25 Nisan 2008 Cuma

Tavuklu Patates Yemeği


Hadi bir tembel yemeği daha :)
Hemen hemen her zaman evimde olan malzemelerden acilen hazırladığım bir tencere yemeği.

Nasıl yapıldı;

2 adet tavuk göğsünü kuşbaşı doğradım
1 adet soğanı yemeklik olarak doğrayıp az zeytinyağında pembeleştirdim
Soğanın üzerine kuşbaşı tavukları ekleyip biraz kavurdum.

Kavrulmuş olan tavuklara domates püresi, tuz, karabiber ve çok az su ekleyerek tencerenin kapağını kapattım ve biraz hep birlikte pişmeleri için ocağı kısıp bekledim.

5 ila 10 dk.sonra küçük küçük doğradığım patatesleri ve 1 avuç kadar dondurulmuş bezelyeyi tavuklara katarak üzerinden çıkacak kadar su ilave edip kaynamaya bıraktım.

Kaynayınca ocağı kısık duruma getirip patatesler ve bezelyeler pişene kadar tuttum.
Suyu azalırsa sıcak su ilave edebilirsiniz.

Sonrada pişince ocağı kapatıp biraz demlendikten sonra afiyetle yedik :)

Sağlıcakla kalın.
Not: Bu tarifi ilk olarak 11/12/2008 tarihinde diğer blogumda yayınladım.

Hiç yorum yok: