24 Nisan 2014 Perşembe

Zeytiyağlı Çiriş


Mevsimi gelince kaçırılmaması gereken bir lezzet çiriş. Sağolsun abicim senelerdir benim içinde pazardan alır , temizler , bir kere pişirimlik olarak paketler ve bana getirir , bana da kolayca pişirip afiyetle yemesi kalır :)
Bu sefer zeytinyağlısını yaptım diper seferde kavurup yumurtalı yapacağım tabiki onu da paylaşacağım. 
Çiriş pırasa ailesinden gelen zambak gibi yaprakları olan karlar Doğu ve Güneydoğu'daki dağlardan çekilince dağ eteklerinde kendiğinde çıkan bir bitki. 
Artık İstanbul pazarlarında Mart sonu Nisan aylarında kolaylıkla bulunuyor , eminim diğer şehirlerede geliyordur. 
Bizim evde taliplisi benim eşim ise "sana afiyet olsun" diyerek bana eşlik eder :)

Malzemeler ;

- 2 bağ maydanoz büyüklüğünde bir demet yıkanmış temizlenmiş çiriş ( kısa şerit olarak doğranmış )
- 1 adet havuç ( tavla zarı gibi kesilmiş )
- 3 adet köy biberi
- 1 adet kuru soğan ( piyazlık doğranmış )
- 6 ya da 7 diş sarımsak ( ikiye bölünmüş 
- 2 çorba kaşığı zeytinyağı
- 3/1 çay bardağı buğday yarması ya da bulgur
- istenildiği kadar tuz , karabiber,pulbiber,zerdeçal,zencefil

Zeytinyağı tencerede kızdırdıktannsonra soğan sarımsak havuç ve yeşil köy biberlerini birlikte soteliyoruz. Bir müddet kapak kapalı olarak kısık ateşte plişiriyoruz. 
Çirişleri ve yarmayı ekleyip bir miktar su , tuzu ve baharatları ilave edip kapağı kapalı olarak kısık areşte ara ara karıştırarak pişiriyoruz. Suyunu çekerse fazla olmamak kaydı ile su ekliyoruz. İyice pişince ve soğuyunca servise hazırlıyoruz. 

Sağlıcakla kalın. 

Hiç yorum yok: