11 Aralık 2008 Perşembe

Bir Bayram Nasıl Geçti-Fasıl,Yılbaşı Ağacı,Arog,Çömlek-Taşfırıda Kurufasülye

Bu bayram İstanbul dışına çıkmadan epey hareketli geçti diyebilirim. Cumartesi gecesi Kuzenlerle olan bir Fasıl muhabbeti sabah karşı eve dönüş ile noktalandı . Yorucu ama uzun zamandır yapılmayan tarzda bir eğlence hepimize çok güzel geldi :-) Hatta Kuzenlerle bayramın birinci ve ikinci akşamları birlikte olduğumuz için gecenin anları sürekli konuşulup gülündü:-)
Mekanımız Kadiköy Balık Pazarı içinde bulanan Ali Baba Restaurant ve gecenin ilerleyen vakitlerinde Çiftahavuzlar'daki Buz Bar ve son olarakta Kızıltoprak'taki Vahap Usta'da kokoreç . Maalesef o geceye ait burada yayınlabileceğim fotoğraflarım yok ama Kadiköy Balık Pazar'ında gidilebilecek çok güzel yerler mevcut hem çarşının zevkini alıyorsunuz hem de balığın :-)

Pazar akşamı için sevgili arkadaşım Özlem'ler bize Arife akşamı yemeğine geldiler . Bayramda görüşemeyeceğimiz için öncesinden bayram kutlaması yaptık. Ayrıca biricik kızlarını da epey çalıştırıp aşağıdaki fotoğrafta bulunan yılbaşı ağacımızıda hazırlattım , " ellerine sağlık İpek'cim , ama biliyorsun kaldırması da sana ait :-))" Yemeğimizi yiyip çayımızı ve pastamızı yedikten sonra hep birlikte İpek'in yeni aldığı XL Tabu oyununu oynadık ve neredeyse gözlerimizden yaşlar gelene kadar güldük.
Eğer ailece ve arkadaş arasında oyun oynamayı seviyorsanız bu oyunu şiddetle tavsiye ederim , normal Tabu oyununda çok daha eğlenceli.

Bayramın ilk gününü annelerin ve diğer aile büyüklerinin ziyareti ile en son büyük dayının evinde hemen hemen tüm aile toplanarak bitirdik. Her gittiğimiz yerde tatlı ve kahve ikramları son derece güzeldi.
İkinci gün öğlenden sonra gibi ziyaretlerimize başladık ve gene tüm aile üst kat komşum olan teyzemizin evinde akşam yemeğinde toplanıldı. Yemek sırasında Kuzenler Arog'a yer bulmak için araştırma yapıp Ataşehir Sinemalarında yer ayarladılar ve çoluk çocuk 4 araba biz gece seansına yola çıktık.
Büyük heyecanla uzun zamandır reklamı yapılan flimi bekliyordum ama maalesef hayal kırıklığına uğradım diyebilirim. Tüm salon sadece bir sahnesinde kahkaha ile güldü , diğer sahnelerde sadece tebessüm ettim. Çekimler ve kullanılan teknolojiye diyecek hiç bir sözüm yok , ama Gora çok çok daha komik bir flimdi. Ama bu yorumlar bana ait , belki seyredip çok gülenlerde ve Gora'dan daha güzeldi diyenler olabilir. Görüş ve etkilenme herkez için farklı olabilir.
Üçüncü gün tüm aileyi akşam yemeğinde ben ağırladım . Kurban Bayramında konuklarıma balık yaptım :-) Biraz garip ama ne yapayım sabah Balık Pazarına gittik Çinekoplar çok güzeldi , etten ya da tavuktan çok daha cazip geldi :-)

Bugün ise epey koşuşturmalı geçti diyebilirim.Sabah Beyaz Fırın Çiftehavuzlar şubesinde güzel bir kahvaltıdan sonra Koçtaç/Kartal'dan bazı eksiklerin giderilmesi ile devam etti ve aile büyükleri ile birlikte diğer büyüklere yapılan son ziyaretlerin ardından akşam yemeğini çok beğenerek ara sıra gidip kurufasülyesini yediğimiz Çömlek'te yedik.
Çömlek geçen senelerde Kısıklı meydanında Camii'nin hemen altındaydı . Çamlıca tepsinde açmış oldukları yere bu akşam ilk defa gittik . Daha önce kanatçı olan çok büyük bir mekana taşınmışlar ama lezzet her zamanki gibi çok güzel.

Menüsü sadece kurufasülye ile kalmıyor ızgara çeşitleri de mevcut , ama benim için orada yenecek tek menü , kurufasülye ( porsiyon 7,00 ytl ) , tereyağlı pilav ( porsiyon 4,00 ytl ) ve turşu ( porsiyon 4,00 ytl ).
Fiyat olarak diğer meşhur Hüsrev Kurufasülyecisinden çok uygun , ayrıca bence daha bol etli ve daha az yağlı. Ama Hüsrevinde tadı güzel onu da inkar edemem :-)

İşte bir Bayram böyle çarçabuk geçti ve yarın iş başı . Neyseki 1 gün çalışıp haftasonu tatili gelecek :-)
Umarım her Bayram böyle güzel ve hareketli geçer , bu temennim herkes için.