12 Şubat 2012 Pazar

Vişneli Çikolatalı Muffinler

Pazar günü akşam üzeri şöyle çayın yanına yapılan bir kaç çeşitten bir tanesiyle başlamak istedim:-)
Bugün pek bir hamarttım , mutfakta bir kaç saat daha geçirsem ufak çaplı bir pastahanenin vitrinin doldururdum sanırım :-)
Genelde pazar günüm bir bölümünü hafta arası için hazırladığım yemeklerle mutfakta geçiririm ama bugün kendimi cici boğaza verdim .
Şimdi bu yazımı abim görünce onlar geçen haftadan diyecektir , ama abicim bu haftada yapıldı aynısında hatta katmerli olarak :-)
Neyse bir kaç tarif paylaşmak istiyorum bu sebeple hemen esas konumuza dönelim ve malzemlerden başlayalım:-)

Malzemeler ; ( 12 adet muffin )

- 2 yumurta
- 1 su bardağı toz şeker
- 1 kahve fincanı zeytinyağı
- 1 kahve fincanı süt
- 1 kahve fincanı yoğurt
- 1 paket kakao
- 1,5 bardak kadar un
- 1 paket kabartma tozu ( ben 1 çay kaşığı karbonat kullandım - bir kaç damla limonla karıştırıp )
- kırık çikolata
- dondurulmuş vişne

Yumurtayı mikserde yüksek devirde köpürene kadar çırpıyoruz , sonra şekeri ekleyip bir müddet daha beyazlaşana kadar karıştırmaya devam ediyoruz. Zeytinyağı,süt,yoğurt ve kakaoyu ekleyip mikserin hızını bir seviye düşürerek iyice karışına kadar çırpmaya devam ediyoruz. Karışıma un ve kabartma tozunu ekleyip mikserin en düşük seviyesinde un hamura karışına kadar karıştırmaya devam ediyoruz.


Mazlemeyi yukarıda göreceğiniz gibi fazla doldurmadan kağıt kalıplara koyup silikon muffin kalıplarına oturtuyoruz. Üzerlerine parça çikolata ve bir adet vişneyi koyup önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında pişiriyoruz.


Sağlıcakla kalın.



2 yorum:

NzlGl dedi ki...

Bu haftasonu ziyafetine bayıldım. Hepsi birbirinden güzel ellerinize sağlık ve afiyet olsun:))

nazperver dedi ki...

ben anlamadım bu bloglar ne kadar yemek ağırlıklı sözde kanun bakıyorum bırakıp tatlı yapasım geldi ama yazık bana :P