20 Nisan 2008 Pazar

Biber Dolması


Blogger'daki ilk tarifimi veriyorum . Diğer adresim bana bir kaç haftadır fotoğraf yükleme konusunda epey sıkıntılar yaşattı , bugün ise sayfayı açmakta zorlanıyorum. Bende bu zorlukları fırsat bilip blogger'daki başlangıcımı yapayım dedim:)
Şu an için blogun işleyişine yabancı gibiyim ama en kısa zamanda öğreneceğime eminim, tabi ki sizlerin sayesinde :)
İşte canım arkadaşım Banu’dan çok güzel bir tarif daha, Banu’cum harikasın :)
Bu arada biber dolmasına bayılırım ama şimdiye kadar sanırım sayılı yapmışımdır.

Malzemeler;
-1 kilo dolmalık biber
-2 adet soğan
-2-3 tane çarliston biber
-3 diş sarımsak
-1 kaşık domates salçası
-1kaşık biber salçası
-1 limon( ben limon suyu kullandım)
-1,5 bardak pirinç
-1,5 bardak su
-1 domates rendesi
-İstenildiği kadar maydanoz
-kuru nane,tuz,karabiber,sıvı yağ

Yemeğin suyu için

-1 kaşık domates salçası
-2 bardak su
-Yarım limon ya da limon suyu

Sıvı yağda rendelenmiş ya da doğranmış sarımsak, soğan ve ufak doğranmış çarliston biberleri kavurun. Domates rendesini, salçaları ve pirinci ekleyip biraz karıştırın.
Sonra 1,5 bardak su koyup hemen nane, tuz, karabiber, ufak doğranmış maydanozları ve 1 limonun suyunu ekleyip suyun çekmesini bekleyin. Biberlerin içini bu karışımla doldurup yemeğin suyunu hazırlayıp pişirin. Sıcak ya da soğuk servis yapabilirsiniz. Afiyet olsun.

Sağlıcakla kalın

1 yorum:

yesildomates dedi ki...

canım hoşgeldin sefalar getirdin..
ilk başlarda biraz bocalıyorsun..
ama gerçekten burası çok rahat..
ellerine sağlık..dolmada gel beni ye diyo..
ellerine sağlık.
görüşmek üzere...