11 Haziran 2008 Çarşamba

Kuzu Boyun Haşlama


Uzun zaman oldu neredeyse 2 aya yakın bir zaman ben buralara uğrayamayalı.
Aslına bakarsanız işin gücün yoğun olması değil asıl sebep bahar ve yazın gelip benim evin içi ile ilgilimi kesmem :) .
Bahar ve yaz ne kadar güzel değil mi? Özellikle akşamları işten geldikten sonra şöyle balkonda güzel bir akşam yemeği yemek ve sonrasında da sohbetin devam edip uzun saatlerin balkonda geçmesi. İnanın yazın gelişine en çok balkon sefalarımızın başlamasından dolayı seviyorum. Eee tabi ayrıca tatil fikrinin oluşup gerçekleşmesine az zaman kalmasından dolayı da seviyorum yazın gelişini :). Bu yaz tatilimizi nerdeyse 3 ay öncesinden planladık 3 arkadaş ailesi olarak bir arkadaşımızın annesinin yazlığında geçireceğiz ve cümbür cemaat çok güzel geçeceğine eminim, hele bir arkadaşımız var ki elimizi soğuk sudan sıcak suya sokturmadan bize sürekli bir deniz keyfi yaşatacak ,sağolsun var olsun :)

Uzun zaman sonra verdiğim ilk tarif uzun zaman önce yapmış olduğum ve fotoğrafını sakladım bir yemek. Laf aramızda öyle çok fotoğraf birikti ki bakalım hangi arada tariflerimi ekleyeceğim.

Sözü uzatmadan artık tarife geçeyim :)

Malzemeler;
- 4 adet kuzu boyun
- 3 adet orta boy patates ( iri doğranmış )
- 2 adet orta boy havuç ( iri doğranmış )
- 1 adet soğan ( soyulmuş, bütün )
- Tuz, karabiber

Kuzu boyunlarını soğan ile su ilave edilmiş olarak düdüklüde 20 dakika kadar ( pişine kadar ) haşlıyoruz.
Haşlanmış olan boyunları çıkartıp aynı suyun içine doğranmış patates, havuç, karabiber ve tuzu ilave edip 5 dakika kadar da ( pişene kadar ) onları düdüklüde pişirip etini de katıp servise hazır durumu getiriyoruz.

Sağlıcakla kalın.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Yemeğin kuzudan yapılması bir yana resmini görünce bile iştahım kabardı. Bekar bir erkek olarak yeteneklerimi aşıyor görünüyor ancak tarifi okuması oldukça zevkliydi.

Ellerinize sağlık!

Sevgiler
Koray

Adsız dedi ki...

bekar bir erkek olmakla yetenek derecesinin alakasını anlayamadım. bende bekarım ama bunkarın hepsini deniyorum ve hep övgü alıyorum