirli mikser ile çırpıyoruz.Erimiş tereyağını , zeytinyağını , yoğurdu ilave edip çırpmaya devam ediyoruz. Karışıma unu ve kabartma tozunu ekleyip çok hafif devirde bir müddet daha karıştırıyoruz.
Kalıbımızı çok az yağlayıp un serpiyoruz ve hamuru kalıba boşaltıp , hamrun üzerine aşağıdaki fotoğraftaki gibi elmaları diziyoruz ve üzerine tarçın serpip 180 derecede ısıtılmış fırında 45-50 dk. ya yakın pişiriyoruz.



Sağlıcakla kalın.

Peynirli Pastane Poğaçası

Puf puf , yumuşacık ve lezziz bir poğaça yapmak istiyorsanız bu tarifi şiddetle tavsiye ederim.
Ertesi gün bile sertleşmeden yumuşacık kalıyor , tabiki kalabilirse:-)
Geçen hafta sonu uzun zamandan sonra yaptım son derece başarılıydı , bu hafta sonu da unutmamak adına bir daha denedim sonuç gene harika:-)

Malzemeler ;

- 1 paket kuru maya
- 1 su bardağı süt ( ılık )
- 1/2 su bardağı zeytinyağı
- 2 tatlı kaşığı şeker
- 1 tatlı kaşığı tuz
- 1 tatlı kaşığı mahlep
- alabildiği kadar un
- 1 yumurta sarısı ve 1/2 çay kaşığı pudra şekeri ( üzeri için )
- çöreotu
- beyaz peynir ( dere otu ya da maydanoz ilave edilmiş )

Kuru mayayı 1 su bardağı ılık süt ile karıştırıp 10 dk. kadar mayalandırıyoruz.Sütü bir kaba boşaltıp içinde zeytinyağını , şekeri , tuzu,mahlebi ve alabildiği kadar unu ekleyip yumuşak ele yapışmayan bir hamur kıvamına gelene kadar yoğuruyoruz.Hazır olan hamuru en az 1/2 saat kadar sıcak bir ortamda üzerine havlu örterek mayalandırıyoruz . Kabaran hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp elimizde açıp içine peynirli harcımızı koyarak istediğimiz şekli verip yağlı kağıt koyduğumuz tepsiye diziyoruz.Tepside de 1/2 saat mayalandırdığımız poğaçaların üzerine pudra şekeriyle karıştırdığımız yumurta sarılarını sürüp çöre otlarını da serptikten sonra 190 derece civarında ısıtılmış fırında pişiriyoruz.

Sağlıcakla kalın.

Vişneli Çikolatalı Muffinler

Pazar günü akşam üzeri şöyle çayın yanına yapılan bir kaç çeşitten bir tanesiyle başlamak istedim:-)
Bugün pek bir hamarttım , mutfakta bir kaç saat daha geçirsem ufak çaplı bir pastahanenin vitrinin doldururdum sanırım :-)
Genelde pazar günüm bir bölümünü hafta arası için hazırladığım yemeklerle mutfakta geçiririm ama bugün kendimi cici boğaza verdim .
Şimdi bu yazımı abim görünce onlar geçen haftadan diyecektir , ama abicim bu haftada yapıldı aynısında hatta katmerli olarak :-)
Neyse bir kaç tarif paylaşmak istiyorum bu sebeple hemen esas konumuza dönelim ve malzemlerden başlayalım:-)

Malzemeler ; ( 12 adet muffin )

- 2 yumurta
- 1 su bardağı toz şeker
- 1 kahve fincanı zeytinyağı
- 1 kahve fincanı süt
- 1 kahve fincanı yoğurt
- 1 paket kakao
- 1,5 bardak kadar un
- 1 paket kabartma tozu ( ben 1 çay kaşığı karbonat kullandım - bir kaç damla limonla karıştırıp )
- kırık çikolata
- dondurulmuş vişne

Yumurtayı mikserde yüksek devirde köpürene kadar çırpıyoruz , sonra şekeri ekleyip bir müddet daha beyazlaşana kadar karıştırmaya devam ediyoruz. Zeytinyağı,süt,yoğurt ve kakaoyu ekleyip mikserin hızını bir seviye düşürerek iyice karışına kadar çırpmaya devam ediyoruz. Karışıma un ve kabartma tozunu ekleyip mikserin en düşük seviyesinde un hamura karışına kadar karıştırmaya devam ediyoruz.


Mazlemeyi yukarıda göreceğiniz gibi fazla doldurmadan kağıt kalıplara koyup silikon muffin kalıplarına oturtuyoruz. Üzerlerine parça çikolata ve bir adet vişneyi koyup önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında pişiriyoruz.


Sağlıcakla kalın.



5 Aralık 2011 Pazartesi

Künefe - Abicim tarif senin için tekrar gündemde :-)


''''''' 2009 senesinde yayınlamış olduğum bu lezzetli tatlıyı , sevgili abimin hatırlatması ile tekrar gündeme getiriyorum , bakalım abimin yaptığı nasıl olacak :-))) '''''''


Malzemeler ;

- 250 gr. tel kadayıf
- 3 çorba kaşığı tereyağı
- 200 gr. kadar dil peyniri ( bende taze kaşar olduğu için kaşar kullandım)

Şerbeti için;

- 2 su bardağı toz şeker
- 3 su bardağı su
- 1tatlı kaşığı limon suyu

Kadayıfları bıçakla ufak parçalar halinde kesiyoruz. Parçalanan kadayıfın yarısını tereyağı ile yağladığımız tavamızı seriyoruz üzerine doğradığımız peyniri koyup kadayıfın diğer yarısını da peynirin üzerine koyup iyice ezilene kadar sıkı sıkı bastırıyoruz , hatta üzerine ağır birşey koyup belli bir süre bekletebilirsiniz de.Ocağımızı kısık ateşte yakıp alt kısmı kızarana kadar tutuyoruz daha sonra kadayıfı kaldırıp tavayı kalan yağ ile yağlayıp ters çevirerek kadayıfın diğer yüzünü kızartıyoruz .
Diğer tarafta şeker, su ve limonu iyice kaynatarak şerbeti hazırlıyoruz.
Kadayıfın diğer tarafı da kızarınca istenilen servis tabağına alıp sıcakken üzerine sıcak şerbeti döküp ve ceviz ya da şamfıstığı ile süslüyerek servise hazır duruma getiriyoruz.

Benim cevizlerim zaman darlığından dolayı biraz büyükçe olmuş , daha küçük boyutta olabilir :-)

Sağlıcakla kalın.

30 Kasım 2011 Çarşamba

Kıymalı Deniz Kabuğu Makarnası



Akşam yemeğinden sonra akla düşüp bir anda yapılan ve gene evde bulunan malzemelerin kullanıldığı bir lezzet :-)


Malzemeler;


- 1/2 paket deniz kabuğu makarnası ( istenilen diğer çeşitlerde de olabilir)

- 100 gr. kadar kıyma

- 1 orta boy kuru soğan ( yemeklik doğranmış )

- 2 tane çarliston biber ( küçük küçük doğranmış )

- 1 adet kırmızı biber( küçük küçük doğranmış )

- 1 tatlı kaşığı domates salçası + 1 çorba kaşığı biber salçası

- zeytinyağı ve tereyağı

- tuz , kırmızı biber , kimyon , yenibahar


Makarnayı zeytinyağlı ve tuzlu kaynayan suda yaklaşık 15 dakika kadar pişiriyoruz. Suyunu ayarlayıp süzmezseniz daha lezzetli oluyor.

Bir tavada önce kıymayı çok az zeytinyağında hafifçe kavuruyoruz sonra soğanı ilave edip bir müddet soğanlar pişene kadar kapağını kapalı tutuyoruz , daha sonra biberleri ,salçayı ve istenilen miktarda tereyağını ekleyip ara ara karıştırarak hafif ateşte pişiriyoruz. Pişme işlemi bittiği zaman baharatları ilave edip makarnaya katıyoruz.


Sağlıcakla kalın.

27 Kasım 2011 Pazar

Tahinli Kuru Baklava / Tarif Betül'den Abime :-)

Abim diye söylemiyorum ama elinden ne çıkarsa çok lezzetli , her ne kadar dün birlikte mutfakta birazcık didişerek iş yapsakta şaka abicim şaka :-)))


Kurban bayramı ziyaretimizde sunulan maalesefki yemekte çok fazla yediğimiz için sadece 1 tane tadına bakabildiğim abimin yaptığı tahinli kuru baklavanın tadı damağımda kalmadı dersem yalan olur. Ben ki fazla tatlı sevmeyen birisi hayran kaldım.


Tabi tarifin annesi Betül'ü unutmamam gerekir , bir günde onun elinden yeriz inşallah :-))


Malzemeler ; - Mini fırın tepsisi için

- 15 adet baklava yufkası

- 500 gr. tahin

- 1 çay bardağı sıvı yağ

- 2 su bardağı toz şeker

- 3 su bardağı çok az dövülmüş ceviz


Tahinin içine sıvıyağı katıp iyice karıştırıyoruz.
1 kat yufayı serip üzerine tahin sürüp toz şeker serpiyoruz , 2. kat yufakayı üzerine serip aynı işlemi yapıyoruz , 3. katıda serip tahin ,şeker ve ayrıca cevizi serpip sıkı bir şekilde rulo yapıyoruz.Bu işlem diğer yufkalarla yapılıp hepsini tepsiye diziyoruz ve verev olarak 4-5cm. uzunlukta kesiyoruz.


Tepsiyi önceden ısıtılmış 170-180 derecelik fırına koyup üzeri kızara kadar pişiriyoruz.



Çıtır çıtır bir lezzet olarak üzerine herhangi bir şerbet gerek olmadan servis ediyoruz , istenirse pudra şekeri serpilebilir.



Sağlıcakla kalın.



24 Kasım 2011 Perşembe

Pideli Köfte

Uzun süre yazmayınca bir kaç tarif ile kendimi affettirmek , ve bu akşamı güzel ama birazcık ağır kaçacak bir lezzet ile noktalamak istedim:-)
Bu lezziz tabağı hazırlayalı epeyce zaman oldu , ama şimdi hazırla deyin hemen kolları sıvar yaparım :-)) Çünkü çok kısa zamanda yapılan özellikle eşlerin ve çocukların bayıldığı bir lezzet . Nedense biz hanımlar daha çok sebzeyi tercih ederiz en azından ben ediyorum :-)

Malzemeler ;

- İstenidiği kadar köfte ( ben genelde hazırlar dondurucuya koyarım , acil durumların kurtacıları olsun diye )
- 3-4 tane kebapçı pidesi ( eve kebap söylerken bir kaç tane fazladan söyleyip tazeyken dondurucuda saklarım)
- domates-salça-kimyon-zeytinyağı-tuz-karabiber
- yoğurt

Köfteleri ister yağda , ister teflon tavada pişirin.
Hafifçe yağlanmış tavada küp küp kestiğiniz pideleri çok az pembeleşene kadar çevirin.
Sos için olan tüm malzemeleri ( domatesleri rendeleyin )5-10 dakika hafif ateşte pişirin.
Öncelikle tabağa pideleri üzerine köfteleri en üste de sosu koyup yoğurt ile servis yapın.

Sağlıcakla kalın.