20 Nisan 2014 Pazar

Karadutlu Naneli Şerbet



Özellile sıcak yaz günleri için içimizi serinletecek hoş bir içecek. 
Bu güzel lezzeti de bugün Mucize Lezzetler Refika'da seyrettim , ufak bir malzeme ve makina değişikliği ile hemen denedim , bana ve eşine birer bardak çıktı , en kısa zamanda blender alıp , rondo ile yapma zahmetinden kurtulacağım :)
Orjinalı çilek reçelinden yapıldı ama ben sabah evde kalan karadutu kaynatıp küçük bir kase reçel yaptığım karadut reçelinden yaptım. Aslında vişne , çilek , karadut , böğürtlen v.b. reçeller kullanılabilir. 

Vereceğim malzemeden 2 bardak şerbet çıkmıştır. 

Malzemeler;

- 3 tatlı kaşığı karadut reçeli ( meyvalarıyla )
- 2 sap taze nanenin yaprakları
- 2 bardak su

Tum malzemeleri parçalayıcıya koyup iyice ufalanıp hafif köpük olana kadar makinayı çalıştırmaya devam ediyoruz. Sıcak yaz günlerinde buzda konup aynı anda parçalanabilir. 
Karışan şerbeti bardakl ya da kadehlere koyup taze nane ile servis ediyoruz. 

Sağlıcakla kalın. 

Hiç yorum yok: