4 Ocak 2010 Pazartesi

Bir Fincan Kahvenin 40 Yıl Hatırı Varsa , Ya Fincanların ?

kalp fincan

Uzun seneler önce Türk kahvesi alışkanlıklarım arasındaydı , özellikle öğlen yemekten sonra sigaramı yakınca , ya da canım istediği zaman gene sigarımın yanında . Ama ne zamanki sigarayı bıraktım " 8 sene bitmek üzere " kahve alışkanlığımda onunla birlikte bitti gitti .
Sakın üzgün olduğumu düşünmeyin sigarayı bırakmam hayatımdaki en önemli kararlardan biriydi , insan kendini sigara içerek bile bile ancak bu kadar zehirliyebilir . Bırakmaya karar verişim saniyelerle sınırlı diyebilirim , sorumluluğunu taşıdığım kızım için bıraktım , ilerde sigara sebebi ile ne kendim acı çekmek istdim ne de çevremdekilere acı çektirmek. Tabiki ne olacağımız bilenmez ama bunun önlemlerini almak için aklımıza kullanmak o kadar da zor değil . Neyse konumuz sigara değildi , sadece kahvenin hayatımdan ne şekilde çıktığına dair ufak bir bilgi vereyim derkem sanki ders veriyormuş gibi oldum :-)

Etrafıma baktığım zaman inanılmaz bir fal merakı ve bu merakın içinde bende fal bakan olarak bulunmam " tabiki öğle tatillerinde neşeli zaman geçirmek adına bakılan eğlenceli fallar , öyle ciddiye falan almayın :-))" , ve çok kimsenin Türk kahvesine olan düşkünlüğü beni neden bende içmiyorum düşüncelerine sevk etti.

Hatta geçen haftasonu Kadiköy'deki Kurukahveci Mehmet Efendi'den 250 gr. kahve alıp bir başlangıç bile yaptım , ayıptır söylemesi daha önceden alınan kahveyi yapmaya kalktığımız ne köpük ne tat ne de koku kalmadığı için bir bakıma yenilemeye mecbur oldum:-)
Aldığım kahveyi yarı yarıya arkadaşım Özlem ile paylaştım çünkü ikimizde kahve düşkünü olmayan ama bu konuda birbirimizi destekleyerek bu alışkanlığı kazanmaya çalışmaya karar vermiş kişileriz :-)

Yılbaşı öncesi Eminönü'ne gittiğimde oradaki Kurukahveci Mehmet Efendi'nin önündeki nerdeyse 50 kişilik kuyruğu görünce Özlem'e " Türkiye'nin yarısı kahve içiyor artık bizimde kesin içmemiz lazım " dedim :-))

Kahve tutkunu olana sevgili arkadaşım Nursen'e hep özenmişimdir , sabah işe gelmeden evde kahvesini yapıp içer , sonra eve gidince keyif kahvesini yapar , belli ilerde bende öyle olurum bellimi olur , hem bize geldiğinde artık kendi kahvesini yapmasına gerek kalmaz ben ona kendi ellerimle kahve yaparım :-))

kalp kahve

Şimdi Nursen bu fotoğrafı görünce neden kahve yapmaya heveslendiğimi anlayacak , eee artık kahve yapmak çok kolayda ondan :-))

Fotoğraftaki güzel kahve makinasını sevgili arkadaşım Ayla yılbaşı hediyesi olarak bir tane bana bir tane de Özlem'e aldı . Alışkanlık edinmeye karar vermiş kişilere bilmeden alınan ve işe yarayan en güzel hediye :-)
Yapımı çok kolay köpük deseniz harika , temizliği çok kolay . Şimdi ateşte bakır cezvede yapılanın tadı farklı diyebilirsiniz , ama benim gibi yeni başlayanlar için son derece pratik :-).
Ama dikkatiniz çekmek istediğim diğer bir konuda güzel fincanım , sevgili Ayla kalp şeklindeki 2 şer fincanı da eşlerimize hediye etti , kalplerimiz bir olup karşılıklı kahvenin keyfini çıkartmamız için.
Çok sağol arkadaşım hediyemi çok beğendim .

Bu arada Sertap Erener'in son CD si harikaymış Nursen'cim akşam eve gelir gelmez başladım sanırım peş peşe 5 kere dinledim , çok teşekkürler :-) .

Aaa şimdi Özlemciğimin hediyelerini saymazsam çok ayıp olur , öncelikle tencerede pilav çok güzel oluyor , adete pirinçler dans ediyor , hele şallarımın o halkalarda duruşu muhteşem muhteşem ,artık kutunun içindeki esaretten kurtuldular nelerim var görebiliyorum, çok teşekkürler:-)))

Türk kahvesinden nerelere geldim:-))

Verdiğim başlıkla ilgili bir kaç fotoğraf ve yazı ile devam etmek istiyorum.

boyutlu fincan

İnsanların hayatında belli başlı eşyalar vardır ki çok önemlidir ve saygı duyarak kullanılırlar.
Her ne kadar kahve tiryakisi olmasam bile evimdeki fincanlar işte onlardan bazılarıdır.
Yukarıdaki fotoğraftaki fincan yaklaşık 20 sene önce yani epey gençken:-) ziyaretine gitmiş olduğumuz çok kıymetli kişiler tarafından bana, sevgili Oya'ya ve Semra'ya hediye edilmiş fincanlardır. Ara sıra Semra ile konuşunca aklımıza gelir , kendiside hala sevgi ile kullandığını söyler. Hatta geçen cumartesi günü Moda'da yürürken bu güzel fincanları hediye eden hanımefendinin eşini gördüm ama o an emin olmadığım için konuşmadan yanından geçtim , sanırım o da beni tadını epeyce baktı , neyse bir dahaki sefere görürsem emin olacağımdan konuşup hatırını sorarım.
Bu arada fincanın altındaki el işide sevgili anneme ait , bu sıralar dantel merakım olduğu için seneler önce yapmış olduğu evinde ne kadar dantel varsa toplayıp duruyorum ve değiştire değiştire kullanıyorum :-) Seneler boyunca dantelden ve örtüden nefret eden bana ne olur anlamıyorum :-)

el işi fincan

El işi her zaman her zaman ne kadar değerlidir değilmi ? İşte onlara en güzel örneklerden bir tanesi . Uzun seneler sadece süs olarak kullandığım hatta bazen ne gereksiz diye düşünüp birilerine vermeyi düşündüğüm daha sonra dolabın içinde saklı kalan güzelim fincanım.
Ama artık edinceğim alışkanlıkla bu fincanımıda hizmete sokacağım ve benliğine kavuşmasını sağlayacağım , yaklaşık 23 sene sonra dehlizden çıkmış gibi olacak , sanırım biraz abartılı bir tabir oldu ama güzelde oldu :-)

eşimin fincanı

Şu renklerin güzelliğine bakın ,.Bu fincan eşimin çeyizinden , bu tabiri kullanıyorum çünkü bu tanımlamayı kendisi sık sık kullanır :-))
O kadar inceki neredeyse içinden bakınca dış taraf görünecek düzeyde bir inceliğe sahip.Çok sevdiğim fincan tiplerinin balında geliyor , son derece zarif .

cok eski fincan

İşte benim için manevi değeri çok yüksek olan fincanım sadece 3 adet var ama gözüm gibi denir ya gerçekten gözüm gibi bakıyorum . Eskilik derecesini bilemiyorum ama epey eski olduğuna eminim.Bu fincanımda çok ama çok ince porselenden yapılmış.

Özlem'cim geldiğinde ilk önce özellikle bu fincanımla kahve sunacağım karşılık içeceğiz , böylece hem kahvenin kırk yıllık hatırını gerçekleştiririz hem de içilen fincanın .

Sağlıcakla kalın.

6 yorum:

Zehra Gürgen dedi ki...

Anneannemin kahve fincanları geld aklıma..
Rahmetliden bana maalesef kalmadılar. Ben ancak bir iki baş örtüsünü - o da bana özellikle ayırdığı için- alabilmiştim..
güle güle kullan Neşe'cim.Fincanın da kahveninde hatırı büyük :)

lezzet sefasi dedi ki...

Turkuye de biraktigim fincan koleksiyonum geldi aklima.Senelerce tek tek toplamistim.Siznkilerde harika :)
fincan da kahve de kiymetini bilene buyuk keyif verir.

ceyt dedi ki...

gülerek kullan canım.kahveyi severim ama dokunduğu için içemiyorum.resimleri görünce canım istedi:)
kocaman sevgiler...

HUYSUZBALIK dedi ki...

Çok seviyorum ben de değişik fincanları. Özellikle son ikisine bayıldım. Kahve yanında bitter çikolata ikilisine bayılırım. Yeni makinanın güle güle güzel günlerde kullan hayırlı olsun. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

sevgili eşime...
kahvenin 40yıl hatrı olduğu herkesce bilinir...fakat sen şimdiye kadar düşünülmemiş bir konuyu dile getirmişsin...fincanlar...
sigara içiyorum ,fakat kahveyle içilen sigaranın da keyfi başka oluyor...hele senin yaptığın kahvenin tadı daha da başka oluyor.
tabii hediyeyi alanıda unutmamak lazım ...sevgili Ayla teşekkür ederiz...sayende kahve keyfini tekrar yaşamaya başladık...
hadi artık kahve içme zamanı ....:)
sevgili eşin...

neseersoy dedi ki...

Canım benim bu durumda hemen mutfağa gidip kahve yapıyorum ve şöyle karşılıklı yağan karı seyrederek içiyoruz.
Sevgili eşin :-)