27 Nisan 2008 Pazar

Banu'nun Bol Sebzeli Tavuklu Çorbası


Canım arkadaşım Banu’cum gene çok güzel bir çorba tarifi gönderdi, aynen onun yazımı ile sizlere sunuyorum. Ellerine sağlık canımcım.

Hayatım bu benim tavuklu, bol sebzeli çorbam. Amerikadayken haberlerde duymuştum; sebzeli, baharatlı tavuk çorbaları kışın soğuk algınlığında en az ilaçlar kadar etkiliymiş. Ben de bu tarz çorbaya gidebilecek bütün sebzeleri koyuyorum.

Haşlanmış, didiklenmiş ve istenildiği kadar tavuk eti
Tavuk suyu
1 orta boy kuru soğan
1 patates
1 havuç
Yarım brokoli
5–6 tane bürüksel lahanası
1 kaşık un
1 yumurta sarısı
1 limon
Göz kararı erişte ya da tel şehriye
Tuz, karabiber, sıvı yağ

Tencerede sıvı yağda 1 kaşık un eritilir yavaş yavaş tavuk suyu dökülür. Un iyice eriyince çok küçük küp şeklinde doğranmış havuç, patates ve peşinden küçük doğranmış brokoli,1 bütün soğan ( pişince atıyorum, vitamini için koyuyorum çorbaya) ve önce ortadan uzunlamasına sonrada ay gibi doğranmış bürüksel lahanaları ekleyin.Sebzeler biraz pişince erişte ve önceden pişirilip didiklenmiş tavuk etlerini ekleyin.Tuz ve karabiber koyun.Eriştelerde pişince 1 yumurta sarısını ve 1 limonu terbiye yapıp çorbaya katın 10 dakika daha kısık ateşte pişirin.

Afiyet olsun.

Sağlıcakla kalın.

Not: İlk olarak diğer blogumda 28/02/2008 tarihinde yayınlanmıştır.

Hiç yorum yok: