21 Nisan 2008 Pazartesi

Zeytinyağlı Kabak


İş yerinde dışardan yemek yemeyi sevmediğim için genelde evden yemeğimi götürüyorum. Mükellef bir mutfağımız olmasa bile bize hayli hayli yetiyor , bir mikro dalga ile epey kişi sıraya girip yemeklerimizi ıstabiliyoruz :) Geçen gün çok acil olarak zeytinyağlı bir yemek yapmam gerekiyordu , çünkü ertesi gün götürecek hiç yemeğim kalmamıştı. Eeee tabi benden ne beklenir hemen uyduruverdim.
Evde kabağım ve havucum vardı ve yukarıda gördüğünüz ve aşağıda tarif ettiğim yemeği yapıverdim. Belki sizinde böyle bir uydurma yemek yapmanız gerektirecek zamanınız gelecektir :)

Nasıl yaptığıma gelince ;

- 3 adet kabak , normal boyutlarda doğradım ( ben genelde kabağın kabuklarını soymam , çünkü çok çabuk yumuşayıp dağılıyor )
- 1 adet havuç ( rendenin iri tarafı ile rendeledim )
- 1 adet soğan
- 3 diş sarımsak
- Dereotu

Sızma zeytinyağında ay şeklinde doğradığım soğanı ve ince ince doğradım sarımsakları hafifçe pembeleştirdim , daha sonra rendelediğim havuçları içine ekleyip bir süre kavurdum. Kabakları da ilave edip ( tabii tuzunu da ekledim ) çok az su koyarak kısık ateşte pişirdim.
Piştikten sonra servis kabıma alıp üzerini dereotu ile süsledim.
İşte çok kolay ve beni kurtaran bir yemek oldu.

Sağlıcakla kalın.

Not: Bu tarifi ilk olarak diğer adresimde 29/10/2007 tarihinde yayınladım

Hiç yorum yok: