27 Nisan 2008 Pazar

Banu'nun Uydurma Çorbası

İşte sevgili arkadaşım Banu’nun yapmış olduğu ve bizlerle paylaştığı güzel bir çorba tarifi. Banu’cum sende benim gibisin, keşke aynı şehirde olsaydık bu uydurma yemeklerle ne sofralar kurardık :) . Ellerine sağlık canım.
Aynen Banu'nun tarifi gönderdiği şekilde yayınlıyorum.

Uydurma bir çorba yaptım geçen akşam. Sonucu güzel oldu. Dolapta duran ve bana bakan sebzelerden yaptım.
1 kabak
1 havuç
1 patates
2 küçük boy domates
1 kaşık pirinç
2 kaşık un
Çok az sıvı yağ
Tuz, karabiber, kırmızı toz biber, kuru nane
1 yumurta
1 limon
Arzuya göre 1 çay kaşığı tereyağı ( ben ekledim)

Kabak, havuç, domates, patatesi rendeledim. Tencerede yağda unu kavurup su ekledim. Rendelenmiş sebzelerimi ve pirinci koyup, tuz, kara ve kırmızıbiberleri ekledim. Sonrada 1 çay kaşığı tereyağı. Çorba pişince yumurta ve limonu terbiye edip çorbaya kattım. Naneyi ekleyip biraz daha pişirdim. Afiyet oldu :) Eşim bayıldı.
Banu


Sağlıcakla kalın.

Not: İlk olarak 23/03/2008 tarihinde diğer blogumda yayınlanmıştır.

Hiç yorum yok: