21 Aralık 2008 Pazar

Yumurtalı Domates Turşusu

Tadal Tursucusu

Vereceğim bu tarifin sahibi her zaman turşularımı almış olduğum Yeldeğirmeni'ndeki çeşmenin tam karşısında TAD-AL 'ın sahibi hanımefendi tarafından verildi. Özellikle fasulye turşusunu kavurma yapmak için bu dükkandan çok sık alırım , her defasında bana " gene kavuracaksın herhalde " der. Nasıl olurda her zaman aynı tad tutar bilmiyorum ama ne zaman fasulye kavurması yapsam arkadaşım Özlem " bunun tadı hiç değişmiyor , her zaman aynı tadı alıyorum " der, bu da demek oluyorki ben Özlem'e sık sık fasulye kavurması yapıyorum :-))

Turşucumun sloganı çok güzel ve bunu da sizinle paylaşmadan geçemeyeceğim " Sebzeler Tarladan Turşular Abladan "

Sanırım 1 ay kadar önceydi gene fasulye turşusu almak için uğradığımda , arkadaş toplantısına gideceğini ve Karadeniz'li olan arkadaşının yumurtalı domates turşusu yapacağını onun için epey miktar domates hazırladığını söylemişti , tarifini detaylı olarak alıp bir sonraki gelişimde bana anlatacağını söylemişti.Bir kaç kere uğradığımda dükkanda kendisi olmadığı için tarifi alamadım , en sonunda dün kendisini buldum ve bu değişik çeşidin tarifini istedim ve 1/2 kilo domates turşusu alıp hemen denemeye karar verdim.

İşte aşağıda Abla'dan almış olduğum tarifin adım adım açıklaması . Bir daha ki yapışımda birkaç şeyde ben ekleyeceğim daha lezzetli olacağına şüphem yok , bilindiği üzere kendimden de birşeyler katmazsam olmaz :-)

Suda Domates Tursusu

Domates turşularını 4 parçaya bölüp tuzunun çıkması için akşamdan sabaha kadar suyun içinde beklettim , ara sıra suyunu değiştirdim.

Domates Tursusu Tabakta

Daha sonra yaklaşık 20 dakika kadar kısık ateşte turşuları haşladım ve soğuduktan sonra çok küçük parçalara doğradım. Buraya kadar olan işlemi evde yaptım geri kalanı bu akşam üstü barbeküye davetli olduğumuz arkadaşımız Dudularda pardon Özlem'lerde yaptım :-))

Doğramış olduğum turşulara 3 kaşık kadar un ekleyip iyice karıştırdım ve 1 çorba kaşığı kadar zeytinyağı koymuş olduğum teflon tepsiye bu karışımı döküp iyice yaydım . Üzerine bir kapta iyice çırpmış olduğum 2 yumurtayı düzgün bir şekilde dökerek kısık ateşte kızartıp bir kapak yardımı ile ters çevirip diğer tarafınıda kızarttım ve servis tabağına alıp sunuma hazır hale getirdim.

Bir daha ki sefere domatesin içine ay şeklinde ince doğranmış soğan ve kırmızı biber koyacağım , daha zengin bir lezzet olacağına eminim.

Sağlıcakla kalın.

Hiç yorum yok: