5 Mart 2009 Perşembe

Fisun Abla'nın Kalpleri




Bu hafta itibari ile iş saatlerimizdeki değişiklik sayesinde eve epey erken geliyorum, tabi sadece bu saatlerin değişmesiyle ilgili değil Anadolu yakasına metrobü seferlerinin başlamış olması da benim eve epey erken gelmemi sağlıyor.
Sabahları ana duraktan biniyor olmam oturarak gitmeme sebep oluyor, böylece uzun zamandır yapamadığım sabahları kitap okuma alışkanlığımı da geri kazanmış oluyorum :-) . Akşamları ise ilk durak gibi olsa bile aktarma yapanların da katılımı ile biraz kalabalık seyahat ediyorum ama gene de mesafe köprü geçişi ile birlikte en fazla 10-15 dakika olduğu için kalabalık ve ayakta olmak o kadar etkilemiyor, evde 18,15 gibi olmak çok güzel :-).

İşte bugünde o saatlerde gelince üst kattaki sevgili komşum Sema Teyzemize çıktım. Gene harikalar yaratmış , adaşım olan arkadaşının değimi ile Sema Pastanesi “ bu ismi küçükken oğlu koymuş “ .Fotoğrafını gördüğünüz bu muhteşem ve lezzetli kurabiyecikleri hazırlamış. Hem orada tadına baktım hem de evde yememiz için bir tabak hazırladı. Bu kurabiyeler daha doğrusu kalpçikler Sema Teyzenin arkadaşı Fisun Ablanın tarifi ile yapılmış. Fisun Ablayı ilk görüşümde böyle bir tarifi kazandırdığı için tebrik edeceğim.

Malzemeler;
- 2 yumurta akı
- 1,5 su bardağı kırılmış fındık içi
- 1 su bardağı kuru üzüm
- 6–7 adet kuru kayısı ( küçük küçük doğranacak )
- 3/1 su bardağı şeker

Yumurta ve şekeri çok fazla çırpmadan karıştırıyoruz, sonra tüm malzemeleri ekleyip fazla hızlı olmadan hepsini harmanlıyoruz. Kullanmak istediğimiz kalıba döküp iyice bastırıyoruz ve kalıptan çıkartıp yağlı kâğıt serili fırın tepsisine diziyoruz. Önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında hafifçe kızarana kadar pişiriyoruz.
Bana tavsiye edilen kahvenin yanında servis yapılması.

Sağlıcakla kalın.

14 yorum:

Unknown dedi ki...

Kalplere bayıldım harika bunlar
ellerine sağlık
sevgiler

Tijen dedi ki...

Sevgili Neşe,
Kitap fiyatları konusunda haklısın ama dostlarım sadece beni sevdikleri için bütçelerinde delik açsın istemem. Yoksa elbette kitaplarımın satılmasını isterim. Çok teşekkürler duygularını paylaştığın için.

Adsız dedi ki...

bu kalplar pek lezzetli...ellerinize saglık.sevgiler.

Sevil Altunel dedi ki...

harika olmuş.ellerine sağlık arkadaşım.ayrıcada cuman mübarek,günün feyzi rahmeti üzerine,bereketi evine, duaların kabul, amellerin makbul olsun..sevgilerimle..

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

NEŞECİĞİM BENDE DÜN YAPTIM KROKAN.
ÇOK KALORİLİ AMA ÇOK KEYİFLİ BİR LEZZET OLDU.
:)
EMEKLERE SAĞLIK... SEVGİLER

egeli dedi ki...

ZİYARETİN VE GÜZEL DİLEKLERİN İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM NEŞECİM ,AYRI FİSUN HANIMIN KALPLERİ HARİKA GÖRÜNÜYOR ,SEMA HANIMIN ELLERİNE SAĞLIK...SEVGİLER.

Unknown dedi ki...

Kandilin mübarek olsun
sevgiler

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

hayırlı kandiller,
kadınlar günün kutlu olsun.
sevgiler

Adsız dedi ki...

çok lezzetli duruyorlar sunuma çok şık canım ellerine sağlık çok sevdim...

lezzetyolculugu dedi ki...

Fisun ablanın kalplerine bayıldım.Yapımıda görünüşüne göre oldukça kolay.Fisun ablaya teşekkürler,Sema teyzeninde ellerine sağlık.

akasyakokusu dedi ki...

Neşe'cim merhaba canım..
Önce geçmiş olsun notun için tşk ederim canım..
Epey zor bir dönem geçirdim..Bir ay öncesiydi..Birkaç gündür öksürüğüm yine başladı..Otla çöple arası hiç iyi olmayan ben artık otlara başvurucam:)))
Derdi veren dermanıda veriyor Allah c.c. hepimize sağlık sıhhat versin canım..amin..
İtiraf ediyorum böyle kuru üzümlü-kayısılı falan kek yaparım ama bu şekilde kurabiye pek güzel göründü bana..Lezzetide hayalötesi nefistir eminim.
Fisun hanımada Sema'yada sanada selam ve sevgiler canım..

Aybike Ceylan dedi ki...

Harika olmus, ellerine saglik.

Svegiler ve guzel bir hafta sonu dilegimle...

kalpkurabiye dedi ki...

merhaba kalpkurabiyeye üye olduğunuz için çok teşekkür ederimm bloğumada beklerimm sevgilerimlee.. paylaşımlarınızı herzaman bekler ve kabul ederimm..

paşakızı mutfakta dedi ki...

Merhaba arkadaşım..Kalp kurabiyelere bayıldım..Çok güzel olmuşlar..Ellerinişze sağlık.Sevgiler.