Tatlı etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Tatlı etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

26 Mayıs 2013 Pazar

Annemin Fıstıklı Un Helvası



 
Sıcak sıcak yendiğinde tadına doyum olmayan bir parça daha çaktırmadan nasıl yerim diye düşündüren enfes bir lezzet :-)
Geçen haftalarda anneme gittiğimde bana bu güzel lezzeti kendi usulünce öğretmesini istedim ve kendi ellerimle ilk defa yaptım .Yiyenlerden tam not alarak sınavı geçtim artık bu güzelliği annemin harika tarifiyle devam ettirebilirim :-)
Zahmeti biraz fazla hele bir de benim gibi şu sıralarda sağ kolunu kullanıp da aynı kolunda problemi olan kişiler için , ama gene de yılmayıp hafiften acı çeksem de yaptım ve sanırım gene yaparım :-)
 
Malzeme listesi vermek yerine tarifi fotoğraflarla anlatmanın daha kolay olacağı fikri aklıma yattığı için tariflerimi mümkün olduğunca bu şekilde vermek istiyorum , tabi tüm aşamaların fotoğrafını çekebilirsem :-)
 
2 su bardağı ve istenildiği miktardaki çam fıstığını 1 paket ( 200 gr ) tereyağı ile durmaksızın karıştırarak altın sarısı kıvamına gelinceye kadar çok harlı olmayan ateşte güzelce kavuruyoruz.

 
Kavrulan unun üzerine kuru olarak 2 su bardağı şekeri koyuyoruz.


 
Hemen ardından şekerin üzerine 2 bardak süt ve 1 bardak suyu ilave ediyoruz.


 
Sütü ve suyu ilave ettikten sonra hafifçe karıştırıyoruz.


 
Suyunu çekmeye başladığı anda kısık ateşte çok az bir süre karıştırmadan kendine gelmesini bekliyoruz.


 
 
Suyunu çekince alttan alarak iyice karıştırıp ,kıvamına gelince ocak kapatılıp tencere kapağı yarım kapatılarak bir müddet dinlendirilecek ( kapak tam kapatılırsa helva sulanabilir )
Hafifçe ılıyan helva istenilen şekil verilerek servise hazır edilecek.


 
Sağlıcakla kalın.

2 Mart 2013 Cumartesi

Elmalı Kurabiye



 
Malzemeler ;

- 100 gr. tereyağı
- 1/2 çay bardağı sıvı yağ
- 1/2 su bardağı yoğurt
- 1 paket vanilya
-  1 paket kabartma tozu
- alabildiği kadar un ( beyaz ve tam buğday ununu karışık koydum )
- 1/2 su bardağı pudra şekeri
İç malzemesi ;
- 2 elma
- 1,5 yemek kaşığı toz şeker
- 1 tatlı kaşığı tarçın
- 1 fincan kırılmış ceviz

Elma , ceviz, ve şekeri parçalayıcıda iri şekilde öğütüp tarçını ekleyerek hazır hale getiriyoruz.
Hamurumuz için ;
Yumuşamış tereyağını sıvı yağ ile birlikte bir kaba alıyoruz , üzerine yoğurt ilave edip iyice elimizle karıştırıyoruz..
Bir miktar unu koyup vanilya ve kabartma tozunu ekleyip hamuru elimizle karıştırıyoruz , kulak memesi kıvamına gelene kadar un ilave ediyoruz.
Kabuklu ceviz büyüklüğünde parçalara alıp avuç içimizde açıp ortasına elmalı malzemeden koyup D şeklinde kapatıp yağlı kağıt serdiğimiz tepsimize dizip önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında pişiriyoruz.
Üzeri pembeleşmeden çıkartıp sıcakken ,çukur bir kaba koyduğumuz pudra şekerine bulayıp servis tabağımıza diziyoruz.
 
Sağlıcakla kalın.
 

28 Şubat 2013 Perşembe

Perişan Kurabiye - Canım Arkadaşım Burcu'dan


Canım arkadaşım Burcu , bu güzellikleri dün gece saatlerinde hiç üşenmeden hazırlayıp sabah bana mis gibi çayın yanında yolladı , tabii sadece fotoğraf değil tarifte kendisinden hatta kendi yorumuyla:-) Saol canımcım :-)

Perişan kurabiye:

2 yumurta
1 bardak şeker
1 bardak sıvı yağ (ben zeytinyağ-riviera koyuyorum,çok daha lezzetli oluyor)
1 paket kabartma tozu
1 bardak kuru üzüm
1/2 bardak dövülmüş ceviz(ben biraz da acıbadem katıyorum, daha lezzetli oluyor)
Aldığı kadar un.

Isıtılmış fırında 170 derecede,yaklaşık 25 dakikada pişiyor.
Tüm malzemeler ele yapışmayacak kıvama gelene kadar un ilave edilip yoğuruluyor.Şekilsiz,büyük parçalar halinde yağlı kağıtlı fırın tepsisine diziliyor,bu ölçekte yaklaşık 16 adet kurabiye çıkıyor.

 Sağlıcakla kalın.

18 Ocak 2013 Cuma

Çikolata Kaplı Meyvalar

 
Yılbaşı için hazırladığım , ama hazırlarken epey zorluk çektiğim çikolata kaplı meyvalarım.
Daha öncede meyvaları çikolata ile kaplamıştım , ama o zamanlar tüp bitmemiş ve ben mum ışığında çikolatayı eritmek zorunda kalmamıştım:-)Tüpün bittiği zaman tam yılbaşından bir gece önce ve ben tam gaz mutfakta hazırlığa başladığım an . Çikolatalarım erimeye başlamıştı ki püfff ocak söndü , tabi ben Zihni Sinir olarak hemen fikir yürütüp mum ateşinin ısısını kullandım ama mumun sönmemesi için epeyce çaba sarf ettim :-)))
Neyseki sonuç güzel oldu .
 
Malzemeler ;
 
- Ananas ( dilimlenmiş )
- Üzüm
- Mandalina ( dilimlenmiş )
- Muz ( doğranmış )
- 2 paket bitter çikolata
- 1 paket sütlü çikolata
- 1 büyük boy bütün elma
- 1 orta boy havuç
- aluminyum folyo
- kürdan
- ayaklı bardak
 
Meyvaları benmari usulu ile erittiğimiz çikolataya batırıp tepsinin içine donmaları için diziyoruz .
Çikolata kaplı meyvaları sunmak için , bir elmanın sap yerinden havuç içine oturacak şekilde oyuyoruz .Elmayı ve havucu folyo ile kaplayıp havucu elmanın içine koyup elmayı ayaklı bardağa oturtuyoruz. Belli aralıklarla kürdanları havuca ve elmaya saplıyoruz.
Servis sırasında çikolata kaplı meyvaları kürdanlara saplayıp kürdanın dışarda kalan kısımlarını kesiyoruz.
 
Sağlıcakla kalın.
 
 
 

15 Ocak 2013 Salı

Salepli Leziz Kuplar

Öncelikle Facebook'taki Yemek Deyip Geçmeyin grubumda bu çok hafif ve lezzetli tatlıyı paylaşan sevgili www.hadisofraya.com a burdan da çok teşekkürler:)
Hemen yapılıp soğur soğumaz servise hazır hale gelen bence herkesin seveceği bir lezzet.

Malzemeler;
- 1 litre süt
- 4 çorba kaşığı mısır nişastası ( ben buğday nişastası kullandım )
- 5 çorba kaşığı hazır salep
- istenirse ilave tarçın , hazır salepte tarçın var
- üzerinin süsü için malzemeler ; fındık, çikolata parçalar v.s.

Süs malzemeleri hariç hepsini karıştırarak pişirip servis kuplarına koyup soğuyunca üzerlerini süslüyoruz.
Sağlıcakla kalın.

12 Ocak 2013 Cumartesi

Kakaolu Islak Kurabiye

Uzun zamandır yapmayı düşündüğüm ama aklıma yatan bir tarif bulamadığım için hep ertelediğim bir lezzet.
Geçen gün bloglar arası gezinirken http://eyas cookies.blogspot.com/2013/01/kakolu-islak-kurabiye rastladım, görüntü harika tarifte son derece basitti ben de en kısa zamanda denemek için listeme aldım ve zamanı bugünmüş:)
Biraz dinlenmesini beklemeden tadına baktım gayet başarılı olmuş:))
Bu arada ilk defa bloguma telefondan bir tarif giriyorum umarım başarılı olurum:))

Malzemeler;
- 1 yumurta
- 1 çay bardağı toz şeker
- 125 gr. margarin ya da tereyağı
- 1 çay bardağı sıvı yağ
- 3 yemek kaşığı kakao
- 1 paket kabartma tozu
-1 paket vanilya
- aldığı kadar un ( 2 su bardağından biraz fazla )
Şerbet için;
- 3 çay bardağı toz şeker
- 3 çay badağı su
- bir kaç damla limon suyu

Yapılışı;
Öncelikle şerbeti yapıyoruz, suda eriyen şeker kaynadıktan sonra kısık ateşte 5 dk daha kaynatıp limonu ilave edip soğumaya bırakıyoruz ( ben cam bir kaba koyup önce balkonda soğuttum sonra buzdolabına koydum )
Hamurumuz için un hariç tüm malzemeleri iyice karıştırıyoruz sonra unu yoğururken yavaş yavaş ekliyoruz.
Çok büyük olmayan yuvarlak şekil verdiğimiz hamurlarımızı
yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye aralarında boşluk bırakarak diziyoruz. Önceden ısıttığımız 200 derecelik fırında üzeri çatlayana kadar pişiriyoruz. (Çok çabuk pişiyor).
Sıcak olan kurabiyelerin üzerine kaşık kaşık soğuk şerbeti koyuyoruz. Kurabiyeler soğuyunca buzdolabında 1 gün bekletilerek tüketilmesi önerilmektedir.
Sağlıcakla kalın.