11 Haziran 2008 Çarşamba

Pastahane Poğaçası



Bu güzel pastahane poğaçalarını sevgili Kızılcıkşurubu http://www.blogcu.com/kullanici/kizilciksurubu arkadaşımdan aldım. Vermiş olduğu tarif herkes tarafından çok beğenildi, iyi ki yapıp tarifini koymuşsun arkadaşım, ellerine sağlık.

Malzemeler;

- 1 su bardağı ılık süt
- ½ su bardağı sıvı yağ ( ben zeytinyağı kullandım )
- 1 paket toz maya
- 3 tatlı kaşığı toz şeker
- 1 tatlı kaşığı mahlep
- 1 tatlı kaşığı tuz
- Alabildiği kadar un
- 1 yumurtanın sarısı ( üzeri için )
- Çöreotu ve susam
- İçi için ise peynir ve dereotu ( ama istenilen malzeme konabilir )


Ilık süte 1 tatlı kaşığı toz şeker ile mayayı ilave edip, karıştırıp 10 dk. kadar mayalandırıyoruz.
Daha sonra tüm malzemeleri katıp yumuşak bir hamur elde edene kadar un ilave edip yoğurup tekrar 10 dk. kadar üzerini havlu ile örtüp mayalandırıyoruz.

İstenilen büyüklükte topların içine peynir ve dereotu karışımını koyup arzu edilen şekillerde fırın kâğıdı serili tepsiye dizip 1 saat kadar üzeri örtülü olarak mayalanmaya bırakıyoruz.
Üzerine yumurta sarısını sürüp çöreotu ve susamları serpip önceden ısıtılmış 190–200 derecelik fırında pişiriyoruz.

Sevgili kızılcıkşurubu’nun bir önerisinden bahsetmeden geçemeyeceğim, yumurta sarısına az miktar pudra şekeri ekleyip sürerseniz çok daha güzel kızarıyormuş. Ben denemeyi unuttum ama söylediğim birkaç kişi çok güzel göründüğünü söyledi.

Sağlıcakla kalın.

NOT:Bu tarifi diğer bloğumda 11/02/2008 tarihinde yayınlamıştım.

Hiç yorum yok: