25 Nisan 2008 Cuma

Zeytinyağlı Karnabahar


Bu sıralarda ne sebze alacağıma ve pişireceğim konusunda kararsız kalıyorum.
Bu akşam iş dönüşü markete uğradım ve tam bana uygun ebatta karnabaharı görünce çok sevindim ve aldım. Bu sebzeyi çok severim ama eşim yemediği için ve genelde büyük boyutlarda olanlara karşılaştığım için pek almıyorum.
Alırken ne yapacağım konusunda hiçbir fikrim yoktu ama eve gelip akşam yemeğini hazırlarken birden aklıma zeytinyağlı yapmak geldi, aslına bakarsanız daha önce ne denedim ne de duydum, yani gene uydurma bir yemek oldu :)

Malzemeler;

- 1 adet ufak boy karnabahar
- 1 baş yarım ay şeklinde doğranmış soğan
- ½ havuç, uzun uzun doğranmış
- 2 adet sivri biber, uzun uzun doğranmış
- 2 adet portakal suyu
- Zeytinyağı
- Tuz ve 1 adet kesme şeker

Soğanları yazda hafifçe solduruyoruz içine havuç ve biberleri katıp bir sürede onlarla birlikte soteliyoruz. Portakal suyunu, tuzu ve şekeri ilave edip tencerenin kapağını kapatıp ocağı kısıp bir müddet havuçların pişmesini sağlıyoruz. Daha sonra çiçek çiçek ayrılmış karnabaharları da katıp pişene kadar çok kısık ateşte tutuyoruz.

Sağlıcakla kalın.
Not: Bu tarifi ilk olarak 15/02/2008 tarihinde diğer blogumda verdim.

Hiç yorum yok: