25 Nisan 2008 Cuma

Yumurtalı Pazı Kavurması

Pazının her türlüsünü severim. Hem kolay pişen hem de lezzetli bir sebze. Hafta ortasında aldığım bir demet pazıyı ancak bugün pişirebildim. Saplarından kendime göre 1 tabak çıkacak şekilde zeytinyağlı yaptım geri kalanını da tarifini vereceğim fotoğrafta gördüğünüz yumurtalı kavurma haline getirip pazar akşamı için hazırladım. Bu arada bitti bile :)

Malzemeler;

- 1 demet pazının yaprak kısımları ( sapları da konabilir )
- 1 büyük boy kuru soğan ( rondoda çekilmiş )
- 1 çorba kaşığı kadar zeytinyağı
- 1 tatlı kaşığı kırmızıbiber ( acıyı isteğinize göre ayarlayınız )
- İstenildiği kadar tuz
- 2 adet yumurta

Rondoda çekilmiş soğanları zeytinyağında yumuşayana kadar pişiriyoruz. Soğanların üzerine doğrayıp yıkadığımız pazıyı, kırmızıbiberi ve tuzu ilave edip hafifçe karıştırdıktan sonra tavamızın kapağını kapatıp pazılar yumuşayana kadar tutuyoruz. Daha sonra kapağı açıp ara sıra karıştırarak pazıların pişmesini sağlıyoruz.
Pazı piştikten sonra 2 yumurtalık yer açıp yumurtaları kırıyoruz ve kapağımızı kapatıp çok kısık ateşte yumurta istediğimiz kıvama gelene kadar pişirip servis yapıyoruz.

Sağlıcakla kalın.


Not: Bu tarifi ilk olarak 30/03/2008 tarihind diğer blogumda yayınladım.

1 yorum:

keskinli dedi ki...

selam bak burdada buldum seni sevgiler keskinli

Seni çok seviyorum arkadaşım DOSTUM :)))Kuşlar gibi
> > uçmayı, balıklar gibi yüzmeyi öğrendik ama basit bir
> > sanatı unuttuk. İNSAN gibi YAŞAMAYI biliyor musun BU
> > HAFTA DÜNYA DOSTLAR HAFTASI bu mesajı sevdiğin
> > doslarına gönder eğer BEN de SEN in Yakın
> > arkadaşınsam dostunsam banada yolla Bunu
> > arkadaşlarına gönder bakalım kaç Cvp gelecek eğer 7
> > den fazlaysa çookkk sevilen birisisin demektir.
> > Dostluk Sabah öperek uyandırmaktır...Aynı dala
> > tutunmaktır kimi zaman aynı bisikleti sürmektir.
> > Ayağınız yetişmese bile...Dans etmektir kolkala...
> > küçük hediyeler almaktır... ve Kimi zaman aynı kalbi
> > paylaşmaktır.. Öpmektir onu doyasıya Ve bunu
> > söyleyebilmektir'Dostlugun en büyük Armağan Bana'
iyiki varsııınnn.sevgilerimle