20 Aralık 2008 Cumartesi

Dana Gulaş - Prag

Charles köprüsü/Parg

2007 senesinin Nisan ayında 3 bayan olarak yapmış olduğumuz harika Prag gezisini uzun zamandır yazmak istiyorum, sanırım epey de uzun bir zaman geçmiş :-).
Şimdilik bu harika fotoğrafa bakın geri kalanlar her zamanki gibi hikâyeleri ile inşallah yakın bir zamanda gelecektir :-).
Şimdi bu Prag bilgisinin tarifini vereceğim yemek ile ne alakası var diye düşünenlere sadece Gulâş’tan dolayı ( çünkü Gulâş Çek'lerin bir numaraları yemeği ) aklıma geldiğini söyleyebilirim.

Dana Gulas

Bu akşam yemekte sevgili Özlem’ler vardı. Her ne kadar “ gelmeyin bugün evde değilim sizinle uğraşamam “ desem bile dinletemedim “ bugün çalışıyorum, eve gidip yemek hazırlayamam, çoluk çocuk aç kalmasın size geleceğiz “ diyip tutulduktan sonra, benim de yapacak bir şeyim kalmadı :-).
Sabah saat 08,00 de işe gider gibi kalkıp mutfağa girdim saat 11,00 de tüm yemeklerim hazır saat 13,00 gibi de dışarıda olan bir arkadaş toplantısına dâhil oldum. Eve döndüğümde saat 18,00 ve sadece salatamı yaparak yemeklerimi halletmiş oldum, çok hızlıyımdır :-).
Uzun zamandır et yemeği yapmamıştım, geçen akşam dana gulâş aldım ve en güzel bol soğan ve domatesli olacağını, hele yanına birde sütlü tereyağlı püre yaparsam herkesin bayılacağın bildiğim için aşağıdaki tarife göre yukarıda fotoğrafı görünen leziz eti yaptım.
Tek kelime ile deneyin derim :-).

Malzemeler;

- 750 gram dana gulâş
- 3 adet kuru soğan ( ay ay doğranmış )
- 1 baş soğulmuş sarımsak
- 1 çay kaşığı beyaz biber
- 1 çay kaşığı kişniş
- 1 tatlı kaşığı kekik
- 3 domates ( rondoda kıyılmış )
- 1 çorba kaşığı domates püresi
- İstenildiği kadar tuz
- 1 çorba kaşığı tereyağı ve bir miktar zeytinyağı

Tereyağında ve zeytinyağında soğanlar yumuşayana kadar pişirilir. İçine kibrit kutusu büyüklüğünde doğranmış olan etler atılarak 5 dakika kadar sotelenir.
Bir kapta karıştırdığımız domates, domates püresi ve baharatlar diş diş soyulmuş sarımsaklarla birlikte çok az sotelenmiş et ile karıştırılıp düdüklü tencereye konur.
Düdüklü tencerede 25–30 dakika civarında pişirilir ve servise hazır duruma gelmiş olur.

Sağlıcakla kalın.

Hiç yorum yok: