27 Nisan 2008 Pazar

Sütlü Mısır Çorbası

Dün akşam ne çeşit çorba yapabilirim derken birden bir ışık belirdi :), bu ışık genelde bende hep belirir :) Aklıma kereviz çorbası geldi ama evde kereviz yoktu, aslında patates ile de yapabilirdim ama “ neden mısır ile olmasın “ diye aklımdan geçti ve denemeye karar verdim.

Epey zaman önce sevgili arkadaşım Nursen’nin vermiş olduğu yarma mısırları lazım olur diye haşlayıp dondurucuya koymuştum. Ve sakla samanı gelir zamanı atasözü hemen hayata geçmiş oldu :) ( ben mısır yarmasını Kadıköy Çarşı’sında yufka ve tahıl ürünleri satan dükkânlarda gördüm, bilginize )

Eşim yaptıktan sonra “ nasıl yani mısır çorbası mı?? “ dedi, ama bu akşam yiyince “ gerçekten çok güzel olmuş “ diye fikrini belirtti :) Bence sizde deneyin beğeneceksiniz.

Aslında yapımı ve malzemeler mısır hariç aynen daha önce tarifini verdiğim sütlü kereviz çorbası gibi ama ben gene de bilgileri tazelemek adına malzeme ve tarifi veriyorum :)

Malzemeler;

- 1 su bardağı haşlanmış mısır yarması
- 1 baş soğan ( rondodan geçirilmiş )
- 1 diş sarımsak
- 1 çorba kaşığı un
- 1 litreye yakın süt
- 1 çorba kaşığı kadar tereyağı
- Tuz

Rondoda çekilmiş soğanları tereyağında pembeleşene kadar kavuruyoruz ( rengi hafif koyulaşırsa çorbanın içinde görüntüsü güzel oluyor ) . Haşlanmış mısırları soğanlara katıp ½ litre kadar sütü de ilave ederek bir müddet ara sıra karıştırarak kaynatıyoruz. Bir kabın içinde unu biraz süt ile açıyoruz ve içine 1 diş sarımsak rendeleyip karıştırıyoruz. Bu karışımı kaynayan çorbanın içine döküp kalan sütü ve tuzunu ilave edip karıştırarak pişiriyoruz.


Çok kısa zamanda kıvamı bulup servise hazır hale gelecektir.Üzerine kırmızıbiber serpip servis yapabilirsiniz.

Sağlıcakla kalın.


Not: Bu tarifi ilk olarak 23/01/2008 tarihinde diğer blogumda yayınladım.

Hiç yorum yok: