15 Mart 2009 Pazar

Pırasalı Fırın Mücveri

Pırasalı Fıın Mucver
Pırasalı Fırın Mucver Dilim

Geçtiğimiz hafta hemen hemen hiç evde yemek yemedik, zaten ben birkaç gün iş yemekleri ve arkadaş toplantısı yemekleri sebebi ile neredeyse gece yarısı eve girebildim hatta bir ara eşim ne zaman bir şey diyecek diye düşünmedim de değil :-). Ama kendisi nasıl bir tempo ile çalıştığımızı bildiği ve kendisi de ara ara aynı tempoda olduğu için herhangi bir yorumda bile bulunmadı hatta dışarıda yemekten memnun bile olduğunu düşüyorum, en azından “ sebze ye “ diye zorlayan birisi yoktu :-)
İşte böyle yoğun geçen bir hafta ve cumartesinin ardından bugün tam bir mutfak canavarı gibi neredeyse 4 saatimi mutfaktan hiç çıkmadan geçirdim ve hafta arası için epey bir şeyler hazırladım. Ne mi yaptım ?; zeytinyağlı kereviz, zeytinyağlı pırasa, etli bamya ( yazdan dondurulmuş taze bamya), etli kabak dolması, pırasalı mücver, çorba. Sanırım birkaç gün bizi idare eder :-)
Şimdi pırasalı mücver tarifini vereceğim, bu çeşit her zaman olduğu gibi tamamen doğaçlama olarak ortaya çıktı, şimdi Özlem “ zaten uydurma olmasa şaşardım “ diyecek ve hemen malzemeleri almak için dışarı çıkacak :-))).
Kullandığım kabak, yapmış olduğum kabak dolmasının içleri ve pırasada zeytinyağlı pırasa için kullandığım pırasaların yeşil yerleri, bu sebep ile sizlere net bir adet ve miktar veremeyeceğim. Sadece olası bir malzeme listesi vereceğim.

Malzemeler;
- 2 adet dolmalık kabak ( rendelenmiş )
- 6 adet pırasa ( yeşil kısımları – çok ince halka halka doğranmış)
- 3 yumurta
- 4 yemek kaşığı mısır unu
- 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
- İstenildiği kadar tuz
- İstenildiği kadar karabiber ve kırmızıbiber
- Taze nane ve dereotu ( ince ince doğranmış )
- 1 çorba kaşığı zeytinyağı

Kabak, pırasa, nane, dereotunu karıştırıyoruz üzerine iyice çırpılmış yumurtaya karıştırılmış diğer malzemelerden oluşan sıvıyı ekleyip yağlanmış bir fırın kabının üzerine çok az mısır unu serpip tüm malzemeyi fırın kabına döküyoruz.Önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında pişip kızarana kadar tutuyoruz.

Sağlıcakla kalın.

9 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

harika görünüyor sevgili neşe.
nede çok severim. eline sağlık
(mimozalara şimdiden sevgiler :)

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Gerçekten görünümü çok güzel, ilk fırsatta prensese yapıcam.
Ben yapıyordum da normal un ve sadece kabak kullanıyordum. Böylesi daha güzel olucaktır eminim.
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

süperr olmuşş :) ellerine sağlık

Tijen dedi ki...

Bayılırım! Ben de yapardım eskiden. Yeniden yapmalı.

Zehra Gürgen dedi ki...

hımm harika görünüyor.Acıktım arkadaşım, ne yesem derdindeyim.pırasam var kabağım var ? mücver mi yapsam ?

ellerine sağlık
sevgiler

Adsız dedi ki...

Teşekkür ederim benimle gurur duymanız beni çok sevindirdi.Annem de ağlayacak gibi oldu.Annem ve babam bana çok emek verdi onları üzemem.onun için iyi bir çocuk oluyorum.öperim.

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Çok hoş tarifler var burada, özellikle de soğuk hava çorbasına bir bakacağım şimdi, bakalım benim oğlan yer mi. Eline sağlıl, görüşmek üzere.

bahar dedi ki...

ben de pırasalı tariflere oldukça takıldım bu sene. sizinki de çok güzel görünüyor.sizi de ekliyorum blog listeme.sevgiler

dantelistan dedi ki...

nefis ellerine sağlık bende pırasa ve kabakları biraz soteleyip karışımları ilave edip fırına veriyorum biraz daha zaman alıyor birde böyle denemeli iyi günler