13 Ağustos 2008 Çarşamba

Kiremitte Tereyağlı Alabalık



Tatilimizi birlikte geçirdiğimiz sevgili arkadaşım Özlem’leri dün akşam tatil dönüşü yemeğe çağırdım. Grubumuzda bir tek ben bir hafta daha izinde olduğum için çalışmaya gidenlere bakmakla görevlendirildim :)
Tatil dönüşü yolda gelirken bir yerde “ kiremitte alabalık “ yazısı gördüm ve dilimi tutamayarak “ yarın akşam gelin size kiremitte tereyağlı alabalık yapayım “ dedim ve canım annemin sözü hemen aklıma geldi “ dilim senden çekerim zülüm “ ama çok geçti, , herkes “ oooo tamam geliyoruz yap “ dedi :)
Uzun zamandır alabalık yapmamıştım, aslında Karadeniz’de ( inşallah Şeker Bayramında doyasıya yeriz çünkü Çamlıhemşin’e gideceğiz ) ya da dere kenarında çiftliklerinde yemek en lezzetlisi ama benim yaptığımı da beğendiler.
Dün sabah sadece abalık almak için gittiğim Carefour’dan elim kolum dolu olarak en son balığı alarak 3 saatte çıktım, ama ne yapayım tüm mağazalar indirim yapmış ve hepsi beni bekliyorlardı, üstelik iş günü o kadar da tenhaydılar ki içim gitti doğrusu :)

Artık balığı anlatmanın zamanı geldi sanırım :)

Malzemeler;

- 5 adet alabalık ( siz âdeti belirleyebilirsiniz, ben 5 kişilik yaptım )
- 4 adet soyulmuş ve dilim dilim doğranmış domates
- 5 adet taze soğan
- Her bir balık için 1 çorba kaşığı kadar tereyağı
- Tuz

Balık şeklindeki güveçleri tereyağı ile yağlıyoruz. İçine tuzladığımız balıkları koyup yanlarına domates ve yeşil soğanları yerleştiriyoruz, sivri biberde yakışır ama ben konuklarım pek sevmediği için koymadım. Tereyağlarını parça parça balığın içine üzerine ve kenarlarına yerleştirip önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında pişene kadar tutuyoruz.

Sağlıcakla kalın.

Hiç yorum yok: