2 Kasım 2008 Pazar

Evde Zeytin Yapma


Uzun zamandır hep özendiğim ama bir türlü kısmet olamayan yeşil zeytinleri sonunda bende yaptım. Aslında henüz tam olmuş sayılmaz ama acelecilik işte hemen paylaşmak istedim:)

Annemlerin bahçesinde çocukluğumdan beri bulunan zeytin ağacı hala ürün verir ve annem hemen hemen her sene mutlaka evde zeytin yapar ve bana da verir. Bu sene bende heves ettim ama benim yapışım annemlerin bahçedeki zeytin değil de Sevgi Teyze’min Dikili’den getirip sağ olsun benim için çizip hazırladığı zeytinler oldu.

Sevgi Teyzecim şeker bayramından sonra ( yaklaşık 4 hafta kadar önce ) bana çizilmiş ve pet şişelere konulmuş olarak fotoğraftaki miktardaki zeytinleri verdi. Tadının acılığı geçene kadar her gün suyunu değiştirmemi tembihledi. Ben de her sabah işe gitmeden kendime görev edindim sadece hafta sonları unuttuğum anlar oldu, ama o zamanda 2 günde bir değişti herhangi bir problem oluşmadı.

Acılığı gidince dün bir kabın içersinde bir avuç kadar kaya tuzu ve 1 çorba kaşığı kadar limon tuzunu suda eritip görmüş olduğunuz kavanozda bulunan zeytinlere döktüm ve bir limonu dilimleyerek dekoratif bir görünüm sağladım, hoş görünüyor değimli? :)) , Damak zevkime uygun hale gelince yemek için hizmete sokacağım.

Aslında bizim evde yeşil zeytini en çok seven biricik kızımdır, ama kendisi şehir dışında okuduğu için maalesef hemen tadamayacak, ama en kısa zamanda ulaştırmak için elimden gelini yapacağım, şimdi “ annem bu belli olmaz her şeyi yapar, UPS ile bile yollar “ dediğini duyar gibiyim :)

Sağlıcakla kalın.

Hiç yorum yok: