27 Nisan 2008 Pazar

Kremalı Kabak Çorbası

Arkadaşım Canan’nın doğum günüm sebebi ile hediye ettiği Akdeniz Mutfağı’ndan zengin tarifler veren yemek kitabından esinlenerek yapmış olduğum bir çorba. Tabiî ki her zamanki gibi bu çorbada benim eklemelerim mevcut :)
Bugün bahsettiğim yemek kitabını iyice inceledim ve yakın zamanda yapmak için bazı tarifleri işaretledim, yaptıkça sizlerle paylaşacağım. Kitabım gerçekten çok güzel ve değişik, Akdeniz ülkelerinin değişik tadlarının bir arada toplandığı bir hazine gibi, sevgili Canan benim yemek yapma merakımı bildiği için çok güzel bir hediye seçmiş, teşekkür ederim.
Artık çorbamın tarifine geçeyim değil mi ? :)

Malzemeler;


- 2 adet dolmalık kabak
- 1 baş soğan ( rondodan geçirilmiş )
- 2 diş sarımsak ( ikiye bölünmüş )
- 1 çorba kaşığı un
- 1 kibrit kutusu kadar tereyağı
- 1 çorba kaşığı zeytinyağı
- ½ paket krema
- tuz ve nane

Soğan ve sarımsağı tereyağında ve zeytinyağında kavuruyoruz. Kavurma işleminden sonra unu ekleyip hemen su ilave ederek karıştırmaya devam ediyoruz ve unu bir müddet pişiriyoruz. Yıkayıp fakat kabuklarını soymadan halka halka yaptığımız kabakları da ekleyip ,tuzunu ilave edip biraz daha su ilave edip kabaklar yumuşayana kadar kısık ateşte pişiriyoruz. Pişme işleminden sonra blenderden geçirip eziyoruz. Ezilmiş çorbamıza ½ paket kremayı katıp bir taşım kaynatıp ocağı kapatıyoruz.

Servis sırasında kâsemize kuru nane serpiştiriyoruz.

Sağlıcakla kalın.


Not: Bu tarifi ilk olarak diğer blogumda 28/01/2008 tarihinde yayınladım.

Hiç yorum yok: