11 Haziran 2008 Çarşamba

Baklava Yufkasından Börek

Bir arkadaşım baklava yufkasından börek yaptığını milföy hamuru gibi kıtır kıtır olduğunu söyleyince, mutlaka denemem gerek diye düşündüm :)

Ama elimde herhangi bir tarif yoktu bende aklımın erdiğince yapmaya çalıştım.
Bu sefer böreğimi patatesli yaptım.

Malzemelerimiz;

- 25 adet baklava yufkası
- 3 adet yumurta
- 2 çorba kaşık yoğurt
- 2 çorba kaşığı zeytinyağı
- Susam ve çörekotu

Börek içi ise;

- 4 adet büyük boy patates ( küçük küçük küp şeklinde doğranmış )- 2 adet kuru soğan ( küp küp doğranmış )- 1 adet kırmızı paprika biber- 2 adet yeşil çarliston biber- 1 adet randelenmiş havuç- tuz , kırmızıbiber ve çok az kekikSoğanları hafifçe pembeleştirince önce patatesleri 5 dakika kadar soğanlarla çeviriyoruz sonra tüm malzemeleri katıp kısık ateşte ara ara karıştırarak pişiriyoruz. Börek içimiz hazır.

Yağlanmış tepsiye 3-4 adet yufkayı birden serip yumurta, yoğurt, zeytinyağı karışımını üzerine sürüyoruz, bu işlemi hemen hemen her 4 katta bir yapıyoruz, ortasına gelince patatesli malzememizi yayıp geri kalan yuflarda da aynı işlemi devam ettiriyoruz. En üstüne arta kalan karışımı sürüp üstüne susam ve çörekotu değiştirip önceden 180 derecede ısıtılmış fırında pişiriyoruz. Normal yufkaya göre daha kısa zamanda pişiyor, bilginize.

Bu böreği dün akşam yapmıştım, bu akşamda 4 dilimini ayrı ayrı dört parçaya böldüm ve bir tabağa aldım, üzerlerine sarımsaklı yoğurt ve kırmızıbiber ekledim, gerçekten çok hoş bir tat aldı, bu da başka bir tarif oldu :)

Sağlıcakla kalın

NOT: Bu tarifi diğer bloğumda 24/12/2008 tarihinde yayınlamıştım.

Hiç yorum yok: