14 Mayıs 2013 Salı

Browni Kurabiye -Islak Kurabiye /#yemekfırtınası 14.gün

Daha önce de benzer bir kurabiye denemiştim ama bu tarif kesinlikle son derece başarılı ve artık üzerine tarif tanımam yapmak isteyenlere şiddetle tavsiye olunur. Hatta hemen yapın diyebilirim :)
Hayat Cafe Tarifleri'ne çok teşekkür ederim, 2 sene önce paylaştığı tarif her zaman gündemde kalacak ve paylaşılacak eminim , ben de bu paylaşıma katkıda bulunursam ne mutlu bana :)
Bu güzel kurabiyeleri yarın kahveye gelecek olan misafirlerime ikram edeceğim , eminimki onlarda çok beğenecekler.
Bu kadar emin olmamın sebebi kızım ve eşimden 10 üzerinde 20 puan aldı :))

Malzemeler;

- 2 yumurta
- 1 paket oda sıcaklığında erimiş margarin ( ben 2 parmak az koydum )
- 1/2 su bardağı sıvı yağ
- 1/2 su bardağı şeker
- 3 çorba kaşığı kakao
- 1 paket vanilya
- 1 paket kabartmatozu
- Alabildiği kadar un

Şerbeti için ;
- 1 buçuk su bardağı süt
- 1 su bardağı şeker

Yumurta ve şekeri iyice çırpıyoruz , içine tüm malzemeleri koyup yumuşak kıvamlı bir hamur elde edene kadar yoğuruyoruz.
Ceviz büyüklüğünde parçaları yuvarlayıp tepside fırın kağıdının üzerine koyup önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında üzeri çatlayana kadar pişiriyoruz.
Bir kapta süt ve şekeri iyice karıştırıyoruz , fırından çıkan kurabiyeleri sıcak sıcak sütün içinde 1 dakika kadar bekletip çıkartıyoruz , eğer yumuşama az gelirse artan sütü kurabiyelerin üzerine dökebilirsiniz.

Sağlıcakla kalın.



8 yorum:

LaceToys dedi ki...

Ellerine sağlık canım.. Aldım bir tane...) Afiyetler olsun sana..:)

mavii dedi ki...

kurabiyeden cok gozum fincana takildi her detay cok guzel:)

NzlGl dedi ki...

Eline sağlık canım, kahve için bir kişi fazlaya ne dersin ;))))))
sevgilerimle

tatlı sefam dedi ki...

eline sa[lik lezetli bir kurabiye

anne eli gibi dedi ki...

eline sağlık canım görüntü muhteşem...

kış güneşi dedi ki...

o fincanlar kesin çok eskilerden dir
bende de var annemden kalma aaa fincana daldık ıslak kurabiyeyi unuttuk şekerim kesin yaparım ben çok güzel olmuş eline sağlık

Unknown dedi ki...

çok güzel duruyor deniyeceğim ellerinize sağlık :)

Unknown dedi ki...

Bende denemiştim. Gerçekten çok lezzetli oluyor.Ellerinize sağlık