Bu güzel tarifler gene uzak diyarlardan Avustrulya'dan geldi ve bende sizlerle hemen paylaşıyorum.
Ellerine sağlık Melike'cim:-)
180 derece fırında yapılacak.
Tatlı patates:
Tatlı patatesi soyup; büyücek küp tanelere bölün, normal küçük patates ile 20-dak ılık ateşte haşlayın. Üzerine firça ile z,yağı sürün ve fırına verin. 180 derece fırının üst katında gene 20-25 dak tutun.
NOt : Tarif ve malzemeler Avusturalya'dan olunca bazı malzemeleri burada bulmak kolay değil :-) örneğin tatlı patates; onun yerine hepisini taze patatesten yapmakta mümkün sanırım.
Kabak+ kırmızı soğan ve domates karışımı:
Kabak ve soganı irice doğrayın, 2 domatesi de doğrayıp aralarına serpiştirin ve z.yağı ile iyice karıstırıp; üzerine baharat ve kuru kekik vs serpin ve 180 derece fırının alt katında 35-40 dak tutunuz.
Dikkat ettiginiz üzere, üsttteki 2 yemek aynı zamanda fırının alt ve üst katı kullanılarak yapılabiliniyor:)
Bu arada kuzu etini ızgaraya koyuyoruz, büyüklüğüne göre hem altını ve hem üstünü 6-7 dak. kızartıyoruz; eger iç kısmı çok kırmızı kalsın istemez iseniz, hemen fırının alt katında 10-15 dak tutabilirsiniz. Çıkarttıgınızda eti 5 dak bekletiniz ki; etin kendi gevşesin ve sularını salsın...yoksa et hazır olmuyor!
Afiyet olsun
Sağlıcakla kalın
6 Şubat 2010 Cumartesi
Rosto , Fırında Tatlı Patates , Kabak ve Soğan - Tarif Melike Bieber'den
11 Ocak 2009 Pazar
BAGEL / Amerikan Simidi - Yaman Etkinlikler / Mayalılar

Eşim Amerika ziyareti sırasında tadını unutamadığı Bagel’ı İstanbul’un çeşitli yerlerinde uzun zaman aradı. Bir ara Bağdat Caddesi Selamiçeşme de NewYork Bagel Factory isimli bir dükkân mevcuttu ama son zamanlarda göremiyorum sanırım kapandı. Eşim her önünde geçişimizde “şuraya mutlaka gelelim “dedi ama bir türlü kısmet olmadı.
Dün blogları dolaşırken sevgili Kardelen’in http://caferoyal-kardelen.blogspot.com/ blogunda Bagel tarifine rastladım. Bugün için yapmaya niyetlendim ve yaptım, hatta telefonda kızıma yapacağımı söylediğimde özlemle “içine ne koyacaksınız “dedi :-). Sanırım onunda özlediği bir lezzet :-)
Yapılışı birazcık zahmetli bir ürün, bir daha ne zaman yaparım bilmiyorum ( sanırım kızım yarıyıl tatiline gelince yaparım :-) ) ama en azından eşimin biraz olsun isteği yerine geldi. Görüyorsunuz değil mi hizmette sınır yok :-).
Tarif konusunda sevgili Kardelen’in tarifini birebir yayınlayacağım, ayrıca buradan kendisine paylaşımı için çok teşekkür de ediyorum. İşin aslı onun Bagel’inin görüntüsü benimkinden kat kat güzel, ne yapalım acemilik bu kadar olur :-).
Ayrıca bu tarifimle sevgili yesilkivi. 'nin düzenlediği Yaman Etkinlikler - Mayalılar etkinliğinede katılmış oluyorum.
Malzemeler;
—350gr Un ( yaklaşık 3 su bardağı )
—2 Tatlı Kaşığı Tuz
— 1 Paket Kuru Maya
—210 ml Ilık su ( yaklaşık 1 su bardağı )
— 2,5 lt Su
— 1 Yemek Kaşığı Şeker
— 1 Yumurta, soğuk su
Susam
Unu eleyip mayanızla karıştırın ortasını açıp ılık suyu ekleyin ve karıştırın. Ardından unlu zeminde elastik olana dek yoğurun. Parmaklarınıza hamur yapışıyorsa çok az un ilave edebilirsiniz.
Çok az yağlanmış bir kapta üzerini örtüp iki katı büklüğüne gelene dek ılık bir yerde bekletin ve mayalanmasını sağlayınız.
Mayalanan hamurunuzu unlu zeminde 3 dakika bekletin.
10 parçaya bölün ve her parçayı yuvarlayıp üzerini bezle örterek 10 dakika bekletin.
Daha sonra her parçayı hafifçe bastırarak yassılaştırın ve parmağınızla tam ortasına bastırarak delik açın, parmağınızı hafifçe döndürerek deliği büyütün ve unlanmış bir tepsiye dizip üzerlerini örterek 25dakika bekletin.
Büyük bir tencereye su ve şekeri koyun kaynatın kaynayınca altını kısın her seferinde ikişer tane olmak üzere hamurları içine atın. Önce bir tarafını sonra diğer yüzünü çevirip yaklaşık1,5 dakika pişirin.
Bir havlu üzerine çıkarıp süzün ve yağlanmış tepsinize aralıklı olarak dizin(iki tepsi kullansanız daha iyi olur)
Yumurta ve suyu çırpıp üzerlerine sürdükten sonra susam serpip 200–210 derecede ısıttığınız fırınınıza verin 25dakika pişirin, çıkınca tel ızgarada soğutun.
Servis sırasında ikiye bölüp arasına istediğinizi sürebilirsiniz. Biz krem peynir ile denedik güzel yakıştı.
Sağlıcakla kalın.
