1 Nisan 2009 Çarşamba

Kakaolu Kek

Kakaolu Kek

Artık Pazar günleri kakaolu kek yapmam gelenek haline geldi. Eşimin haricinde keki bu kadar çok seven birisiyle karşılaşmadım, ama kek deyince içinde mutlaka kakao ya da çikolata olacak, yoksa o kek kekten sayılmaz :-).

Bu pazar günüde fotoğraftaki keki yaptım kendisine, ben şu ana kadar sadece 1 dilim yedim ,sanırım şimdi hemen hemen bitmiş durumda :-). Ama belirtmeden geçemeyeceğim çok lezzetli bir kek oldu, bir müddet bu tarifi kullanacağım.

Tarifi Oktay Usta’nın Mutfağından isimli yemek kitabından uyguladım ben kakaosunu biraz daha fazla tutup içine ve üzerine granül çikolata kullandım. Ayrıca Oktay Usta’nın tarifinde beyaz bölümü fazla kakaolu bölümü azdı ben mecburiyetten tam tersini uyguladım :-)

Malzemeler;

- 4 Yumurta
- 1,5 su bardağı toz şeker
- 1 su bardağı zeytinyağı
- 1 çay bardağı süt
- 1 paket kabartma tozu
- Aldığı kadar un ( ben yaklaşık 2 su bardağı koydum )
- 4 çorba kaşığı kadar kakao
- 2 çorba kaşığı granül çikolata

Yumurta ve şekeri krema kıvamına gelen kadar mikser ile çırpıyoruz. Yağı, sütü, unu ve kabartma tozunu ilave edip düşük hızda bir müddet karıştırıyoruz, kek hamurunun kıvamı tahin kıvamında olmalı.

Hazırladığımız harçtan bir su bardağı kadar ayırıp ger kalana kakao ve 1 çorba kaşığı kadar granül çikolata karıştırıyoruz.

Bu karışımı yağlanmış ve hafif unlanmış kek kalıbına döküp ( ben Borcam’ın dikdörtgen ince kek kalıbını kullandım ) üstüne, orta yerine ayırmış olduğumuz beyaz kek karışımını döküp en üstede granül çikolatalardan serpip 170 derecedeki önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 40–45 dakika pişiriyoruz.

Sağlıcakla kalın.

10 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

demek akşam akşam bu misss gibi kek kokuları bu güzelden geliyormuş

nefiss görünüyor.
eline sağlık ..çok sevgiler.

bahar dedi ki...

Şimdi elimde kolam var, ama yanında güzel bir kek dilimim yok maalesef. vallahi yanımda olsa iyi giderdi.

Zehra Gürgen dedi ki...

Hımmm kek harika olmuş Neşe, çok güzel sabah çayın yanında da iyi giderdi..
ellerine sağlık

sevgiler

sarımutfak-hande dedi ki...

nefis görünüyor ellerine sağlık cnm kokusu geldi buralara:):)

akasyakokusu dedi ki...

Neşe'cim nefis keki gördüm dahada neşelendim canım..
Aynen bende kakaosuda koyu severim.
Olsada yesem canım sevgiler.

zerrin - misss dedi ki...

ben de nunum gibi kek kokusuna hastayım. bir evde kek pişiyorsa çay ocaktaa fokurduyorsa mutluluk o dur.. :)

neşeciğim, her gününüz pazar olsun her gün evde çikolatalı kekler pişsin :))

ellerine sğalık

sıcacık sevgiler.

bahar dedi ki...

merhabalar. güzel bir etkinliğimiz var "hediyeleşmek" üzerine. katılmanızı arzu ederim. ayrıntılar sayfamda.sevgiler

lezzetyolculugu dedi ki...

süper görünüyor ellerinize sağlık.Bende tarifleri kendi zevkime ve ev ahalisinin taleplerine göre genelde değiştiririm.

Adsız dedi ki...

tarifin yayında canım yine beklerim...öptüm..

Adsız dedi ki...

ellerine saglik canim
bende buna benzer bir tarif kullaniyorum cogu zaman
ve lezzetini cok iyi bilirim

afyiet olsun

www.yenitadlar.blogcu.com