15 Ocak 2015 Perşembe

Peynir Lalipopları



Yılbaşı için hazırlamış olduğum minik lezzetlerden bir tanesi de bu peynirli lalipoplardı :)
Yapımı son derece kolay , görseli son derece şık ve eğlenceli :)
Sunumu ne şekilde yapacağım konusunda epeyce düşündüm , çubukları  nereye batırabilirim diye , zamanım da kısıtlı olduğu için çıkıp çiçekçilerde çiçek sapladıkları süngerimsi malzemeyi de almaya gidemedim. Ben de çareyi derin bir kadeh ve içine kereviz yaprakları doldurmakta buldum , başarılıda oldu :)

Malzemeler ; 

- 150 gr kadar yağlı beyaz peynir
- 7-8 adet minik domates ( ikiye bölünüp çekirdekleri çıkarılacak )
- 1 tatlı kaşığı zeytinyağı
- 1 diş sarımsak rendesi
- 1 limonun kabuğunun rendesi
- 1 tatlı kaşığı çöreotu
- 15 adet kadar kısa çöpşiş çubuğu
- süsleme için kereviz yaprakları ya da maydanoz
- sunum için derin kadeh

Peyniri, yağı, limon kabuğu rendesini, sarımsağı iyice ezerek karıştırıyoruz. İkiye bölünmüş domateslerin içine girecek şekilde elimizde top haline getiriyoruz. 
Çöp şiş çubuğuna önce bir yaprak yeşillik sonra domates daha sonrada peynir topunu yerleştiriyoruz. Peynirin üzerine, yapışması için çok az zeytinyağı ile karıştırdığımız çöreotlarından serpip sunum için içi yeşillik dolu kadehe yerleştiriyoruz. 

Sağlıcakla kalın. 


1 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

bayıldım bunlara canım.ellerine sağlık.sevgiler.