29 Mart 2009 Pazar

Özlem'de Kahvaltı ve Nermin'in Diyet Elmalı Keki

Özlem Kahvaltı

Biz 5 arkadaş geçen aya kadar yaş günlerimizde buluşup dışarıda yemek yiyip güzel vakit geçiriyorduk. Ama yaş günleri şimdilik bitip ee bu kriz ortamında da fazla dışarı açılmayalım diyerek toplantımızı sevgili Özlem’in evinde kahvaltı ile düzenlemeye karar verdik , böyle masrafta etmemiş olacaktık :-).
Cumartesi sabah saat 8 itibari ile kalktım yarım saat içinde evden çıkana kadar 5 kere Özlem tarafından aradım, şimdi bu aranmalarımdan tek tek bahsetmeyeceğim ama hemen hemen hepsi ona giderken markete uğrayıp almam gereken şeyler hakkındaydı:-).
Anlayacağınız alışverişimi yapıp kimse gelmeden Özlem’e gittim ve kahvaltıyı çağırdığı arkadaşları için ( ee ben tabi bir bakıma ev sahibi oluyorum bu kadar hazırlıktan sonra :D ) hazırlıklara başladım.
Yok yok diğerlerinin hakkını yiyemem çünkü kahvaltıda olan hemen herkes tüm gücüyle çalıştı, hele külkedisi Naciye bulaşık ve temizlik ile son noktayı koydu:-).
Fotoğraftaki sofrada kızarttığımız Hellim peyniri ve booolll malzemeli olarak hazırladığım omlet eksik artık onları da hayal gücünüze bıraktım:-)

Nermin Elmalı Kek

Bir güzel kahvaltımızı yaptıktan sonra sıra Nermin’in yapmış olduğu Diyet Elmalı Kek'e sıra geldi , ee bu kadar yedikten sonra diyet bir şey yememiz şarttı :-)

Tek kelime ile gerçekten çok hafif ve lezzetli olan bir kek yapmış sevgili arkadaşımız. Tarifini büyük bir özenle sizlerle paylaşmak için aldım, hatta Özlem tarifi verirken Nermin’i bizzat videoya aldı, herhangi bir yerde takılırsak canlı canlı tarifi almak için :-)

Şimdi size Nermin’in direk anlatımı ile tarifi veriyorum.

Malzemeler ve Yapılışı;

- 4 yumurta
- ½ su bardağı şeker
- ½ su bardağı zeytinyağı
- 1 paket vanilya

İlk önce yukarıdaki malzemeleri sırayla mikser ile iyice dırt dırt diye çırpıyoruz.
Sonra bu karışıma aşağıdaki malzemeleri ekliyoruz.

- 2 su bardağı un
- 1 paket kabartma tozu

Bu karışımı artık mikser ile dırt diye çırpmıyoruz sadece kaşık ile yavaşça karıştırıyoruz.

- 2 golden elma- rendelenmiş
- 1 tatlı kaşığı tarçın

Elma ve tarçını da karışıma ilave edip kaşık ile karıştırıyoruz.
İşte kekin yapımındaki en önemli püf noktası hatta sırrı geliyor.
Bu karışıma 1 küçük boy çay bardağı ile soğuk su döküp çok hafif olarak karıştırıyoruz.
En son olarak yağlanmış kalıba döküp 180 derecedeki soğuk fırına verip 50 dakika fırının kapağını hiç açmadan pişiriyoruz.

Ve sonuç olarak bu güzel kek ortaya çıkıyor.

Nermin’cim elime sağlık, Özlem’cim bak söz verdiğim gibi tarifi yayınladım hadi biran önce yap bakalım :-)

Bu arada toplantımız sırasında Nermin’den çok yararlı bilgilerde edindik. Nermin arkadaşımız Doktor olup bize her zaman bilgileri ile destek olmuştur.Hepimizin büyük paralar verip kullandığımız temizlik malzemeleri hakkında içimize karartan ama bir o kadar doğru olan bilgiler verdi bize.

Bu güne kadar çamaşır yumuşatıcılarını o derece zararlı olduğunu bilmiyordum. Direk kanserojen maddeler içeriyormuş. Yıkadığımız ürünü yumuşatıcının zararından kurtarmak için 8 ton suyu kullanmak gerekiyormuş.

Kullandığım deterjanlarımın kesinlikle köpürmesini isterdim, köpürmeyince temiz olmuyor diye düşünürdüm, ama bu deterjanların içindeki köpürmeyi sağlayan madde en fazla kanserojen içeren maddelerden biriymiş. Sonra yağ çözler, hepimiz özellikle fırınlar için sık sık kullanırız, bunlarda sadece kullandığımız anda değil belli bir süre püskürtmeli oldukları için havada asılı kalıp kanserojen etkisini daha uzun süre sürdürürlermiş.

Aynı durum kullanmış olduğumuz şampuan ve sıvı & katı sabunlarda da mevcut. En sağlıklısı doğal zeytinyağı sabunu tüketmek ve saç için sadece saç uçlarına saç kremi kullanmak.

Temizlikte ise kullanılacak en doğru madde ise arap sabunu ve çamaşır suyu. Nermin evye ve lavabo için ise Cif kullandığını söyledi.

Özellikle bulaşık makinesinde kullanmış olduğumuz tablet ve deterjanlar çok fazla tehlike arz ediyormuş. Deterjan yerine arap sabunu ve parlatıcı yerine ise elma sirkesi bire bir çözüm .

Bunların yanında Nermin bize kendisinin de kullandığı ve ürünlerini kimyasal olarakta incelediği Gaziantep’te bulunan Saber Kimya diye bir firmadan bahsetti.İlgisini geçenler olabilir diye firmanın linkini vermek istiyorum http://www.doctorsaber.com/index.html .

Bu güzel yemeklerin ve bilgilenmenin ardından saat 15,00 civarında 1 şişe Terra / Öküzgözü şarabı ile günümüzü noktalık.

Sağlıcakla kalın.

13 yorum:

Özlem dedi ki...

Neşe'cim,
Harika bir sofra olmuş, herkesin ellerine sağlık, ayrıca paylaştığın bilgileri için de çok teşekkürler, ben de özellikle şampuanların köpürmesinin iyi birşey olmadığını duymuştum.
Sevgilerimle

SARI PAPATYALAR dedi ki...

CANIM MASA HARİKA ELLERİNİZE SAĞLIK BİLGİLERDE ÖYLE AMA BEN BÖYLE ŞEYLER OKUDUKCA SİNİRLERİM BOZULUYOR KENDİMİ ÇARESİZ HİSSEDİYORUM PİSİKOLOJİ ŞU ANDA SIFIR YANİ NEYSE SEVGİLER

Unknown dedi ki...

DOKTORUMUZUN VERDİĞİ BİLGİLERE ŞAŞIRDIM BİLMİYORDUM ÖĞRENMİŞ OLDUK ÖZELLİKLEDE YUMUŞATICI O OLMADAN MAKİNADA ASLA ÇAMAŞIR YIKAMAZDIM ÇOK GÜZEL BİLGİLER ÇOK TEŞEKKÜRLER...
BU ARADA SOFRANIZ HARİKA ELLERİNİZ DERT GÖRMESİN ...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

:)))
Neşeciğim devir hesap devri dimi :) ????iyi düşünmüşsünüz. en sıcak ortam hep derim EVİMdir.!!

yeni yaşları sağlıkla kutluyorum..
en sevdiğim masa kahvaltı sofralarıdır benimde.. (malumunuz:)
hepinize sağlık keyif dolu yarınlar diliyorum.
sevgiler.

keskinli dedi ki...

canim hersey cok güzel olmus yapanlarin ellerine saglik yiyenlerede afiyet olsun verdigin bilgiler icinde cok sagol meger neler varmis ya bizde köpürt babam köpürt yani sevgiler hayirli bir hafta dilerim

HÜLYA dedi ki...

kahvaltı masası süper yapanların ellerine sağlık yiyenlere de afiyet olsun.

verdiğin bilgiler için çok teşekkürler..bulaşık makinesi için arap sabunu ve sirkeyi duymuştum ama cesaret edip kullanamıyordum. Kullanan varmı acaba ... varsa ve herhangi bir olumsuz sonuçla karılaşmamışlarsa kesinlikle bende kullanırım...

sevgiler canım

pelince dedi ki...

Neşe nasıl zevkli ve sade bir sofra bu,bayıldım...Sofradaki mamalarda ayrıca çok güzel...
Bilgiler için teşekkürler...

Ellerinize sağlık..

Sevgiler.

akasyakokusu dedi ki...

Neşe'cim masa harika menü harika.
Dostluk ve muhabbette harikadır..
Afiyetler olsun hepinize..
Anlattığın çoğu şeyi sıksık bloglardada okur olduk..
Arap sabunu elma sirkesi ve halis zeytinyağlı sabun diyorlar.
Çok tşkler canım sevgiler.

Adsız dedi ki...

herşey harika

ellerine sağlık
sevgiler

bahar dedi ki...

sofranız çok güzel ve lezzetli duruyor. afiyet olsun.

Aybike Ceylan dedi ki...

Nese'cigim,
Hersey harikaymis, ellerinize saglik.

Sevgilerimi gonderiyor, guzel bir hafta diliyorum...

NzlGl dedi ki...

Sofranın çok güzel olduğu kesin. Ama benim aklım yapılan sohbetlerde atılan kahkahalarda kaldı:))))
neşeniz daim olsun
sevgiler

Hatice dedi ki...

emeği geçenlerin ellerine sağlık, harika bir sofra olmuş...

yumuşatıcıların zararlı olduğunu duymuştum ama bu denli zararlı olduğunu bilmiyordum...
bulaşık maknasında arap sabununu ben de duydum, sirke kullanıyorum, ama yine de bardaklarım çiziliyor, makina eskidiğinden mi bilmiyorum ama arap sabununu denemeyi düşünüyorum.zaten ev temizliğinde de arap sabunu kullanıyorum...
paylaştığın bilgiler için teşekkürler...
sevgiler...