25 Nisan 2008 Cuma

Nohutlu Pilav


Çocukluğumun en birinci yemeklerinden birisi Nohutlu Pilav'dı. Annem hemen hemen her pirinç pilavına nohut koyardı çünkü babam çok severdi. Aslına bakarsanız halen aynı , annem ne zaman pirinç pilavı yapsa mutlaka nohutlu yapar , yani babamın zevki halen aynı :))

İşin garibi hani derler ya küçükken çok yediğin yemekler ilerki yaşlarda bıkkınlıktan dolayı sevilmez ve yapılmak ve yenilmek istenmez . Nohutlu Pilav benim için böyle olmadı , eskisi gibi çok seviyorum.

Fotografını gördüğünüz pilavı biraz önce yaptım ,Bu saat geç olsa bile ( şu anda 22.50 ) tadına bakmayı ihmal etmedim , kendim yaptım diye söylemiyorum çok güzel olmuş :))
Eminim pilav yapmayı bilen çok çok fazla kişi vardır , ama ben benim gibileri düşünerek ( çünkü ben bundan 5 ya da 6 sene öncesine kadar yemek yapmak ile alakalı bir insan değildim , daha sonra sihirli bir değnek yarımı ile mutfak ve yemek yapmayı sever oldum :) ) pilavımın tarifini vermek istiyorum.

1 su bardağı pirinç ( sıcak su da 10 dk. kadar ıslatıyorum )
1/2 su bardağı haşlanmış nohut ( bu nohutlar her zamanki gibi sevgili annemden , sağolsun haşlayınca bana da bir torba verir ve dondurucuda tutarım )
tereyağ ve tuz.

Teflon tencerinin içine tereyağını ve nohutu koyup kısık ateşte nohutu birazcık kavuruyorum . Daha sonra yıkayıp süzdüğüm ıslatılmış pirincide nohuta ekleyip az bir müddet onlarıda kavuruyorum ve tuzunu ilave ediyorum.Üzerine 1 bardak ılık su ilave edip , ocağı biraz açıp , kaynamaya başlayınca ocağı kısığa alıyorum. Tamamen suyu çekilip göz göz olunca ocağı kapatıp , tencerinin kapağını altına havlu koyuyorum ve demlenmeye bırakıyorum. En az 15 dakika kadar demlenirse çok iyi olur.

Ve daha sonra karşınıza fotograftaki annemin meşhur Nohutlu Pilav'ı çıkıyor:)

Sağlıcakla kalın.
Not: Bu tarifi ilk olarak diğer adresimde 15/11/2007 tarifinde verdim.

Hiç yorum yok: