28 Aralık 2008 Pazar

Kayseri Kesmesinden Tavuklu Çorba

Kesme çorba

Umarım adını doğru telaffuz edebiliyorumdur. Kayserili olan iş arkadaşım sevgili Betül, değişik lezzet ve tatlar denediğim için Kayseri Kesmesi getirdi. Çorbanın tarifini kısaca “ annem bize yaparken ölçü için bir avuç kadar kullanıyor ve içine ette konuyor “ diye bahsetti ve gerisi gelmedi :-)).
Eeee bu durumda gerisi bana kaldı ve bana kalınca da doğaçlama başladı :-). Betül’cüm getirdiğin için ellerine sağlık, bu akşam afiyetle yedik, her ne kadar kırmızıbiberini biraz fazla kaçırıp eşimin gözlerinden duman çıkmış olsa bile kendisi de çok beğendi :-).

Malzemeler;

- 1 avuç kadar kesme hamur
- 3 bardağı kadar tavuk suyu
- Haşlanmış bir tavuk kalçası
- 1 kaşık un
- İstenildiği kadar tuz
- Üzeri için zeytinyağı, kırmızıbiber, nane

Tavuk suyuna ufak parçalar halinde haşlanmış tavuğu ve kesme hamurumuzu ve tuzu ilave ediyoruz. Bir kabın içinde 1 kaşık unu suyla iyice karıştırıp içine birkaç kaşık çorbanın suyundan ilave edip iyice çözülünce çorbaya ilave ediyoruz.
Kısık ateşte ara sıra karıştırarak pişiriyoruz.

Servis sırasında yağda kırmızıbiber ve nane yapıp kâselerde çorbanın üzerine koyuyoruz.( bunu ben ekstradan yaptım , “ tavuk çorbasına yakışmaz “ diyenler denemesin.)

Bu arada sevgili sefertasında kıymalı tarifi şimdi buldum sizinle paylaşmak istedim . Bir dahaki sefere bu şekilde yapacağım.http://sefertasi.blogcu.com/kayseri-kesme-corbasi_3105077.html

Sağlıcakla kalın.

Hiç yorum yok: