5 Ocak 2015 Pazartesi

Ispanaklı Lezzet Dilimleri



Yılbaşı soframdan çeşitler devam ediyor.
Bu tarifi uzun seneler her ay aldığım Lezzet Dergisi'nden yaptım . Beni önce görsel olarak etkiledi , daha sonra tarihine baktığımda hiç zor olmayacağı kararına varıp listeme eklemeye karar verdim.
Bir kaç tanesini de kurabiye kalıplarımdan çam ağacı ve kalp ile şekilli de yaptım , gayet hoş oldular :-)
Ispanağı hiç hamurda kullanmamıştım , ama bu tarifi değişik sunumlarda sık sık kullanacağımı tahmin ediyorum çünkü çok lezzetli oldu.
Daha önceki tariflerimde yılbaşı soframı paylaşmamıştım . küçük bir karede masamdan :-)
 
 
Malzemeler :
Hamur için :

- 1/2 kilo ıspanak ( ben Superfresh dondurulmuş kullandım )
- 5 yumurta sarısı
- 5 yumurta akı
- 5 kahve fincanı un
- 5 yemek kaşığı sıvı yağ
- 1/2 paket kabartma tozu
- 1 tatlı kaşığı tuz

İç Harcı için :

- 150 gr kadar Labne ya da Krem peynir
- 2 yemek kaşığı süzme yoğurt
- 1 çorba kaşığı mayonez
- 4 dilim jambon ( küp küp doğranmış )
- 3 tane gözlenmiş kapya biberi turşusu ( küp küp doğranmış )
- 3 adet salatalık turşusu ( küp küp doğranmış )
- 1/ çay bardağı haşlanmış mısır
- 4 dal ince kıyılmış dereotu
- 1 iri dil rendelenmiş sarımsak

Hamur Yapımı :
Ispanağı yanmaz bir tavada üzerine su ve yağ ilave etmeden yumuşayana kadar pişiriyoruz.
Ocaktan alıp derin bir kaba koyup el blenderi ile pürüzsüz hale getirip soğumaya bırakıyoruz.
Yumurta beyazlarını tuz ile iyice kar haline gelip katılaşana kadar çırpıyoruz.
Yumurta sarılarını bir kapta iyice çırpıyoruz, içine soğuyan ıspanak püresini ve sıvı yağı katıp çırpmaya devam ediyoruz.
Elediğimiz un ve kabartma tozunu spatula ile .karıştırıyoruz.
Tuz ile kar haline gelen yumurta beyazlarını ilave edip beyazı söndürmeden karıştırıyoruz.
Fırın tepsisine yağlı kağıt serip , hamuru dökerek spatula ile yayıyoruz.
Önceden ısıtılmış 160 derecelik fırında ortalama 25-30 dakika pişiriyoruz.
Fırından çıktıktan sonra üzerine temiz bir havlu serip dinlendiriyoruz.

İç Harcın Yapımı :
Tüm harç malzemelerini derin bir kabın içine alıp iyice karıştırıyoruz.

Ispanaklı hamurumuzu kibrit kutusu büyüklüğünde eşit parçalara kesiyoruz. ( benim yaptığım gibi istenilirse değişik şekilli kurabiye kalıplarıyla da kesilebilir )
Hamurun aralarına gelecek şekilde fazla yanlara gelmeyecek şekilde harcımızı koyuyoruz ve üst üste diziyoruz.
Dilimleri koyduğumuz tabağı buzdolabı poşetine geçirip en az 1 saat buzdolabında kalıcak şekilde dinlendiriyoruz.
Daha sonra servise sunabilirsiniz.

Sağlıcakla kalın.




Kar haline gelmiş yumurta akını yanlardan hafifçe karıştırarak spatula ile malzemeye katıyoruz.


Yumurta akı tüm malzemeye iyice yayılmış olacaktur , bu biraz zaman alıyoe , sabırlı olmak gerecek çok hızlı karıştırılmayacaktır.


Fırın tepsisine serilmiş halidir.


Hiç yorum yok: