28 Kasım 2008 Cuma

Bir Doğum Günü Yemeği - Maria'nın Bahçesi

Biz 5 arkadaş yaş günlerimizde gece ya da gündüz toplanıp değişik mekanlarda yemek yiyoruz - ee tabi yaşgünü sahibi de hepimizin vermiş olduğu ufak bir mebla ile epey seviniyor:-) . Dün akşam daha önce arkadaşlarımızdan birisinin çokca gittiği ama uzun zamandır uğramadığı , atmosferini seveceğimizi söylediği bir mekana gittik.Burasını daha önceleri sahil yolundan geçerken " genelde Özlem'lere giderken :-)) " görüyordum ama hiç gitmemiştim.
Yer Anadolu yakasında Küçükyalı sahilinde , Maria'nın Bahçesi . Bu güzel restaurantın sahibesi Maria Ekmekçioğlu ,Bayan Maria'yı görme fırsatımız olmadı ama arkadaşım mutfaktan etrafın dekorasyonuna kadar kensinin ilgilendiğini , hatta bir garsona kendisini sorduğumuzda mutfakta olduğunu söyledi.
Mekan olarak tam bana hitap eden şıkırtılı bir yer , sanırım benim ruhumda şıkırtılar var ve ilerleyen yaşımda tam bir kokoş olacağım:-))

Etraf tam yılbaşı gibi süslenmişti . Fotoğrafta görünen şöminen başında kaç tane fotoğraf çektirdik bilmiyorum:-)) Bahçeden ilk girişte kocaman fanus içinde üzerine karlar yağan bir Noel Baba karşılıyor size ilerledikçe yılbaşının tüm ihtişamlı süsleriyle içeri giriyorsunuz.Her masaya koskocaman canlı topraklı çiçekler konulmuş , ama en zarifi bizimkiydi çünkü bizim masamızda orkide vardı .-))Masa düzeni çok sıcak , kullanılan tabaklar sıradan değil masa örtüsü ile aynı renkleri taşıyor.

Sanırım artık yavaş yavaş karnımızı nelerle doyurduğumuz konusunda küçük notçuklar vermenin zamanı geldi. İşte en can alıcı konu:-))Yukarıdaki fotoğraf tabağıma ilk aldıklarım , hepsi Ege ve Girit usulü yapılmış ve lezzetlerini gerçekten çok beğendim .Önde sağda bulunan Midyeli Lahana Dolması , daha önce ne duydum ne de yemiştim .Sağ yukarda Girit Usulü Pilaki , lezzetli. En tepedeki Kabak Çiçeği Dolması , zaten sevdiğim bir lezzet , ama evde yapabilme gibi bir şansım maalesefki yok. Ortada İsli Peynir, çok severim ama benim için çok tuzluydu . Sol yukardaki Marine Fener Balığı , müthiş . Ve sol aşağıdaki Girit Dolması , Maria'nın web sitesinden sizler için tarifini aldım ;
GİRİT DOLMASI
MALZEME;1 kg kırmızı Florinis biber
6 adet bostan patlıcan
1 Kahve Fincanı Zeytinyağı
Limon
Tuz
HAZIRLANIŞI;
Florinis biberler ateşte közlenir.
Patlıcanları közlüyoruz.
Patlıcanları soyup biberleri dolduruyoruz.
İlk tabak bitiminden sonrakiler :-) Çok lezzetli bir salata -servisi ben yaptım belkide onun için lezzetlidir:-)) ve yanında Mantarlı Tereyağında Karides . Buna fazla denecek bir şey yok , yemek ve tatmak lazım :-)

Her ne kadar bu fotoğrağ flu çıkmış olsa bile paylaşmak istedim. Bu güzelim Ot Tabağındakilerin lezzeti harikaydı. Özellikle en önde gözüken Zaho Otu , sadece ot değil içinde kuru incirde vardı ve tadı çok değişik ve güzeldi. Zaho Otu Ege'ye mahsus olan bir otmuş , otları çok sevmeme rağmen daha önce hiç duymamış ve tatmamıştım.

Maalesef bu fotoğrafımda çok flu çıktı , etraf loş olduğu için bende belli bir programda parlamadan çekmeye çalıştığım için böyle bir sonuç elde ettim:-((. Neyse isteyen Maria'nın Bahçesinin web sitesine girip bu mutteşem görüntüyü net olarak görebilir. Daha öncede Izgara Kalamar yemiştim ama bu lezzette ve sunumda hiç görmemiştim. Masaya ilk geldiğinde hepimiz " aa bu ne " edasıyla mırıldandık :-))Bu muhteşemin adı Kalamar Akordeon , adı gibi neredeyse al eline ve çal :)) İşte sizler için gene siteden bir tarif alıntısı . Tabi evde ne kadar başarılı olur bilmiyorum ama denemekte yarar var.
KALAMAR AKORDEON
MALZEMELER:
Kavala Kalamarı350gr kalamar
2şişe soda veya bira
1/2kahve fincanı zeytinyağı
1/2demet fesleğen saksıdaki fesleğen daha hoş koku bırakır
1tatlı kaşığı kekik
HAZIRLANIŞI:
Kalamarı 3 saat boyunca soda veya birada bekletin yumuşaması için
Sodadan çıkarıp gece boyunca z.yağı fesleğen ve kekikle marineye yatırın.
Kalamar yıkanmadan ızgaraya atılır iç bölümü pişsin diye üst kısmını yarıyoruz
İşte gecenin en özel bölümü ; sevgili arkadaşım Özlem'den bizlere sunulan süpriz. Daha önce yayınlamış olduğum Bir Cumartesi İstanbul Gezisi yazımda Kapalıçarşıya gitme sebebimizden açıkca bahsedememiştim , şimdi hepsi sahiplerini bulduğuna göre açıklayabilirim . Kapalıçarşıya fotoğrafta gördüğünüz Paşminalar için gitmiştik. Ama Paşminalar tabiki göründüğü gibi değil her yerde satıldığı gibi düm düz olarak alındı.
Günlerce Özlem'in tabiri caizse kafasının etini yedim " ne yapacaksın " diye sorarak ya da tahminlerde bulunarak . Ama kesinlikle böyle bir güzellikle karşılacağım aklıma gelmemişti. Çok şık duruyor , özellikle benim rengim siyah ile birlikte muhteşem. Bugün işe giderken siyah gömleğimle kullandım çok hoş durdu.
Dün gece hepimiz boynumuzda rengarenk bu süslü Paşminalarla çok güzel fotoğraflar çektirdik. Ellerine sağlık canım arkadaşım , severek kullanacağım , ve devamını da beklerim :-))İşte böyle güzel bir doğum günü gecesinide bitirdik .
Ama şunuda eklemeden geçemeyeceğim , eğer bu mekana gitmek isterseniz ay başını tercih edin , biraz tuzlu bir mekan :-)) şimdi bu yazımı okuyacak olan doğum günü grubu arkadaşlarımın yüzündeki gülmsemeyi hisseder gibi oldum :-)), ama bir kere olsun özel bir gün için gidilebilir.
Sağlıcakla kalın.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Mekan gerçekten çok çekici görünüyor.Orkideler ve ortam çok romantik:) Paşminalarsa ilavelerle süper olmuş.Hep güzel günler paylaşmanız dileğiyle.sevgiler..

keskinli dedi ki...

cok güzel bir mekana benziyor sizlerde cok eglenmissiniz ne güzel ama bizlerin oralari görme imkani pek yok sanirim:)) mutlu hafta sonlari sevgiler

Hakkı Arıkan dedi ki...

Belli ki lezzetli Maria'nın bahçesi. Mutlaka deneyeceğim.

Hakkı Arıkan
www.agzimintadi.com

Atilla dedi ki...

Merhaba gercekten benim de en sevdigim yerlerden biri Maria'nin Bahcesi. Fiyatlari biraz pahali ama baska hicbir yerde yiyemeyeceginiz yemekleri yiyorsunuz, ayrica bahcesi de cok guzel. Ben de gittigim ve begendigim restoranlar hakkinda yaziyorum, bakmak isterseniz adresi http://turkiyevedunyadanlezzetler.blogspot.com/