11 Haziran 2008 Çarşamba

Haşhaşlı Çörek

Haşhaş denilince eskiden “ aman o nasıl şey yenmez, adamı uyuşturur “ diyenleri çok biliyorum. Ama artık ekmek, poğaça, çörek v.b. yiyeceklere katılmış olarak pastane ve fırınlarda kolaylıkla bulunuyor. Benim çocukluğumdan beri aşına olduğum bir yiyecek olduğu için, hiçbir zaman bana garip gelmedi, aksine çok severek yerdim. Ben çocukken teyzem ve rahmetli anneannem önce haşhaşı kavurur sonra dibek denen büyük tahta havanlarda döverdi, bende kaşıkla kaçırıp yerdim :) .
İşte annemin yapmış olduğu nefis çöreğin tarifi.

Hadi şimdi birlikte yapalım;

Hamur için;
- 3 su bardağı ılık su
- 1 kilo un
- 1 küçük paket yaş maya
- 1 tatlı kaşığı toz şeker
- 1 tatlı kaşı tuz
İçi için;
- Dövülmüş haşhaş
- Sıvıyağ
Üstü için;
- 1 adet yumurta

Hamur için olan tüm malzemeleri karıştırıp çok sert olmayan yumuşak kıvamda bir hamur elde ediyoruz. Çok fazla kabarmadan yoğurduğumuz hamuru 4 parça yumak halinde bölüyoruz. Yumağın birisini elimizle yassıltarak ya da bir kenarından tutularak havalandırarak açıyoruz ( oklava ya da merdane kullanılmıyor, o zaman hamur inceliyor ve çok bastırılıyor ) . Açtığımız hamurun üzerine sıvıyağ sürüp dövülmüş haşhaşımızı yayıyoruz, daha sonra diğer 3 yumak hamuru da aynı teknik ile açıp aralarına sıvıyağ ve haşhaş sürüp üst üste koyuyoruz, böylece 4 kat araları haşhaşlı hamur elde ediyoruz.
Bu hamuru tekrar elimizle açıp 3 parmak genişliğinde şerit şerit kesiyoruz, daha sonra bir şeridi 3 parçaya bölüyoruz. Böldüğümüz bir parçayı alıp uçlarından biri dışa biri içe doğru olacak şekilde buruyoruz ve burarken tepsinin boyuna gelecek şekilde uzatıp yağlanmış tepsimize koyuyoruz. Bu işlemi her 3 e bölünmüş şerti için uygulayıp tepsiyi dolduruyoruz ,üzerine yumurta sürüyoruz ve istenilen ebatlarda kesip biraz bekletip önceden ılınmış 180 derecelik fırında 35 – 40 dakika kadar pişiriyoruz.

Sağlıcakla kalın.

NOT:Bu tarifi diğer bloğumda 20/12/2008 tarihinde yayınladım.

Hiç yorum yok: