25 Nisan 2008 Cuma

Zeytinyağlı Ayva Halkalı Kereviz


Bu yemeği biraz farklı olarak sevgili arkadaşım Nur bana tarif etmişti. Ama ben her zamanki gibi ufak tefek bazı değişiklikler yaparak yeni bir şekile soktum :)
Yarın öğlen yemeği için işe yapmış olduğum bu yemeği götüreceğim ve arkadaşlarıma tattıracağım , bakalım ne gibi yorumlar gelecek :)

Ayva’nın özellikle Güneydoğu Anadolu yemeklerinde kullanıldığını daha önce duymuştum ama kereviz ile zeytinyağlı pişirmek hiç aklıma gelmemişti. Genelde yeni fikir ve tatlara açık olduğum için hemen denemek istedim . Ve şu anda saat 23.20 ve ben biraz önce pişirmiş olduğum yemeğimi hemen sizlerle paylaşmak istedim :)Tabi bu arada eşim benim hakkımda neler düşünüyor merak ediyorum , herhalde “Bu saate hem pişir , fotoğrafını çek hem de tarifini yaz . Allah Allah ne zoru var acaba ? “ diyordur içinden :)

Bu yemeği arkadaşım tarif ettikten sonra epey bir müddet isminin ne olabileceği konusunda düşündük hatta kahkaha krizlerine girdik ama bulamadık, ben şimdi bu ismi taktım ama belki daha hoş bir isim bazılarınızın aklına gelebilir . Eğer gelirse lütfen benim ile paylaşın.

Şimdi yemeğimizin tarifine geçelim . Öncelikle malzemeler ;

- 2 adet büyük boy kereviz
- 2 adet kereviz boyutunda ayva
- 1 su bardağı garnitür ( bezelye,patates,havuç )
- 1 adet portakal
- Zeytinyağ
- Tuz ve 1 adet kesme şeker
- Kerevizin yaprakları

Şimdi de yemeğimizi yapmaya başlayalım;

Soyup yuvarlak olarak kestiğimiz kerevizleri limonlu suda bir müddet bırakalım ( bu kararmasını önler ) . Bu sırada ayvaları da soyup yuvarlak dilimliyelim ve çekirdiklerinin olduğu bölgeyi çıkartıp halka haline getirelim , ayvaları halka haline getirdikçe kerevizlerin bulunduğu limon sulu kaba koyalım.
Portakalımızı sıkıp zeytinyağ ve tuz ile karıştırıp hazırlayalım.
Tencereye , önce kerevizleri üzerine ayvaları koyalım , ayva halkalarının boş olan ortalarına garnitürleri yerleştirelim , en son olarak hazırladığımız zeytinyağlı portakal suyunu üzerlerine gezdirerek döküp en üste de 1 kesme şekeri ufalayarak dağıtalım.
Hafif kaynamaya başlayınca ateşi çok kısığa alıp pişirelim. Suyunun çekme durumunda çok az sıcak su ilave edebilirsiniz.
Pişen yemeğimizi düz bir kaşık yardımı ile servis tabağımıza alıp üzerine kıyılmış kereviz yapraklarıyla servise hazır hale getirelim. Afiyet olsun.

Sağlıcakla kalın.
Not: Bu tarifi ilk olarak diğer adresimde 29/11/2007 tarihinde yayınladım.

1 yorum:

Sobranie Cigarettes dedi ki...

The first thing I wanted to do was to thank the author for making such a beautiful blog! No one could have done it better! Thank you very much for the pictures which are on the page. They are splendid! I will surely add your blog to my links and will always visit the web page you’ve created!