25 Nisan 2008 Cuma

Zeytinyağlı Bamya


Sevgili annemin bana yazın sonlarında ayıklayıp dondurucuda saklamam için verdiği taze bamyadan yapmış olduğum bir yemek.

Aslına bakarsanız bu yemeğin tarifini hiçbir yerden almadım, ama genelde yeşil sebzelerin zeytinyağlı hallerini düşünerek aşağıda vereceğim tarifte yapıyorum.

Şapkaları alınmış ve yıkanmış olan bamyalar
Yemeklik doğranmış 1 adet soğan
Kabukları soyulmuş küp küp doğranmış domates
1 tatlı kaşığı domates püresi
İstenildiği kadar sızma zeytinyağı, tuz , 1 adet kesme şeker ve yarım limondan az limon suyu

Yukarıdaki listedeki her şeyi aynı anda düdüklüye koyup, bir güzel karıştırıp pişirmeye başlıyorum. Düdük ötmeye başlayınca ocağı kısıp 8 -10 dakika daha pişiriyorum ve ocağı kapatıp buharın çıkmasından sonra kapaklı bir servis kabına koyuyorum. Annem genelde " zeytinyağlı tenceresinde soğumalı " der, ama ben o tencereyi başka yemekte de kullanacağım için maalesef öyle yapamıyorum. Ama gene de soğuyana kadar almış olduğum servis kabının kapağını açmıyorum

Sağlıcakla kalın.
Not: Bu tarifimi ilk olarak diğer blogumda 06/12/2007 tarihinde yayınlamıştım.

Hiç yorum yok: