27 Nisan 2008 Pazar

Mantı Çorbası

Bu hafta yapmış olduğum çorba tamamen doğaçlama, yani eşimin değimiyle “ gene ne uydurdun " yemeği :)
Evde olan malzemelerden lezzetli bir tat ortaya çıkartmak istedim, aslında yaparken nasıl olur diye düşündüm ama tadına bakınca gerçekten çok beğendim, deneyin sizde beğeneceksiniz :)

Malzemeler;


- 1 ölçü küçük Kayseri mantısı ( ben çorba kâsesini ölçü olarak aldım )
- 1 ölçü haşlanmış nohut ( ölçü mantı ile aynı )
- 1 baş rondodan geçirilmiş soğan
- 1 diş rendelenmiş sarımsak
- 2 çorba kaşığı domates rendesi
- 50 gr. kadar kıyma
- 1 kibrit kutusu kadar tereyağı
- İstenildiği kadar tuz ve kırmızıbiber

Soğanı ve sarımsağı tereyağında iyice yumuşayana kadar pişiriyoruz. Kıyma ve domates rendesini ekleyip kıymalar pişene kadar kapağı kapalı olarak tutuyoruz. Mantıları ve tuzu ilave edip suyunu koyuyoruz, mantılar pişme kıvamına gelince haşlanmış nohutları da ekliyoruz ve bir taşım daha kaynatıyoruz ( su isteğe göre ayarlanmalıdır ) .

Servis sırasında çorbamıza kırmızıbiber ekiyoruz.

Sağlıcakla kalın.


Not: Bu tarifi ilk olarak diğer blogumda 03/02/2008 tarihinde yayınladım

Hiç yorum yok: