2 Ocak 2015 Cuma

Portakal Diliminde Kereviz Salatası



Yeni yıl soframı süsleyen lezzetleri sırasıyla paylaşmaya çalışacağım. 
Son derece basit olan bir tarifi önemli olan güzel bir sunumla zenginleştirmek. 
Ben sunum konusuna önem vermeye dikkat ediyorum , öncelikle gözümüzü şenlendirmesi lazım :)

Malzemeler :

- 1 adet iri boy kereviz ( rendenşn iri tarafında rendelenmiş )
- 1 su bardağına yakın süzme yoğurt
- 2 çorba kaşığı mayonez
- 2 diş sarımsak ( rendelenmiş )
- 2 tane orta boy portakal
- istenildiği kadar tuz
- süsleme için ceviz
- 1/2 limon suyu

Rendelenmiş kerevizi vakit kaybetmeden  derin bir kapta hazırladığımız limonlu suda  üzerine stretch sararak en az 1 saat tutuyoruz
Diğer bir kapta yoğurt, mayonez, saımsak ve tuzu iyice karıştırıyoruz. 
Suyun içindeki rende kerevizleri elimizle iyice sıkıp suyunu süzdükten sonra yoğurtlu sosa katıp iyice karıştırıyoruz. 
Portakalları halka şeklinde dilimliyoruz , servis tabağına koyup üzerlerine sıslu kerevizleri yerleştirip en üstüne cevizi koyup tabağı kereviz yapraklarıyla süslüyoruz.  
Not : istenirse sosun içine dövülmüş cevizde konabilir , ben cevizin karartacağını düşünerek üzerine koymayı tercih ediyorum. 

Sağlıcakla kalın. 

2 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Canım Neşeciğim mutlu yıllar diliyorum

Bende kerevizi. her zaman böyle tercih ediyorum . Çokda seviyorum
Ellerine sağlık

Sevgiler :))

Unknown dedi ki...

Kıyır kıyır.. Harika görünüyor... Ellerinize sağlık.. Bana da beklerim http://mutfakhazinem.blogspot.com.tr/