21 Nisan 2008 Pazartesi

Lahana Fasülye Yemeği

Bu yemeğin tarifi sevgili arkadaşım Özlem tarafından verildi . Kendisi koyu Tranzonlu olup geçtiğimiz Şeker Bayramında Trabzonu ziyaretinden sonra sabah erken uçakla direk bize kahvaltıya gelirken hediye olarak bana karalahana getirdi :) ve yapılışını da anlattı . Hatta ben uzun bir süre karalahanayı dolapta tutunca " oralardan sen çürütesin diyemi getirdim " dedi:) ama allahtan tap taze olarak pişirdim :) Bu arada tabiki yarma mısırın tedarikinden dolayı diğer sevgili öz be öz Trabzon Maçka'lı arkadaşım Nursen'e de çok çok teşekkürler :) Sizleri çok seviyorum.

Yapılışına gelince tek tek malzemeleri saymayacağım , bu sefer tarifin içinden çıkartacaksınız , çünkü Özlem bu şekilde anlattı :)

Lahanayı iyice yıkayın , ince ince kıyıp kaymamış olan suyun içine atıp 5 dakika kadar haşlayıp çıkartın ( bu gazının gitmesi ve biraz soldurmak için ) süzgece koyun.

Bir gece önceden ½ su bardağı barbunya ( tabiki kuruysa , eğer taze ise bekletmeye gerek yok ) ve ½ su bardağı mısır yarmasını ( benim çevremde Karadenizli bol olduğu için bulmam kolay oluyor , ama sanırım aktarla ya da yöresel yiyecek satan marketlerde bulunabilir ) suda bekletin.

Daha sonra sızma zeytinyağında soğanı kavurun , üzerine salça ve küp küp doğranmış domatesleri koyup 1 yemek kaşığıda tereyağ ( kıskandırmak gibi olmasın ama tereyağımda yayladan yeni geldi çok güzel : ) ekleyip bir müddet pişirin , sonra lahana , barbunya ve mısır yarmasını da katıp 1 su bardağı kadar su ekleyip düdüklüde , düdüğü ötüp ocağın altını kıstıktan sonra 20 dakika kadar pişirin ( ama her zaman dediğim gibi siz kendi düdüklünüze göre zaman ayarı yapınız ).

İlk defa yaptım ama gayet güzel olduğunu söyleyebilirim , hatta iş yerine bile götürüp Nursen’e tatdırdım kendisi de yüksek puan verdi :)

Çok yakında yeni bir Karadeniz yemeğinin tarifini vereceğim.

Sağlıcakla kalın.


NOt: Bu tarifi ilk olarak diğer adresimde 27/10/2007 tarihinde yayınladım.

Hiç yorum yok: