25 Nisan 2008 Cuma

Zeytinyağlı Lahana

Zeytinyağlı yemek çeşidi bulacağım diye artık ne yapacağımı şaşırdım. Genelde her hafta sonu en az 3 ya da 4 çeşit zeytinyağlı yaparım ki hafta arası için kolaylık olsun.

Geçen gün tam kendime göre küçük boy bir beyaz lahana buldum, eşim sevmediği için yalnız benim tüketebileceğim boyu bulmak çok zor oluyor her zaman.

Bende kıymalı ya da etli yapmak yerine zeytinyağlı yapayım dedim ve tadına baktırdığım arkadaşlarımdan güzel yorumlar aldım, demek ki yeni bir zeytinyağlı çeşidi olarak listeme alabilirim :)

Malzemeler;

- 1 küçük boy beyaz lahana
- 1 baş kuru soğan ( ay şeklinde doğranmış )
- 2 kaşık domates püresi
- 1 çorba kaşığı pirinç
- İstenilen miktarda zeytinyağı
- ½ kesme şeker
- İstenilen miktarda tuz

Küçük küçük doğradığımız lahanaları ve tüm diğer malzemeleri düdüklü tencereye koyup 2 çorba kaşığı kadar su ilave edip, düdüğü ötünce yaklaşık 6–7 dakika kadar pişiriyoruz.
( Zamanı kendi düdüklü tencerenize göre ayarlayınız )

Ben hemen hemen her yemeğimi düdüklü tencerede yapıyorum, böylece hem zamandan tasarruf ediyorum hem de sebzelerin doğallığından herhangi bir kaybım olmuyor.
Zamanı kıyaslama yapmak isteyenler için tenceremin markası
jumbo , eğer düdüklü tencere kullanmıyor ya da almayı planlıyorsanız şiddetle Jumbo’yu tavsiye ederim, 4 senedir kullanıyorum ve çok memnunum.

Sağlıcakla kalın


Not: İlk olarak 24/02/2008 tarihinde diğer blogumda yayınladım , ayrıca iletmeden geçemeyeceğim , kızımın o dönemler sık sık yaptığı zeytinyağlılar arasında yerini aldı:)

Hiç yorum yok: