8 Ocak 2013 Salı

Tarhana Çorbası


Geçen hafta perşembe günü annem ile birlikte Küçükyalı pazarına gittik . Asıl amacımız kuşburnu ezmesi ve buğday yarması almaktı .Pazarda Merzifonlu bir bayan tezgah açıyor ve buğday yarmasını sadece ondan buluyoruz.Maalesefki kuşburnu iki kocaman kazanın sadece dibinde kalmıştı , annem onu alırmı , kesinlikle hayırrr :-) "bu yenmez " dedi ve aklım hafiften kalsa da almadık. Buğday yarmasının yanında tarhana da aldım ve dün akşam tarhana denememi yaptım.
Çok fazla kokusu olan tarhanayı sevmiyorum ama bunu çok beğendim hiç fazla kokusu yok ve lezzeti gayet güzeldi.
Tarhanayı granül hali ile aşağıdaki fotoğrafta görebilirsiniz.Artık yapım aşamasına geçebiliriz.


Malzemeler ;

- 1 çay bardağı tarhana
- 1 tatlı kaşığı tereyağı
- 1 çorba kaşığı zeytinyağı
- 1 çorba kaşığı salça
- 1 çay kaşığı acı kırmızı pul biber
- 1 tatlı kaşığı tatlı kırmızı pul biber
- 1 çorba kaşığı nane
- istenildiği kadar tuz

Yapılışı ;

Tarhanayı üzerini geçecek şekilde sıcak su ile tencerede ıslatıyoruz , ara ara karıştırarak erimesini sağlıyoruz.
Eridikten sonra üzerine 2 bardak su ekleyip kısık ateşte ara ara karıştırarak pişiriyoruz , katışma olduğu takdirde azar azar sıcak su ile belli bir kıvama gelene kadar pişiriyoruz ( çok sulu olmayan bir kıvam )
Ayrı bir tavada salçayı tereyağı ve zeytinyağında kısık ateşte pişiriyoruz , üzerine pul biberleri , naneyi ve tuzu ekliyoruz.Bu karışımı pişen tarhanaya ilave edip iyice karıştırıyoruz .

Sağlıcakla kalın.


5 yorum:

NzlGl dedi ki...

Öğlen yemeğimizde tarhana çorbamızı afiyetle içtik:)) Çok severiz oğlumla ben...
Sizinde ellerinize sağlık Sevgili Neşe hanım.

mutfagabuyrun dedi ki...

bugün bloglarda çok tarhana çorbası gördüm canım çekti.ellerine sağlık canım.sevgiler.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ahh neşem
işte kışın en can ciğer güzeli :))

kış güneşi dedi ki...

kışın çorbası şifa kaynağıdır tarhana çorbası elin dert görmesin canım afiyet olsun ,aynısını bende yaptım ,öğlen akşam içtik bitirdik

Ferkay dedi ki...

Canım bende de tarhana var gel birlikte içelim. Ellerine sağlık canım.