Hamur İşleri etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Hamur İşleri etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

4 Ocak 2015 Pazar

Dolgulu Lavaş Rulo



Yeni yıl soframda olan diğer bir tarif daha.

Yapımı son derece kolay olan , malzemelerde illa verilen listeye bağlı kalmaya hiç gerek olmayan  evde olan malzemelerden de değişik  hazırlanabilecek çayın yanına . yemeklerde başlangıç olarak sunabileceğiniz lezzet.

Malzemeler :

- 2 adet lavaş ( sade , kepekli ya da ıspanaklı olabilir )
- 4 çorba kaşığı labne ya da krem peynir
- 4 ya da 5 tane salatalık turşusu
- 2 adet kapya biberi turşusu
- 15 -18 adet arası salam ya da daha az sayıda jambon
- bir kaç dal dereotu
- 6 adet çöp şiş çöpü ya da kürdan.
- süslemek için maydanoz ya da kereviz yaprakları


Lavaşın üzerine krem peyniri iyice yayıyoruz, üzerine dereotlarını saplarından kopararak serpiştiriyoruz.


Orta bölüme salatalık ve kapya biber turşularını diziyoruz.


Üzeri tam kaplanacak şekilde salam ya da jambonları diziyoruz.
Rulo haline getirip 2 parmak genişliğinde kesiyoruz.
Kestiğimiz minik ruloları ya tek tek kürdana ya da çöp şiş çubuklarına geçirip yeşil yapraklar ya da turşuyla süsleyip servise hazır hale getiriyoruz.

Sağlıcakla kalın.

15 Kasım 2013 Cuma

Kıymalı Mısır Unlu Poğaça



Dün aniden bir heves geldi , ve bu heves ile hemen mutfağa girdim :-) Uzun zamandır sadece tarifleri izliyordum ve sadece yutkunmakla kalıyordum ,dün ile birlikte zincirlerimi kırmış oldum , ama umuyorum bu heves sınırlı kalır aksi takdirde hem bana hem de etrafıma bol bol kilo olarak dönebilir :-))
Bu arada sadece poğaça ile kalmadım , poğaça yanında birde tatlı bir lezzet vardı , bakalım ne zaman yayına hazır olacak :-)
Tarifin temeli http://www.yoncadanlezzetler.com/ geliyor ,değişik poğaça tarifleri neler diye araştırdım karşıma çıkan ilk tarife mısır unu eklemesi yaptım. Gayet güzel oldu , mısır ununun taneleri mayalı poğaçaya çıtır bir lezzet kattı.

Malzemeler ;

Hamur :
- 125 gr. kadar tereyağı ( oda sıcaklığında )
- 1 su bardağı ılık süt
- 1 paket toz maya
- 2 tatlı kaşığı toz şeker
- 1 tatlı kaşığı tuz
- 3 su bardağı buğday unu geri kalan alabildiği kadarıyla mısır unu
- üzeri için 1 yumurta sarısı ( parlaklık vermesi için 1/2 çay kaşığı pudra şekeri karıştırılabilir )

İç Malzemesi:
- 200 gr. kıyma
- 2 orta boy soğan ( zar şeklinde doğranmış )
- 2 adet taze soğan
- 1 çorba kaşığı zeytinyağı
- tuz , karabiber , kırmızı pul biber ,

Öncelikle iç malzemeyi hazırlıyoruz ( iç malzeme olarak peynir ya da patateste olabilir )  , kıyma hafifçe zeytinyağında kavurulurken doğranmış kuru ve taze soğanı ve baharatları ekliyoruz ve fazla harlı olmayan ateşte kavurarak pişiyoruz. Cam bir kaba alıp soğuması için bekliyoruz.

Hamur için tüm malzemeleri karıştırıp , kulak memesi kıvamında bir hamur yapıp , üzerini bir havlu ile örterek ılık bir ortamda 30-40 dakika kadar mayalandırıyoruz. (Ben çok hafif ısıda yanan peteğin üzerine koydum )
Mayalanan hamurdan cevizden biraz daha büyük parçalar ayırıp elimizle yuvarlak şekil verip ortasına malzemeyi koyup kapamayı alta gelecek şekilde yapıp yuvarlak şekil veriyoruz. Tepsiye dizdikten sonra üzerine yumurta sarısı sürüp önceden ısıtılmış 180-190 derecelik fırında üzeri ve altı iyice kızarıp pişene dek tutuyoruz.
Kıymalı poğaçalar sıcak olarak tüketildiğinde daha lezzetli oluyor , soğudukları zaman çok kısık ateşte yapışmayan tavada kapak kapalı olarak ısıtılabilir.

Sağlıcakla kalın.

14 Mayıs 2013 Salı

Browni Kurabiye -Islak Kurabiye /#yemekfırtınası 14.gün

Daha önce de benzer bir kurabiye denemiştim ama bu tarif kesinlikle son derece başarılı ve artık üzerine tarif tanımam yapmak isteyenlere şiddetle tavsiye olunur. Hatta hemen yapın diyebilirim :)
Hayat Cafe Tarifleri'ne çok teşekkür ederim, 2 sene önce paylaştığı tarif her zaman gündemde kalacak ve paylaşılacak eminim , ben de bu paylaşıma katkıda bulunursam ne mutlu bana :)
Bu güzel kurabiyeleri yarın kahveye gelecek olan misafirlerime ikram edeceğim , eminimki onlarda çok beğenecekler.
Bu kadar emin olmamın sebebi kızım ve eşimden 10 üzerinde 20 puan aldı :))

Malzemeler;

- 2 yumurta
- 1 paket oda sıcaklığında erimiş margarin ( ben 2 parmak az koydum )
- 1/2 su bardağı sıvı yağ
- 1/2 su bardağı şeker
- 3 çorba kaşığı kakao
- 1 paket vanilya
- 1 paket kabartmatozu
- Alabildiği kadar un

Şerbeti için ;
- 1 buçuk su bardağı süt
- 1 su bardağı şeker

Yumurta ve şekeri iyice çırpıyoruz , içine tüm malzemeleri koyup yumuşak kıvamlı bir hamur elde edene kadar yoğuruyoruz.
Ceviz büyüklüğünde parçaları yuvarlayıp tepside fırın kağıdının üzerine koyup önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında üzeri çatlayana kadar pişiriyoruz.
Bir kapta süt ve şekeri iyice karıştırıyoruz , fırından çıkan kurabiyeleri sıcak sıcak sütün içinde 1 dakika kadar bekletip çıkartıyoruz , eğer yumuşama az gelirse artan sütü kurabiyelerin üzerine dökebilirsiniz.

Sağlıcakla kalın.