25 Nisan 2008 Cuma

Sarma Kapuska

Şimdi bu yemeğim ismin okuyanlar kapuskanın “ sarmasıda olurmu “diyecekler. Evet, olur hatta ben nerdeyse 25 yaşıma kadar kapuskayı sadece bu şekilde bilirdim ve ilk defa doğranarak yapılan kapuska görünce “ bu kapuska değil siz yanlış biliyorsunuz” bile demişimdir :), sonra öğrendim ki bizim bildiğimiz kapuskayı bilen hemen hemen kimse yok etrafımda :)

Ama ben hala annemim usulündeki kapuskayı daha çok severim.
Anneciğim sağ olsun geçenlerde onlara gittiğimizde bana gene sevdiğim bir yemek yapmıştı, işte bu sarma kapuskayı. Ne kadar yediğimi söylemeyeceğim :)

Malzemeler;

- Haşlanmış lahana yaprakları
- 2 baş soğan ( küp küp doğranmış )
- Her yaprak için 1 çorba kaşığı kadar pirinç
- 100 gr. kadar kıyma
- 1 çorba kaşığı salça
- Tuz, kırmızıbiber
- ½ çay bardağı zeytinyağı

Soğanları zeytinyağında çok pembeleşmeden pişiriyoruz, tuzu ve kıymayı da ekleyip kavuruyoruz. Bunların üzerine salçayı, kırmızıbiberi ve pirinci ekleyip bir müddet daha kavuruyoruz.
Hazırladığımız içimizi haşlamış olduğumuz bütün lahana yaprağının ortasına koyup bir el boyunda olacak şekilde zeytinyağlı lahana dolması sarar gibi sarıyoruz.
Sarılanları tencereye dizip kenarlarından çok az çıkacak kadar su ilave edip kısık ateşte tencerenin kapağı kapalı olarak pişiriyoruz. Piştiği zaman suyunun kalmamasına dikkat edelim, sulu bir yemek değil.

Sağlıcakla kalın.


Not: Bu tarif ilk olarak diğer blogumda 17/02/2008 tarihinde yayınlandı.

Hiç yorum yok: