21 Aralık 2014 Pazar

Lavaştan Tavuklu Lazanya



Yemede yanında yat tariflerden bir tanesi :) içine ister tavuk , ister kıyma istersen sadece sebze ile yap hepsi son derece lezzetli olacaktır ;)

Ben bir akşam öncesi için yaptığım ve fazla gelen soya soslu tavuğumu değerlendirmek için yaptım bu lezzeti. Herhangi bir yerde görmedim ama muhakkak benzer tarifler vardır. Ama ben görmediğim için benim özel tariflerimin arasına koyabilirim :)


Malzemeler:
- 3 adet lavaş
- 1 su bardağı kaşar peyniri rendesi
- 1 su bardağı kadar domates rendesi
- soya sosu ve baharatlarla pişirilmiş kuş başı kesilmiş tavuk göğsü. ( bol soğanlı ve baharlı kıymada kavrulabilinir - yılbaşı için yapmıştım çok lezzetli oldu )
- 1 tatlı kaşığı tereyağı ( kalıbı yağlamak için )


Yağladığımız kalıbı 1 adet lavaşı ortalayarak yerleştiriyoruz. 


Lavaşın üzerine sırayla domates püresi , tavuk ve kaşar rendesini koyuyoruz. 


Bir kat daha aynı şekilde yapıp en üste bolca kaşar rendesi koyup 170 derecelik ısıtılmış fırında üzeri iyice kızarana kadar pişiriyoruz. 
Fırından çıktıktan 5 dakika sonra kilitli kalıbımızdan çıkartıp servis tabağına alıp dilimleyerek servis yapıyoruz. 

Sağlıcakla kalın. 

Hiç yorum yok: