13 Ağustos 2008 Çarşamba

Deniz Börülcesi

Bu güzel lezzet ile seneler önce iş gezisi dolayısıyla gittiğim İzmir’de Kordon’da ki Deniz Restaurant’ta tanışmıştım. Bir zamanlar neredeyse ayda 2 ya da 3 kez İzmir’ e ziyaretim olurdu ve güzelim Ege otlarından yeme şansına erişirdim. Artık İstanbul’da da Ege otlarını ( hepsini olmasa bile ) bulup pişirebiliyoruz ya da pişirilen restaurantlar fazlalaştı.
Bu sezonun ilk deniz börülcesini yapalı epey oldu, biraz önce fotoğrafları kontrol ederken rastladım ve hemen paylaşmak istedim.

Malzemeler;
- 1 demet deniz börülcesi
- 2 diş sarımsak ( dövülmüş )
- Limon ve zeytinyağı

Deniz börülcelerini iyice yıkayıp kaynamakta olan suya atıyoruz ve yumuşayıncaya kadar pişiriyoruz. Pişirirken tuz koymayın, zaten tuzlu bir bitki olduğu için çok fazla tuzlu bir lezzet elde edersiniz.
Haşlanan deniz börülcelerinin saplarının içindeki kılçıkları tek tek çekerek çıkartıyoruz, biraz zahmetli ama sonu lezzetli bir iş.
Hazırlanmış börülcelerimizin üzerine zeytinyağ, limon ve sarımsaktan oluşan sosumuzu döküp servise hazır duruma getiriyoruz.

Sağlıcakla kalın.

2 yorum:

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

biraz zahmetli ama cidden hafif güzell bir zeytinyağlı oluyor..ellerine sağlık.


sevgilerimle

oznurundunyasi dedi ki...

ayy ne şanslısınız arkadaşım..
tv de bir proğramda görmüştüm hipertiroidi için çok iyi oluyormuş ancak biz buralarda bulamıyoruz:(
ellerinize sağlık
sevgiler