14 Eylül 2008 Pazar

Kabak Ve Biber Dolması



En çok sevdiğim tencere yemeklerinin başında gelir. Nedense yapımı her zaman kolay gelen bir yemek olmuştur benim için ve hatta bir ara pazartesi günlerinin klasik yemeği haline gelmişti, kızım daha tencereye bakmadan “ bugün pazartesi mutlaka dolam var “ derdiJ.
Ama şu sıralar o kadar sık yapmıyorum, dün akşam yaptım ama fotoğraf daha önce yapılanlara ait, çünkü dün fotoğraf çekmeyi unuttum ve hazır elimde var bunu kullanayım dedim :-)

Malzemeler;

- 7 tane dolmalık biber
- 3 tane dolmalık kabak
- 1 iri soğan ( parçalayıcıda doğranmış )
- 1 domates ( parçalayıcıda doğranmış )
- 1 domates dilimlenmiş ve 2 çorba kaşığı domates püresi
- 150–200 gr. kadar yemeklik kıyma
- 1 çay bardağından biraz az pirinç
- çok fazla olmamak kaydı ile kıyılmış maydanoz
- 1 tatlı kaşığı kutu nane
- 1 çay kaşığı kara ya da beyaz biber
- 1 çay kaşığı tuz ( ben az tuzlu yaparım, siz tuzunu ayarlayınız )

Dilimlenmiş domates ve domates püresi hariç tüm diğer malzemeleri kıymaları çok fazla ezmeden iyice karıştırıyoruz, eğer parçalanmış domatesin suyu yeterince yoksa 2 çorba kaşığı kadar su ilave ediyoruz, çünkü iç malzemesinin katı olmaması gerekiyor.
Bu malzemeyi çok fazla sıkıştırmadan çekirdeklerini çıkarttığımız biberlere ve ikiye bölüp içini oymuş olduğumuz kabaklara dolduruyoruz.
Biber ve kabaklarımızı tencereye dizip üzerlerine dilimlenmiş domatesleri koyup, sulandırdığımız domates püresini döküp tenceremizin kapağı kapalı olarak kısık ateşte pişirmeye başlıyoruz.

Sağlıcakla kalın.

Hiç yorum yok: