25 Nisan 2008 Cuma

Baklalı Yaprak Sarması


Dün akşam annemlerde yemekteydik, gene anneciğim benim sevdiğim yemeklerden birisini yapmıştı. Kaç adet dolma yediğim konusunda sayı vermek istemiyorum, çünkü kimseyi hayretler içersinde bırakmak istemiyorum:)

Bu dolmadan daha önce arkadaşlarıma bahsettiğimde hiç kimsenin bilmediğini öğrendim, şimdi belki onlarda sayfama girerlerse nasıl yapıldığı konusunda bilgi sahibi olur. Laf aramızda bloğuma koyduğum tarifleri bir daha sözlü ya da yazılı olarak vermiyorum “ ee bloğuma girin bakın “ diyorum :)

Malzemeler;

- Salamura asma yaprağı
- 2 su bardağı iç bakla ( 2 saat kadar suda ıslatılmış )
- 1 su bardağı buğday yarması
- 2 baş kuru soğan ( küp küp doğranmış )
- 150 gr. civarında kıyma
- 1 çorba kaşığı domates püresi
- Karabiber, kırmızıbiber, tuz
- Zeytinyağı ( soğanı kavurmak için )

Doğranmış soğanları az miktar zeytinyağında solduruyoruz, daha sonra kıymayı, domates püresini, tuzu ve biberleri ekleyip kavurmaya devam ediyoruz.
Su da şişen baklaları ve yarmayı bir kaba koyup üzerine kavrulmuş olan kıymayı ilave edip karıştırıyoruz. Dolmanın içi böylece hazır duruma geliyor.
Kullanacağımız tencerenin dibine çok az zeytinyağı koyup bir sıra yaprak seriyoruz. Yaprakların içine harcımızı koyup bohça gibi olacak şekilde sarıp tenceremize sırayla diziyoruz. Dizme işlemi bittikten sonra üst kısma da bir kat yaprak serip yanlardan çıkana kadar su ilave edip tencerenin kapağı aralık bir şekilde çok harlı olmayan bir ateşte pişirmeye başlıyoruz. Ara sıra suyunu kontrol etmekte fayda var, su ilave etmek gerekmektedir.
Dolmaların pişmesini bir çatal yardımı ile yaprağından anlayabilirsiniz.

Sağlıcakla kalın
Not: Bu tarifi daha önce 13/01/2008 tarihinde diğer blogumda yayınladım.

Hiç yorum yok: